skravletråd onsdag 14.juni

ORIGINAL: trø

Sender dere alle masse fødestøv. Lass på lass blåses utover til øst og i vest, nord og i sør. Til dere alle! Til Lisbeth, marihøne, trø, Katrine, Gira og lille My!

P.S. Ta dere en omgang ompadompa

Tar imot med åpner armer her også... Er så lei av å gå sånn... Har vært plaget med oppkast 3 ganger til nå idag... ikke særlig fristende med ompaompa nå. Håper det gir seg til etter LOST !
Andre som har vært kvalm etter stiping?

Har ikkje opplevd å bli kvalm etter stripping, men eg fikk mens-smerter...
Er det noen som har hatt regelmessige "masrier" over flere timer?
Eg hadde det inatt, å nu lura eg på om det e et tegn på at noe er igang???
Blei strippa på mandag, 2 cm åpnong, og moden mormunn.'
Pliiiis gi meg et svar[:(][:(][:(]
Blei så lei meg da eg våkna i formiddag hjemme... Ville jo være på sykehuset[:(][:(][:(]

ORIGINAL: Sommerbaby:-)

ORIGINAL: trø

Sender dere alle masse fødestøv. Lass på lass blåses utover til øst og i vest, nord og i sør. Til dere alle! Til Lisbeth, marihøne, trø, Katrine, Gira og lille My!

P.S. Ta dere en omgang ompadompa

Tar imot med åpner armer her også... Er så lei av å gå sånn... Har vært plaget med oppkast 3 ganger til nå idag... ikke særlig fristende med ompaompa nå. Håper det gir seg til etter LOST !
Andre som har vært kvalm etter stiping?

Har ikkje opplevd å bli kvalm etter stripping, men eg fikk mens-smerter...
Er det noen som har hatt regelmessige "masrier" over flere timer?
Eg hadde det inatt, å nu lura eg på om det e et tegn på at noe er igang???
Blei strippa på mandag, 2 cm åpnong, og moden mormunn.'
Pliiiis gi meg et svar[:(][:(][:(]
Blei så lei meg da eg våkna i formiddag hjemme... Ville jo være på sykehuset[:(][:(][:(]

vanskelig å svare på.. jeg hadde masrier regelmessig med varierende mellomrom over tre dager..
men med 2 cm åpning så vil jeg tro det er starten på noe ja...

Eg håpa virkelig det[&:][&:][&:]
Pass på at ikkje mobilen din er utlada Gira, førr snart skal eg sladre til deg[;)][;)][8D]

Jeg har hatt så mye stikking i dåsa i dag.. flere ganger får jeg skikkelige stikk,
så jeg må holde ¨på den (kjennes det ut som) for at jeg ikke skal revne
liksom...
Noen som vet hva dette kan være?

Laila76 - hvordan går det med deg forresten?
Er så arti at babysen din holder seg inne i magen synes jeg...
Synes ikke det er så lenge siden vi alle var bekymret for om du
kom deg over de magiske grensene rund 20-25uker...
Arti at du er her enda... Nå kan h*n snart komme ja!!

koskos

ORIGINAL: Pia81

Jeg har hatt så mye stikking i dåsa i dag.. flere ganger får jeg skikkelige stikk,
så jeg må holde ¨på den (kjennes det ut som) for at jeg ikke skal revne
liksom...
Noen som vet hva dette kan være?

Har hatt det sånn i den siste uka jeg også, kjenner kjempegodt "hodet" på en måte.
Kommer sånne ilinger av smerter som gjør forferdelig vondt til tider....

Laila76 - hvordan går det med deg forresten?
Er så arti at babysen din holder seg inne i magen synes jeg...
Synes ikke det er så lenge siden vi alle var bekymret for om du
kom deg over de magiske grensene rund 20-25uker...
Arti at du er her enda... Nå kan h*n snart komme ja!!

koskos
Her går det bra vettu Pia[:)]Jeg skulle ønske han ville ut nå,for han er godt over 4 kg,så det er en stor bebiss[:D]Jeg har jo vært forberedt lenge jeg nå på å føde og få en prematurunge,men nå har jeg gått 3 uker uten cerclagen,og han vil ikke ut [:'(]Bakvendt spørr du meg[;)]Her er det enten eller har jeg skjønt.Så det skal ikke forundre meg om jeg går overtid....men håper indelig ikke det,for jeg er allerede litt bekymret for å ikke klare en fødsel når han er så stor..ettersom mamma hadde for smalt bekken til å føde.Hvordan går det med deg da?

