Skravletråd September

Det er ikke mulig å bare gå ut etter kosen da? At han får lære seg å sovne selv?
(Jeg hatet å ligge kvar med storegutt her fordi jeg fikk vondt i ryggen og/eller sovnet. Nå leser jeg 3-4 bøker, får kos, sier god natt og går ut, så sovner han på 10-20 min selv i sengen :))
Er somregel da han begynner å hyle og gråter til vi kommer inn igjen.

Er somregel da han begynner å hyle og gråter til vi kommer inn igjen.
Sånn ja :/ ja det er en tøff periode det å lære de sovne selv. Så spørs det hvilken metode en vil bruke og!
Vi la ned, sa god natt og gikk ut, så ble han urolig, men vi gikk ikke inn med en gang... Husker ikke helt hvor lenge vi ventet og så, men vi økte tiden mellom hver gang vi gikk inn og etterhvert sovnet han selv. Tror det tok 2-3 netter så sovnet han uten å være urolig først... Men han har alltid vært enkel gutten her og da.
Håper dere får han til å sovne selv snart :) det gjør ting så mye enklere for deg når du har en til!

Jeg var ute alene i går kveld.
Like før det var så mørkt at jeg måtte slå på hodelykten gikk jeg over et hogstfelt og 3-4 m unna meg spratt en hjort opp og spratt unna.
Hadde antagelig ligget og trykket og håpet jeg ikke kom så nære og til slutt ble litt for redd
Skjønne... Stakkers hjorten da! Men gikk det bra med deg? Så du den før den spratt opp eller skremt den vettet ur deg og?

Sånn ja :/ ja det er en tøff periode det å lære de sovne selv. Så spørs det hvilken metode en vil bruke og!
Vi la ned, sa god natt og gikk ut, så ble han urolig, men vi gikk ikke inn med en gang... Husker ikke helt hvor lenge vi ventet og så, men vi økte tiden mellom hver gang vi gikk inn og etterhvert sovnet han selv. Tror det tok 2-3 netter så sovnet han uten å være urolig først... Men han har alltid vært enkel gutten her og da.
Håper dere får han til å sovne selv snart :) det gjør ting så mye enklere for deg når du har en til!
Forskjell på urolig med sutring og utolig med gråt også.

Ja hu frøkna elsker det. Med en gang hu ser de, står hu å roper MA, MA :p skikkelig skjønn.

Veldig deilig å ha litt tid om Morran :) vi har akkurat dusja, så er det TV å banan før mor må smøre litt brødskiver :p
Mmm... Det høres så deilig ut :D gleder meg til jeg har en liten en å kose med om morgenen igjen, å bare ta "livet med ro" om dagene ❤️
Men du skal kanskje på jobb etterpå du? :)

Mmm... Det høres så deilig ut :D gleder meg til jeg har en liten en å kose med om morgenen igjen, å bare ta "livet med ro" om dagene ❤️
Men du skal kanskje på jobb etterpå du? :)
Ja det er kos :)
Nei jeg er sykemeldt, skal ikke jobbe mer i dette svangerskapet:)

Han kan sovne selv men liker å ha oss på rommet med seg når han skal sovne. Men har alltid slitt med søvnen hans da. I tillegg er lillebror urolig på kveldene så ikke alltid lett å få storebror til å sovne mens lillebror gråter.

Forskjell på urolig med sutring og utolig med gråt også.
Ja... Husker veldig lite fra den tiden... Han gråt nok litt, det tror jeg, han var ikke bare urolig nei. Mener jeg sto å bita naglene utafor og spurt samboer om jeg kunna gå inn noen ganger :p han var mer streng enn meg.
Men det var egentlig ikke så stort trinn for gutten, for vi pleide å legge ned han, si god natt og sitte på vår seng ved siden av til han sovnet. Ikke snakke med han, ikke ta han opp. Bare legge han og ev si god natt igjen da. Nå sto vi bare utafor rommet og så på klokka.

God morgen. Da er storebror egentlig klar for bhg men lillebror skal bare henge på puppen og er skikkelig urolig idag så tar visst tid idag å få levert i bhg. Kommer oss ikke ut i bilen ser det ut som

Han kan sovne selv men liker å ha oss på rommet med seg når han skal sovne. Men har alltid slitt med søvnen hans da. I tillegg er lillebror urolig på kveldene så ikke alltid lett å få storebror til å sovne mens lillebror gråter.
:( så tøft dere må ha det. Håper det blir bedre snart! Underletter vel om dere begge er hjemme og da vil jeg tru, så man kan ta en hver sin?

God morgen. Da er storebror egentlig klar for bhg men lillebror skal bare henge på puppen og er skikkelig urolig idag så tar visst tid idag å få levert i bhg. Kommer oss ikke ut i bilen ser det ut som
Deilig at man ikke behøver å stresse da :) jeg venter på at regnet skal gi seg for vi skal gå

Fornuftig at dere er hos han er min mening :)

Gruer meg. Ikke så mye til nov og des. Men januar. Hvordan i all verden skal jeg jobbe 12 timer ekstra i uka når jeg ammer en ettåring??

Permisjonen min går ut om ca 1,5 mnd.
Hun begynner i bhg i aug 17, men det koster vel dyrt å ha meg i ulønnet perm mens mannen er arbeidsledig. Dersom jeg får en avtale på å kunne gå ut i ulønnet på kort varsel når han forhåpentligvis får en jobb kan han være reel arbeidssøker og derved ha rett på dagpenger. Men passe henne i mellomtiden. Med hjemmekontor, avspasering og mamma'n min som løsninger ved intervju og.møter etc

Jeg skal ha medarbeidersamtale i morgen og høre med hr hva hun sier. Ellers blir jeg hjemme til august
Lykke til med samtale:) litt av et puslespill dere har..

Back
Topp