Skravletråd september

Ja, av erfaring vet jeg at det fort går med en helgedag, fra formiddag til ettermiddag, avbrutt av litt mat og slikt så klart.
Derfor venter jeg 2-3 helger, til jeg har en planløs helg;)
Høres lurt ut;) greit å bli ferdig på en dag!

Noe positivt er det jo selvsagt med fødsel:-). Ihvertfall hvis familien har litt reisevei også:-).
Så bra hun ihvertfall får til mating nå og vekten er fin:-). Her var det også mye styr med mating i starten og misfornøyd helsesøster. Nå veide han 8400 akkurat på 8 måneders kontroll:-)

Det er sant :) hun ble tidlig kjent med resten av familien iallefall :p

Såbra at vekten har gått riktig vei nå da :D og matinga. Her kaver og tuller hun ekstremt med flaske under matijg, men vekta går oppover iallefall så :) har heldigvis hatt to supre helsesøstre (minus hun første som bare var negativ og 1960-tallstenking), så de har motet oss opp når vi har vært nede i kjelleren grunnet disse probleme med vekt, mat, gulp, skrik osv :p

Uff snuppa sov visst formiddagslur ganger 2. Så når hun våknet var det ikke sjans for pupp. Så ble smoothie å litt nan :)

Prøvde vår først igår :D
Han sovna fort i den da...men greit å ikke måtte la han ligge rett på gulvet hele tiden :p

Bedre med stolen da ja:)
Her har jeg brukt vogna som står rett utenfor badet

Nam!

Har du en god oppskrift på søtpotetpureè?
Oppskrift og oppskrift...
Har egentlig ingen oppskrift, noen gang lest en oppskrift på det eller smakt det laget av noen som kan det.
Så de lagde det på TV en gang og syns det så ut som en god ide og gjorde det på min måte

Deler en søtpotet i passe store biter.
Skyll godt av den og legg den i kaldt vann.
La vannet nesten koke opp og sett ned varmen.
La det stå på nesten kokende vann i 20 minutter.
Det gjør at stivelsen trekkes ut av bitene slik at pureen ikke smaker stivelse eller blir seig.
(Gjør det også med poteter når jeg skal lage potetmos)

Skift vann og kok opp.
La det koke til de blir møre og litt til.
Mos i en kjøkkenmaskin og tilsett smør til den har den konsistensen du ønsker.
Smak til med salt og eventuelt litt pepper.
Tilsett det du ønsker av annet krydder.
Jeg pleier å ha litt lime og kajennepepper oppi.

Nei :p ser på sinnasnekkern. Vi har såpass selvinnsikt at vi skjønte at det ikke var aktuelt. Kjøpte er hus som vi ikke trenger å gjøre noe med, annet enn det estetiske.

Eneste jeg har gjort så langt er å male to rom :) noe jeg aldri har gjort før. Men jammen gikk det ikke bra :)
Fornuftig:)
Vi har leid inn endel folk og gjort resten selv:)

Back
Topp