skravletråd onsdag 14.juni

ORIGINAL: trø

Hei igjen alle sammen

Ja nå er jeg tilbake fra sykehuset og cafèturen.
På sykehuset var legen kjempe fornøyd siden sist. Hode står allerede halveis nedi bekkenet og jeg var moden. 1 cm åpning. Hun strippa meg litt ekstra enn først tenkt fordi det var så lett og modent. Jeg har jo fått vite at dersom ikke gutten er ute til 26. settes jeg igang 29. med tanke på at jeg evt må settes igang, var hun så positiv til at det ikke vil tære på livmora unødvendig. God plass har jeg  også i bekkenet. Skal tilbake til ny kontroll på fredag, da for å få akupunktur. Vi var velkommen tilbake dersom riene starter før [:)] Det blir vel en omgang i senga ikveld hos oss også.
Spennende å se hvem som blir først nå... mange som er ca like langt!

Ja, dette er spennende! [:)]

halloo juni snupper!
om ca en halv time skal vi på sommerfest i barnehagen til tobias, trodde i forrige uke at kanskje vi ikke kom,kansksje jeg lå på sykehuset...men nei du her tar vi oss gooood tid....
Sola skinner og det er fryktelig varmt... er sulten nå jeg..... blir deilig med litt grill mat...[8D]

Det blir jo kos da! Jeg skal prøve å lage ferdig kjøttkaker i brun saus og poteter til middag til sambo kommer hjem. Er dårlig med matlaging fra min side for tiden...

flink du er da, har mistet totalt matlysten etter fødselen jeg[&:] flere som har det sånn? må presse i meg det lille jeg får i meg

Sitter her enda jeg...uten tegn til noe fødsel.....Hm...virker denne strippinga???

Noen som vet?

Legen på sykehuset idag sa at det iallefall stimulerer hormoner til å klargjøre kroppen til fødsel... ikke så ille bare det [;)] Hun mener det hjelper med modningen ja!

ORIGINAL: gira

Så flott da Katrine, nå er det sikkert ikke lenge igjen.
blir vel å stå mellom deg, Flori og Lille0My!!??

hallooo ka med meg da?? Er jo på overtid. Syns det er min tur no[&:]
Skal til jordmor i morgen, får se om hun kan få litt fart på sakene[;)]

hallooo ka med meg da?? Er jo på overtid. Syns det er min tur no
Skal til jordmor i morgen, får se om hun kan få litt fart på sakene

ja du fortjener å bli ferdig nå!!!
Har du sjekka om livmora de har gått i streik??? [:D][:)]

hallooo ka med meg da?? Er jo på overtid. Syns det er min tur no
Skal til jordmor i morgen, får se om hun kan få litt fart på sakene

ja du fortjener å bli ferdig nå!!!
Har du sjekka om livmora de har gått i streik??? [:D][:)]

Sånn kan det virke ja, for det er jo ingen ting som skjer... [:D]
Håper jordmor kan si at eg er moden i morgen og at hun kan strippe meg...Vil så gjerne ha ut babyen nå... Kjipt med overtid IKKE MINST på grunn av alle som ringer og spør hele tiden om det ikke skjer noe snart...
Kan jo bli utålmodig av mindre...

Marihøne: Ja det kan jeg tro er bra slitsomt. De har begynt hos meg også, og jeg har jo 12 dager igjen til termin... Det hjelper jo svært lite med alle de spm en får som" nei går du er enda?" Er bra teit å spørre om... de ser jo at magen fremdeles er stor og at jeg ikke har noen barnevogn med... haff... jaja...
Har du forsøkt med bringebærbladkapsler? ser ut til å virke bra på meg..

Hehe ja det spørsmålet får jeg stadig... går du her enda. Ja selfølgelig gjør jeg det...Men mange rundt meg trodde jeg kom til å føde for tidlig pga størrelsen på magen osv...Så mange har ventet lenge.
Det er vel ikke så unormalt egentlig at jeg går over tiden for min mor gjorde også det med alle oss søskene, tror det er arvelig til en viss grad[8|]

Ang bringebærbladkapsler så drikker jeg teen, 1 til 2 kopper daglig...

ok. jeg tar 6 kapsler pr døgn. Fikk vite det var mye te man må drikke for å komme opp i den dosen...

