Skravletråd september

Dillemma:p
Du får bare fortsette å øve ;) Du bruker ikke for varm eller kald væske da?
Kan være. Pleier å varme væsken til ca 40 grader, men bruker bare fingene som temperaturmåler da. Kanskje faktisk måle det med skikkelig apparat, se om det kan gjøre utslag. :rolleyes:

Var så kaldt ute i dag, så nå varmer jeg meg med en kopp kakao :)
Brøddeigen til heving, så det blir nybakt til lunsj.
Hva skjer hos dere i dag?
Høres deilig ut:D
Jeg er på jobb, hente gutta og ingen flere planer;)

Høres deilig ut:D
Jeg er på jobb, hente gutta og ingen flere planer;)
Det passet meg bra også:)
Skal se om jeg får ryddet litt på gjesterommet i dag også :p
Vanskelig å komme i gang..

Hva venter du på?:eek:
Venter på mamma som har operert. Helt valgfritt å vente, men gidder ikke kjøre frem og tilbake. Men det var fort gjort og jeg er hjemme allerede:p

Frøkna satte for første gang pris på isen i fjor. Hu har hatt skøyter i flere år, men har nekta å bruke de. Men på skolen så lages det isbane på grusbanen om vinteren (det er foreldre i nabolaget som gjør det på dugnad) og den er veldig populær :)
Vi har også isbane i relativ nærhet, og gutta synes det var veldig gøy. Og vanskelig, hehe;)

Ja, både gjær, bakerens hemmelighet og heving. Prøver gjerne å heve lenger enn oposkriften sier også. Men funker ikke. Peøvd mange forskjellige oppskrifter også.
Ene gangen fikk jeg mannen til å overvåke alt jeg gjorde, for å se om jeg glemte noe. Men nei. :p har prøvd å innfinne meg med at jeg er ikke venn med gjærbakst. Men elsker jo nybakt brød, så er litt vanskelig. :p
Heve for lenge, eller bruke for varm væske er jo begge deler noen feller... Har du prøvd kaldhevede rundstykker f.eks? Kanskje det funker?

Jeg har alltid likt å bake gjærbakst da. Akkurat den oppskrifta jeg bruker på brød nå er veldig enkel da. Speltbrød som ikke skal eltes. Synes det blir saftig og godt:)
Holder seg fint når det fryses også.
Dele med oss? :D

Kan være. Pleier å varme væsken til ca 40 grader, men bruker bare fingene som temperaturmåler da. Kanskje faktisk måle det med skikkelig apparat, se om det kan gjøre utslag. :rolleyes:
Og du bruker da tørrgjær?

Back
Topp