Skravletråd september

Det er jo en meget god grunn til å bli borte da :) gleder meg til lillebror begynner å leker, men samtidig så vil jeg ikke at han skal bli stor for fort :p
Men tenk så herlig.
Ligger på gulvet med en baby som vrir seg i latter...

Misunner dere veldig som klarer å bake gjærbakst altså! Jeg er, om jeg får si det selv, veldig flink til å bake kaker og lage konfekt. Av gjærbakst mestrer jeg boller og horn, men brød!! Brød er helt fader umulig! Hva er trikset?
Har kenwood maskin, elter i en evighet, har oppi bakerens hemmelighet og følger oppskrifter slavisk, men resultatet blir bestandig murstein. Hva gjør jeg feil? Vil så gjerne kunne det!
Jeg har alltid likt å bake gjærbakst da. Akkurat den oppskrifta jeg bruker på brød nå er veldig enkel da. Speltbrød som ikke skal eltes. Synes det blir saftig og godt:)
Holder seg fint når det fryses også.

Haha, kondolerer! Men godt å høre at jeg ikke er alene. :p
Har prøvd uttalige ganger jeg også...men har nå gitt opp :p eneste jeg klarer er å lage grytebrød(surdeig),men tar så lang tid :p

Ja, både gjær, bakerens hemmelighet og heving. Prøver gjerne å heve lenger enn oposkriften sier også. Men funker ikke. Peøvd mange forskjellige oppskrifter også.
Ene gangen fikk jeg mannen til å overvåke alt jeg gjorde, for å se om jeg glemte noe. Men nei. :p har prøvd å innfinne meg med at jeg er ikke venn med gjærbakst. Men elsker jo nybakt brød, så er litt vanskelig. :p
Dillemma:p
Du får bare fortsette å øve ;) Du bruker ikke for varm eller kald væske da?

Jeg har alltid likt å bake gjærbakst da. Akkurat den oppskrifta jeg bruker på brød nå er veldig enkel da. Speltbrød som ikke skal eltes. Synes det blir saftig og godt:)
Holder seg fint når det fryses også.
Jeg tar gjerne imot oppskrift, hvis du ønsker å dele! ;)

Back
Topp