skravletråd onsdag 14.juni

ORIGINAL: Lisbeth83

har vært på sykehuset på ctg registrering i ettermiddag siden snuppa hadde høy hjertelyd når jeg var hos jordmora...
alt var bra..
hun hadde høy hjertelyd når hun sparka å styra på på det meste..
noe som er normalt...
sist jeg var på ctg var jeg jo også på UL for å sjekke om snuppa voks..
da fant legen ut at jeg hadde litt lite fostervann, så vist det er lite når jeg skal på UL neste onsdag så blir det kanskje igangsetting på meg...
men håper bare hun kommer før det så jeg slipper igangsetting...

Godt å vite at hjertelyden er normal da! 
Lekker du fostervann siden du har litt lite? Håper det regulerer seg da, men jeg regner med du gjerne vil bli igangsatt?

Jeg lå så og si kobla til ctg under de to døgna jeg var på sykehuset før fødselen.. ble så vant til hjerterytmen til nurket.
Fostervannet mitt ble tatt rett før nest siste pressri. Det føltes ikke akkurat så behagelig ut da det fosset ut. Nesten som om noen stakk hull på en vannballong som sprakk skikkelig. Rar følelse. Kan tenke meg at det hadde vært rart og skikkelig ekkelt om det gikk i bilen, i senga eller på butikken...[8D]

ORIGINAL: Irene30

ORIGINAL: Lille0My

Jeg må få si at jeg IKKE har troen på den derre bringebærblad teen dere driver og drikker på....Alle dere skulle jo ha fødd på rekke og rad.......

Hvordan kan dere merke at den virker?

Ikke meningen å ta fra dere troen på dette altså...men jeg syns liksom d er så mange som drikker heftig på dette her...men ingenting skjer liksom.......

Jeg har hørt at de bringebærkapslene skal forsterke livmora og musklene nedentil jeg... Har ikke hørt at de kan fremskynde noe fødsel....[8|]

da har du hørt helt rett[:D][:D]
gjør at fødselen kan bli lettere å livmora trekker seg fortere tilbake etter fødselen.

Ja og at det kan minske/forebygge revningen for den gjør huden mer tøyelig.

ORIGINAL: Lille0My

Jeg må få si at jeg IKKE har troen på den derre bringebærblad teen dere driver og drikker på....Alle dere skulle jo ha fødd på rekke og rad.......

Hvordan kan dere merke at den virker?

Ikke meningen å ta fra dere troen på dette altså...men jeg syns liksom d er så mange som drikker heftig på dette her...men ingenting skjer liksom.......

Jeg har hørt at de bringebærkapslene skal forsterke livmora og musklene nedentil jeg... Har ikke hørt at de kan fremskynde noe fødsel....[8|]

da har du hørt helt rett[:D][:D]
gjør at fødselen kan bli lettere å livmora trekker seg fortere tilbake etter fødselen.

Kanskje de virka bra på meg da.. lett og rask fødsel da den først kom i gang, ingen rifter og livmora var så og si trukket seg helt tilbake på et par dager. Jordmødrene var forbauset.
Jeg starta vel ikke med kapslene før i april da, så jeg hadde ikke tatt så mange. Tok en morgen og en kveld. Brukte også jordnøttolje når jeg husket det.

Marihøne77
jeg håper virkelig at du blir den neste som føder...[:D][:D]
sender masse fødestøv til deg
*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+
#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤
*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#

Tuusen takk[:)]

Håper du føder også snart da så du slipper noe igangsetting nest uke!![:)]

ORIGINAL: ale82

Fant ikke den teen på helsekosten her...litt for sent å begynne å drikke den nå...??[8|]

ikke for sent nei. Du kan drikke den nå og en stund etter fødselen og[:)]

ORIGINAL: Marihøne77

ORIGINAL: gira

Så flott da Katrine, nå er det sikkert ikke lenge igjen.
blir vel å stå mellom deg, Flori og Lille0My!!??

hallooo ka med meg da?? Er jo på overtid. Syns det er min tur no[&:]
Skal til jordmor i morgen, får se om hun kan få litt fart på sakene[;)]

Håper det blir deg neste da!! Sikkert ikke moro å gå på overtid...

Takk[:)] er superklar eg..

Det er bra.. fødselen er en stor opplevelse synes jeg. Nye forandringer dukker opp i hverdagen, men det er så utrolig givende.[:)]

har vært på sykehuset på ctg registrering i ettermiddag siden snuppa hadde høy hjertelyd når jeg var hos jordmora...
alt var bra..
noe som er normalt...
da fant legen ut at jeg hadde litt lite fostervann, så vist det er lite når jeg skal på UL neste onsdag så blir det kanskje igangsetting på meg...

Lekker du fostervann siden du har litt lite? Håper det regulerer seg da, men jeg regner med du gjerne vil bli igangsatt?