Ja størrelsen på magen har lurt mange. Nå er det hotteste spm til meg" du er sikker på det bare er 1 inni der?" uæh... skremmer ei hormonfylt kjerring ganske bra med slike spm hihi [:D][:D]

Jeg må få si at jeg IKKE har troen på den derre bringebærblad teen dere driver og drikker på....Alle dere skulle jo ha fødd på rekke og rad.......

Hvordan kan dere merke at den virker?

Ikke meningen å ta fra dere troen på dette altså...men jeg syns liksom d er så mange som drikker heftig på dette her...men ingenting skjer liksom.......

For det første har jeg så og si ingen hemorider igjen... som det også skal hjelpe mot. for det andre har jeg modnet raskere enn hva legen hadde forventet. Ikke vet jeg om det er det som virker men etter å ha vært plaget med hemorider i hele svangerskapet er det meg en sann fornøyelse å slippe de nå! kapslene skal tas fra 3 mnd før termin så det er ingen haste kur, men en gradvis modningskur [:)]

ok. jeg tar 6 kapsler pr døgn. Fikk vite det var mye te man må drikke for å komme opp i den dosen...

Ja størrelsen på magen har lurt mange. Nå er det hotteste spm til meg" du er sikker på det bare er 1 inni der?" uæh... skremmer ei hormonfylt kjerring ganske bra med slike spm hihi [:D][:D]

Oi ja 6 kapsler daglig, er nok ikke oppe i den dosen nei. Kjøpte teen for syns det er så masse tabletter å svelge... (tar jern, vitaminer, omega3 osv også...)
Har stor tro på at det er bra med bringebærblad ja[:)].

Fant ikke den teen på helsekosten her...litt for sent å begynne å drikke den nå...??[8|]

ORIGINAL: squat

flink du er da, har mistet totalt matlysten etter fødselen jeg[&:] flere som har det sånn? må presse i meg det lille jeg får i meg

Jeg glemmer å spise for dagen går i ett.. er fremdeles som jeg var i svangerskapet ikke noe glad i middag. Går mest i frukt og brød.
Kiloene raser så fort av så jeg må passe på å spise og drikke bra nå som jeg ammer.
Jeg hadde aldri trodd jeg måtte passe på vekta DEN veien!

har vært på sykehuset på ctg registrering i ettermiddag siden snuppa hadde høy hjertelyd når jeg var hos jordmora...
alt var bra..
hun hadde høy hjertelyd når hun sparka å styra på på det meste..
noe som er normalt...
sist jeg var på ctg var jeg jo også på UL for å sjekke om snuppa voks..
da fant legen ut at jeg hadde litt lite fostervann, så vist det er lite når jeg skal på UL neste onsdag så blir det kanskje igangsetting på meg...
men håper bare hun kommer før det så jeg slipper igangsetting...

ORIGINAL: Marihøne77

ORIGINAL: gira

Så flott da Katrine, nå er det sikkert ikke lenge igjen.
blir vel å stå mellom deg, Flori og Lille0My!!??

hallooo ka med meg da?? Er jo på overtid. Syns det er min tur no[&:]
Skal til jordmor i morgen, får se om hun kan få litt fart på sakene[;)]

Håper det blir deg neste da!! Sikkert ikke moro å gå på overtid...

Marihøne77
jeg håper virkelig at du blir den neste som føder...[:D][:D]
sender masse fødestøv til deg
*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+
#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤#¤
*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#

ORIGINAL: Lille0My

Jeg må få si at jeg IKKE har troen på den derre bringebærblad teen dere driver og drikker på....Alle dere skulle jo ha fødd på rekke og rad.......

Ikke meningen å ta fra dere troen på dette altså...men jeg syns liksom d er så mange som drikker heftig på dette her...men ingenting skjer liksom.......

Jeg har hørt at de bringebærkapslene skal forsterke livmora og musklene nedentil jeg... Har ikke hørt at de kan fremskynde noe fødsel....[8|]

ORIGINAL: Irene30

ORIGINAL: Lille0My

Jeg har hørt at de bringebærkapslene skal forsterke livmora og musklene nedentil jeg... Har ikke hørt at de kan fremskynde noe fødsel....[8|]

da har du hørt helt rett[:D][:D]
gjør at fødselen kan bli lettere å livmora trekker seg fortere tilbake etter fødselen.

Back
Topp