Skravletråd - oktober 21 :)

Håper snart hyperemesis går over, så jeg kan nyte graviditeten og være en god mamma for barna igjen:rolleyes:
 
ja det håper jeg at du slipper etterhvert. Jeg har vært heldig, ikke vært noe spesielt kvalm selv :happy: krysser fingrene for deg!:love7
Takk! Var jo ekstremt heldig i forrige svangerskap og hadde nesten ingen plager så var vel bare min tur nå! Men klager ikke om det plutselig gir seg;)
 
Er det noen som kjenner livmora over symfysen enda? Jeg trodde jeg skulle ha kjent noe nå 12+4, men kjenner ikke noe annet enn at det er ømt å trykke der.
 
Er det noen som kjenner livmora over symfysen enda? Jeg trodde jeg skulle ha kjent noe nå 12+4, men kjenner ikke noe annet enn at det er ømt å trykke der.
Jeg tror jeg kjenner livmora, ganske øm jeg også :) er 11+4 og andregangs gravid :)
 
Er det noen som kjenner livmora over symfysen enda? Jeg trodde jeg skulle ha kjent noe nå 12+4, men kjenner ikke noe annet enn at det er ømt å trykke der.
Jeg kjenner den ganske godt nå, er 14+2. Men det er bare en liten hevelse over symfysen. :joyful:
 
Hmm, det er sikkert ganske individuelt, og jeg har endel polstring fra før, så kanskje det er derfor det er vanskeligere å kjenne :joyful:
 
Hmm, det er sikkert ganske individuelt, og jeg har endel polstring fra før, så kanskje det er derfor det er vanskeligere å kjenne :joyful:
Hihi, jeg har også ganske god polstring :p, men dette er under polstringa hvis det går ann å si.. Rett over symfysen liksom.
Men jeg kjente det ikke tydelig før jeg nærmet meg/bikket 13 uker..
 
Hmm, det er sikkert ganske individuelt, og jeg har endel polstring fra før, så kanskje det er derfor det er vanskeligere å kjenne :joyful:

Er nok det. Min er forøvrig greit over symfysen, er 13+0. :)
Tredjegangs dog.
 
Er det noen som kjenner livmora over symfysen enda? Jeg trodde jeg skulle ha kjent noe nå 12+4, men kjenner ikke noe annet enn at det er ømt å trykke der.
Var med jm før helgen for å få høre hjertelyden, og da sa hun at livmoren er godt over symfysen nå, men jeg klarer ikke kjenne det selv :shy: har en del polstring da :rolleyes: men jm kjente det godt. Er 12+1 nå
 
Er det noen som kjenner livmora over symfysen enda? Jeg trodde jeg skulle ha kjent noe nå 12+4, men kjenner ikke noe annet enn at det er ømt å trykke der.

Jeg klarer ikke å kjenne noe til livmoren ennå, jeg er 13+0 i dag. Hvis jeg husker rett så tror jeg ikke jeg kjente den før i uke 16-17 i forrige graviditet heller.
 
Folsyre/folat, MÅ jeg ta det svangerskapet ut eller er det nok med og ga det ut 1.trimester? Er i dag 13+2 og tar siste pilla i boksen i kveld, lurer på om jeg trenger å kjøpe ny i morgen eller ei..? (Skal et kjapt ærend på senteret, men misliker sterkt å ta tabletter).
 
Folsyre/folat, MÅ jeg ta det svangerskapet ut eller er det nok med og ga det ut 1.trimester? Er i dag 13+2 og tar siste pilla i boksen i kveld, lurer på om jeg trenger å kjøpe ny i morgen eller ei..? (Skal et kjapt ærend på senteret, men misliker sterkt å ta tabletter).

Du trenger ikke ta folat lenger nå :)
 
Hvordan går det med dere? Og hvordan har påska vært så langt? :)
 
Hvordan går det med dere? Og hvordan har påska vært så langt? :)
Her har vi hatt en rolig påske, kun oss fire. Fjellturer, filmkvelder og mye snop på hytten. I dag drar vi hjem siden været har snudd og det er mulig for snø både på hytten og hjemme. Samboer har brøytevakt, så da må han være tilgjengelig hvis han må ut.
 
Ukens høydepunkt var fredagens middag: FISKEBOLLER!!! Som også ble nok til en porsjon på lørdagen - etter påskmiddagen (lasagne). Jeg var av ukjente grunner fryktelig lei meg, for at jeg ikke fant mitt påskeegg, men svigers hadde ekstra. Vi tilbrakte gårsdagen med svigers og min kjære’s datter.

Gårsdagens beskjed om at katten som min bror arvet da mammma ble funnet død, sannsynligvis må avlives til uka var tung å motta. Dyr er jo livet mitt (4 katter selv), og pusen er siste avkom etter min første egne rasekatt. Min storebror hadde også bursdag i går, men pga viruset kunne det ikke feires (han ble hardt og alvorlig skadet av sykehus under fødsel, så hver bursdag er en ekstra stor milepæl der siden doktorene sa han egentlig ikke skulle leve).

Dette er vel ikke så mye relatert til graviditet, men akkurat den biten går liksom greit. Ikke lenger behov for å spise «hele tiden». Ikke mer uggen. Dog om det går for lenge mellom mat kommer kvalmen - hiver da i meg noe så er alt ok. Liker at litt energi har vendt tilbake - selv om den til tider kommer og går like fort.
 
Her har vi hatt en rolig påske, kun oss fire. Fjellturer, filmkvelder og mye snop på hytten. I dag drar vi hjem siden været har snudd og det er mulig for snø både på hytten og hjemme. Samboer har brøytevakt, så da må han være tilgjengelig hvis han må ut.
Så herlig da! :) Her har det vært skikkelig dårlig vær og regn alle dager bortsett fra en i påska. Vi har vært litt ute likevel, men har vært mest fokus på inneaktiviteter hjemme.
 
Back
Topp