Jeg lå så og si kobla til ctg under de to døgna jeg var på sykehuset før fødselen.. ble så vant til hjerterytmen til nurket.
Fostervannet mitt ble tatt rett før nest siste pressri. Det føltes ikke akkurat så behagelig ut da det fosset ut. Nesten som om noen stakk hull på en vannballong som sprakk skikkelig. Rar følelse. Kan tenke meg at det hadde vært rart og skikkelig ekkelt om det gikk i bilen, i senga eller på butikken...[8D]

nei jeg lekker ikke...det var det jeg syns var litt rart...
kanskje snuppa er tørst[8|]
jeg ser jo for meg at vannet går på bussen eller i byen på butikken eller noe sånt flaut[8D]
vil heller føde av meg selv enn å bli igangsatt,har hørt at det kan bli "værre" fødsel da..

vil heller føde av meg selv enn å bli igangsatt,har hørt at det kan bli "værre" fødsel da..

ja det kan ta lengre tid har jeg hørt hvertfall..

ja derfor håper jeg at jeg slipper det..
samtifig så vil jeg jo ha henne UUT[:D][:D]

ååå nå er det motepolitiet på tvn..
jeg digger sånne prgram og husprogram/interiør[:D][:D]

ja derfor håper jeg at jeg slipper det..
samtifig så vil jeg jo ha henne UUT[:D][:D]

Ja får håpe du slipper igangsetting[:)] 
Du får sette i gang med vasking og trappegang og sex og sterk mat og alt dette her og se  om det funker[;)]
Selv har jeg prøvd alle triksene snart bortsett fra lakseroljen,
-æsj det tror eg eg står over[:'(]

får håpe,  eller tvinge sambo med på en het runde med keiko ikveld da[:D][:D]

hmmm..
har en boks med is i fryseren..
lurer på om jeg skal hente den inn hit i varmen til meg[:D][:D]

Fødestilling jeg ikke anbefaler til de med bekkenløsning/smerter er den hvor du er i senga med bena i bøyler. Gu-stillingen...
Jeg ville ikke ligge slik, men måtte da nurket mitt sitt behov gikk foran mine. Det var lettest for legene og jordmødrene når jeg lå slik.
Ble liggende der mens jeg hadde pressrier og ca 45 min etterpå, men de sydde etc. Den stillingen ble for drøy for bekkenet mitt. Er nok derfor jeg sliter...

Sender dere alle masse fødestøv. Lass på lass blåses utover til øst og i vest, nord og i sør. Til dere alle! Til Lisbeth, marihøne, trø, Katrine, Gira og lille My!

P.S. Ta dere en omgang ompadompa[;)]

ORIGINAL: carina82

Fødestilling jeg ikke anbefaler til de med bekkenløsning/smerter er den hvor du er i senga med bena i bøyler. Gu-stillingen...
Jeg ville ikke ligge slik, men måtte da nurket mitt sitt behov gikk foran mine. Det var lettest for legene og jordmødrene når jeg lå slik.
Ble liggende der mens jeg hadde pressrier og ca 45 min etterpå, men de sydde etc. Den stillingen ble for drøy for bekkenet mitt. Er nok derfor jeg sliter...

Sender dere alle masse fødestøv. Lass på lass blåses utover til øst og i vest, nord og i sør. Til dere alle! Til Lisbeth, marihøne, trø, Katrine, Gira og lille My!

tar imot med åpne armer[:D][:D]
får ta en runde opmpa ikveld...

alt var bra..
noe som er normalt...

nei jeg lekker ikke...det var det jeg syns var litt rart...
kanskje snuppa er tørst[8|]
jeg ser jo for meg at vannet går på bussen eller i byen på butikken eller noe sånt flaut[8D]

Mulig kroppen er litt mindre moden/klar ja..
Sånn var det litt for meg som fødte så altfor tidlig. Men det gikk likevel ganske greitt.
Hodet hans ble hovent på grunn av at han stanga veldig mye i bekkenet mitt.

Samme fødestilling måtte jeg ha.. Var koblet til ctg under hele fødselen for å følge med hjertelyden til Benjamin.
Men bekkenløsning har jeg ikke merket av heldigvis. Misunner ikke dere som har det akkurat...

Jeg vil ompaompa jeg å, men sambo er borte på jobb......................[:(]

Takker for fødestøv[:)]
Skal prøve å få med mannen på litt ompadompa i kveld ja[;)]
Sikkert det beste trikset det ja[:)]

Sender dere alle masse fødestøv. Lass på lass blåses utover til øst og i vest, nord og i sør. Til dere alle! Til Lisbeth, marihøne, trø, Katrine, Gira og lille My!

P.S. Ta dere en omgang ompadompa

Tar imot med åpner armer her også... Er så lei av å gå sånn... Har vært plaget med oppkast 3 ganger til nå idag... ikke særlig fristende med ompaompa nå. Håper det gir seg til etter LOST !
Andre som har vært kvalm etter stiping?

Back
Topp