ORIGINAL: Sommerbaby:-)

Eg håpa virkelig det[&:][&:][&:]
Pass på at ikkje mobilen din er utlada Gira, førr snart skal eg sladre til deg[;)][;)][8D]

Skal love deg at batteriet er fullt og mob tlf har jeg med meg overalt hvor jeg går.......
lykke til, og håper det skjer noe i natt da[:D]

hmmm kanskje det er et tegn på at hodet har festa seg til meg også da?
De finner jo ikke ut det til meg... håper at det er et tegn på det da....
så jeg slipper å gruve for setefødsel=keisersnitt...
Takk for infon gira... håper det ikke er slik hele tiden.. blir nesten litt
flau når jeg plutseli stopper opp og tar meg til dåsa[:D][:D] ser sikkert
komisk ut[:D][:D]

Jo her går det greit Laila... håper på å ikke gå overtid jeg også... fint
å høre at du har det bra da.. og får håpe at bekkenet ditt er breiere
enn mamman din sitt... min gutt er også på over 4kg.. så blir vel store
beibiser  på oss begge da...

på siste kontroll viste det seg at hodet var festa, og det er nok lillegutt som ligger å vrir hodet nedi "dåsa"....
Må være forferdelig trangt.....stakkars!
Kjenner av og til at han tar sparketak i ribbeina mine og da gjør det veldig vondt der nedi!

ORIGINAL: gira

på siste kontroll viste det seg at hodet var festa, og det er nok lillegutt som ligger å vrir hodet nedi "dåsa"....
Kjenner av og til at han tar sparketak i ribbeina mine og da gjør det veldig vondt der nedi!

Uff ja det er sikkert ikke så god plass nei.. men håper han fortsetter å "træme".. kanskje han træmer
så mye at han snart kommer ut...[:)][:)][:)][:)]

Uff ja det er sikkert ikke så god plass nei.. men håper han fortsetter å "træme".. kanskje han træmer
så mye at han snart kommer ut...[:)][:)][:)][:)]

hehe...er det jeg også håper på!
Håper at han dytter sånn at fostervannet går...meeeeen har ingen tro på at noe skal skje på enda en stund her i gården.
Men skal få med meg sambo i kveld også på litt "sengegym".....

ORIGINAL: carina82

Fødestilling jeg ikke anbefaler til de med bekkenløsning/smerter er den hvor du er i senga med bena i bøyler. Gu-stillingen...
Jeg ville ikke ligge slik, men måtte da nurket mitt sitt behov gikk foran mine. Det var lettest for legene og jordmødrene når jeg lå slik.
Ble liggende der mens jeg hadde pressrier og ca 45 min etterpå, men de sydde etc. Den stillingen ble for drøy for bekkenet mitt. Er nok derfor jeg sliter...

Sender dere alle masse fødestøv. Lass på lass blåses utover til øst og i vest, nord og i sør. Til dere alle! Til Lisbeth, marihøne, trø, Katrine, Gira og lille My!

P.S. Ta dere en omgang ompadompa[;)]

Takk søte snille Carina for alt fødestøvet!
Håper på at det funker etter en runde i senga!

Sorry Marihøne77, var ikke meningen å glemme deg!
Håper selvfølgelig at du som er på overtid får føde først......[;)]

Sorry Marihøne77, var ikke meningen å glemme deg!
Håper selvfølgelig at du som er på overtid får føde først......[;)]

[:D].. takker for det[;)]

Er spent på hva jordmor sier i morgen. Håper hun kan strippe meg eller noe sånt...[:)].

Ellers virker det no som disse babyene kommer akkurat når det passer de, er vel ikke så mye å gjøre sånn fra eller til egentlig[;)]

Noen som har hørt noe fra Lalina etter fødselen? Går det bra med henne?

hode på babyen er forsatt ikke festet[8|][8|]
har det noe å si i forhold til fødselen?
gå over tia?
jordmora sa at det festa seg 2-3 uker før fødselen[&:]

Nei har ikke hørt fra verken lalina eller sol77.......har nr til sol77 men vil ikke "forstyrre" heller nå når hverdagen sikkert er litt forandret[;)][;)]

Tok en tlf til føden ikveld. Denne halsbrannen gir seg bare ikke... Har forsøkt alt, men det resulterer bare i oppkast. Jeg skal få komme på ny kontroll imorgen og se om de kan sette meg igang eller hjelpe til på modningen. Får jo ikke sove om nettene eller dagene... hvordan skal jeg da ha krefter til å føde??? Er så grineferdig ikveld...[:(][:(][:(] har ikke mer å gi, føler jeg. Nå skal vi forsøke siste utvei... nemlig å drikke ren fløte(etter tips fra jormor). Sendte mannen ut for å kjøpe det nå...
Er så sulten, men hva hjelper det når jeg bare får det i retur???
Sorry sytet... måtte bare få det ut!

ORIGINAL: Lisbeth83

hode på babyen er forsatt ikke festet[8|][8|]
har det noe å si i forhold til fødselen?
gå over tia?
jordmora sa at det festa seg 2-3 uker før fødselen[&:]

Og hos noen fester det seg like før fødselen eller når fødselen er i gang.

Tror ikke det tilsier at man skal gå over tiden nei.

Jeg har akkurat sett to episoder lost!! spennede!!! Så nå skal det nok bli litt sengegymnastikk!![:D]

Back
Topp