Her er den jeg brukerJeg tar gjerne imot oppskrift, hvis du ønsker å dele!![]()
http://www.godt.no/#!/oppskrift/1739/maria-skappels-hjemmebakte-speltbroed-uten-elting
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her er den jeg brukerJeg tar gjerne imot oppskrift, hvis du ønsker å dele!![]()
Kan være. Pleier å varme væsken til ca 40 grader, men bruker bare fingene som temperaturmåler da. Kanskje faktisk måle det med skikkelig apparat, se om det kan gjøre utslag.Dillemma
Du får bare fortsette å øveDu bruker ikke for varm eller kald væske da?
Det gjør jeg ogsåVar på tide, jeg sitter og tenker på lunsj, jeg...
Men tenk så herlig.
Ligger på gulvet med en baby som vrir seg i latter...
Kanskje. Prøv å ta temp.Kan være. Pleier å varme væsken til ca 40 grader, men bruker bare fingene som temperaturmåler da. Kanskje faktisk måle det med skikkelig apparat, se om det kan gjøre utslag.![]()
Skal prøve det neste gang, takk for tips!Kanskje. Prøv å ta temp.
Høres deilig utVar så kaldt ute i dag, så nå varmer jeg meg med en kopp kakao
Brøddeigen til heving, så det blir nybakt til lunsj.
Hva skjer hos dere i dag?
Hva venter du på?Hei jenter. Må skravle litt med dere her nå. Jeg sitter og venter og ventetiden er 2 timer![]()
Det passet meg bra ogsåHøres deilig ut
Jeg er på jobb, hente gutta og ingen flere planer![]()
Håper han snart føler seg bedre daTror mest det gikk på at han var sulten. Å forkjølet; )
Var på tide, jeg sitter og tenker på lunsj, jeg...
Veldig fort gjort! Har kjørt hjem, og tråden har jo blitt flere sider alleredeEr fort gjort å "bare" sjekke om det har skjedd noe å![]()
Venter på mamma som har operert. Helt valgfritt å vente, men gidder ikke kjøre frem og tilbake. Men det var fort gjort og jeg er hjemme alleredeHva venter du på?![]()
Var da så lite. Håper du lykkesSkal prøve det neste gang, takk for tips!![]()
Vi har også isbane i relativ nærhet, og gutta synes det var veldig gøy. Og vanskelig, heheFrøkna satte for første gang pris på isen i fjor. Hu har hatt skøyter i flere år, men har nekta å bruke de. Men på skolen så lages det isbane på grusbanen om vinteren (det er foreldre i nabolaget som gjør det på dugnad) og den er veldig populær![]()
Heve for lenge, eller bruke for varm væske er jo begge deler noen feller... Har du prøvd kaldhevede rundstykker f.eks? Kanskje det funker?Ja, både gjær, bakerens hemmelighet og heving. Prøver gjerne å heve lenger enn oposkriften sier også. Men funker ikke. Peøvd mange forskjellige oppskrifter også.
Ene gangen fikk jeg mannen til å overvåke alt jeg gjorde, for å se om jeg glemte noe. Men nei.har prøvd å innfinne meg med at jeg er ikke venn med gjærbakst. Men elsker jo nybakt brød, så er litt vanskelig.
![]()
Dele med oss?Jeg har alltid likt å bake gjærbakst da. Akkurat den oppskrifta jeg bruker på brød nå er veldig enkel da. Speltbrød som ikke skal eltes. Synes det blir saftig og godt
Holder seg fint når det fryses også.
Pizzasnurrer skal jeg jammen lage i helgaSå flink du er da
Ligge på sofaen, strikke og selge bil. Kanskje bake flere pizzasnurringser, det var jo så greit å lage og så godt![]()
Og du bruker da tørrgjær?Kan være. Pleier å varme væsken til ca 40 grader, men bruker bare fingene som temperaturmåler da. Kanskje faktisk måle det med skikkelig apparat, se om det kan gjøre utslag.![]()