Skravletråd - oktober 21 :)

Her kom kvalmen med et smell da jeg var 5+5 ca.. Har noen dager som er tålelig bra, men stort sett er jeg så slapp og uvel av den minste ting.. Brekker meg, men kaster ikke opp...
Er pr nå sykemeldt.. Håper inderlig det gir seg i de nærmeste ukene, og at jeg fungerer både hjemme og på jobb igjen :grumpy: Dette synes jeg er skikkelig dritt... Har fått målt hcg hos legen en gang bare, da var jeg 5+6 og var der for å få sykemelding. Har ikke vært tilbake igjen for å måle stigning og er nå begynt å lure på hva som er normalt nivå av hcg ved ca uke 6 :rolleyes:

Her kom kvalmen med et smell da jeg var 5+5 ca.. Har noen dager som er tålelig bra, men stort sett er jeg så slapp og uvel av den minste ting.. Brekker meg, men kaster ikke opp...
Er pr nå sykemeldt.. Håper inderlig det gir seg i de nærmeste ukene, og at jeg fungerer både hjemme og på jobb igjen :grumpy: Dette synes jeg er skikkelig dritt... Har fått målt hcg hos legen en gang bare, da var jeg 5+6 og var der for å få sykemelding. Har ikke vært tilbake igjen for å måle stigning og er nå begynt å lure på hva som er normalt nivå av hcg ved ca uke 6 :rolleyes:

hCG er så individuelt ><
b72808b6ad16aa40de8b18dab6f271bc.jpg
27 dpo blir vel 5+6

Med frysninger høres det gjerne mer ut som syk ><
Er bare så utrolig frustrerende, for jeg er dårlig, men ikke SÅ dårlig at jeg føler det er innafor å dra hjem.

Jeg vet ikke helt, for jeg blir så dårlig når jeg har HG også. Står/sitter å skjelver av at jeg fryser, også når jeg kaster opp. Er bare veldig kvalm nå, kaster heldigvis ikke opp.. håper jeg bare er smittet:angel5

Men hvis du er dårlig, så er du dårlig og burde være hjemme å slappe av, framfor å presse deg til å være på jobben!? Er nå min mening, men:Heartred

Merkelig det der, hvor mye man egentlig kan glemme. Jeg er visst veldig glemsk, føler meg som en førstegangsfødende igjen :hilarious: Googler litt om første trimester f.eks og blir overrasket over hvor mye som er glemt. Hva som kan spises, ikke spises, bør spises, drikkes, hva man bør gjøre, ikke gjøre osv osv :rolleyes:

Yes, glemmer fort hvordan det er i en graviditet:hilarious: Håper bare de neste 7 ukene går fort:joyful: Synes alltid det er en stor lettelse å komme til 2.trimester. da letter gjerne formen etterhvert også:rolleyes:

Jeg vet ikke helt, for jeg blir så dårlig når jeg har HG også. Står/sitter å skjelver av at jeg fryser, også når jeg kaster opp. Er bare veldig kvalm nå, kaster heldigvis ikke opp.. håper jeg bare er smittet:angel5

Men hvis du er dårlig, så er du dårlig og burde være hjemme å slappe av, framfor å presse deg til å være på jobben!? Er nå min mening, men:Heartred

Føler jeg har tatt litt sykedager nå, så med mindre jeg er syk nok til å få sykemelding, så.. ><

Yes, glemmer fort hvordan det er i en graviditet:hilarious: Håper bare de neste 7 ukene går fort:joyful: Synes alltid det er en stor lettelse å komme til 2.trimester. da letter gjerne formen etterhvert også:rolleyes:
Enig, jeg har vært i finfin form i andre trimester de andre gangene :) Og det er vel ganske vanlig å føle det sånn også som jeg har forstått.
Føler tiden går så latterlig sakte nå :hilarious:

Er det noen logikk med svangerskapskvalme? Er det f eks sånn at om jeg ikke har hengt rundt doen innen uke 7, så skjer det sannsynligvis ikke?

Hittil bare uggen, må spise hele tiden (selv om ingen mat frister). Redd for å kaste opp, då håper det bare fortsetter som nå. Jeg er 6+6 i dag.
Min svangerskapskvalme begynte ca 7+0 med alle 3. Denne gangen har den kommet tidligere, tror jeg. Mistenker jeg er rundt 5-6 uker og er kvalm nå.

Enig, jeg har vært i finfin form i andre trimester de andre gangene :) Og det er vel ganske vanlig å føle det sånn også som jeg har forstått.
Føler tiden går så latterlig sakte nå :hilarious:

Ja, er digg å være i 2.trimester. jeg personlig selv synes det er den beste tiden i graviditeten:joyful: Man er i super form, begynt å kjenne liv og ikke så altfor tung ennå:) jaaa, tiden går kjempesaaakte nå:p

Ååh, andre trimester.. høres herlig ut å komme dit, ja..!

Ååh, andre trimester.. høres herlig ut å komme dit, ja..!

Jaaah, lengter sånn etter å komme dit der formen er brukbar igjen etterhvert å man kan være aktiv igjen, kjenne små dult og bevegelser fra bebis i magen og spise masse deilig mat uten kvalme:joyful:

I dag skal jeg til legen, en annen enn fastlegen min siden hun ikke hadde noe ledig med det første og det egentlig haster.
Så forhåpentligvis setter han seg ikke på bakbena, men gir meg blodfortynnende sprøyter som jeg også har brukt i de andre svangerskapene :)
Kan ikke påstå jeg ser frem til å sette 2 sprøyter i magen hver dag, hele svangerskapet og til og med 6 uker etter fødsel :rolleyes:
Men prisen er definitivt verdt det :Heartred

Fikk svar på mandagens hcg nå og den var på 10300.. 24 dpo. Så da krysser jeg fingrene for at hjertet begynte å slå i helgen :):Heartred når jeg sjekker gjennomsnittsnivåer så kommer dette ut som høyt men alt er vel normalt bare den har stigningen den skal ha?

Får du henvisning til TUL? :happy: bare nysgjerrig, siden jeg også har mistet en gang, så lurer på om jeg kunne fått offentlig :angelic:
Hmm, har ikke fått svar ennå. Sendte inn henvisning gjennom helsenorge-appen, men burde ikke hørt noe til nå. Ser ut som jeg må bite i det sure eplet å ringe :smiley-angelic001

Hmm, har ikke fått svar ennå. Sendte inn henvisning gjennom helsenorge-appen, men burde ikke hørt noe til nå. Ser ut som jeg må bite i det sure eplet å ringe :smiley-angelic001
Oppdater meg gjerne når du får svar:angelic: Jeg tenkte å prøve meg på å få henvisning, men er bare i uke 5, så drøyer det til neste uke tenkte jeg..

Må bare si at jeg virkelig beundrer alle kvinner som sliter med HG. Her er jeg sykt kvalm, men det pleier å gi seg etter ca 7 uker med kvalme døgnet rundt.

Neeeei! Du er ikke alene :p jeg føler meg rett og slett feit! :wtf:
Haha samme her :D sykt oppblåst, og den er hard når jeg trykker på den. Men frøet er jo et frø så det er nok alle medisinene/hormonene :confused: antakelig er den større nå enn den vil være om par mnd :eek:

Back
Topp