Skravletråd november

Varm lunsj er bra det.

Litt mer ajour med klesvask og oppvask og denslags hadde ikke gjort noe. Synes jeg fyller oppvaskmaskinen minst halvt opp med det som står og venter når jeg tømmer den. Kjedelig, det ser så rotete ut
Samme er det her:P maskinen er alltid halvfull/full...

God morgen.

(det sier sitt om rolig november når det er halvannen side med uleste innlegg her. Og jeg sovnet i 20-tiden...)

Godt jeg sovner tidlig, for vi våkner...

Snuppa var våken ca en gang i timen fra halv to. Den tredje gangen begynte hun å prate 4.45 og jeg insisterte på natt litt til.

Men det løste hun med å fylle bleia så vi måtte på badet rundt fem uansett

Jeg har hørt om de som bytter bleier på natta i senga for å ikke inkluderer lys og action som betyr morgen.

Det skjer ikke at jeg skifter drittbleie på en ti mnd gammel turner i senga mi i alle fall. Så vi gikk på badet.

Jeg hadde planer om å legge oss igjen etterpå, men så var snuppa så lite fornøyd da jeg tok henne opp fra potta da hun var ferdig der (hun ville heller inspisere boksen med storesøster sine klemmer og strikk) at lydene våre vekket storesøster. Som var trøtt når hun kom tuslende inn på badet så jeg sa hun kunne gå og kose/sove med pappa i senga vår.

Og derved var det lite lurt å gå dit med en lys våken lillesøster.

Så her sitter jeg på gulvet med et ullpledd over meg. Jeg har satt på varmeovn og kledd lillesøster mes ullstrømpebukse og bukse for hun sitter jo på gulvet. Ikke sitte i ro på den babymatta jeg har på gulvet som isolerer godt, som meg. Hun farter omkring.

Jeg lar henne leke selv, men sitter på gulvet. Erfaring tilsier at da leker hun best, setter jeg meg i sofaen kommer hun og vil opp. (eldstemann kunne jeg ligge på sofaen og nesten halvsove mens han lekte, så lenge han så meg var han fornøyd)

Dette blir en lang lørdag.

I det minste har vi en lang morgen på å finne ut av hvor kvitteringa på de nye vinterskoene til storebror ble av. Alle antar den er i posen. Boksen sto i posen, mener jeg, på gangen til torsdag. Da skulle han bruke dem så jeg tok dem ut, aner ikke hvor jeg kan ha gjort av posen. Tok av merkelappene på ene skoen. Og ba ham gå og ta på seg noe annet. Tyverialarmen sitter på. Disse er jo gjerne designet slik at mor IKKE skal kunne ta den av selv, men det ser penere ut å ha med kvittering når jeg går tilbake og ber dem ta den av. Og forresten kjøpe impregnering som mannen takket nei til da han betalte dem, for han visste ikke at den vi hadde hjemme var tom.
God dag Sara, dere er tidlig i farta:)
Greit å få bort tyverialarmen! Kjedelig å måtte tilbake bare for det...:rolleyes:

Vi bor for langt nordvest til å ha fått snø, vi har et par plussgrader og ingen nedbør. Hadde vært gøy med snø. Jeg har fått det for meg nå som det er november at det snart er jul. Julestemning kryper innover meg. Så snø hadde vel tippet meg helt over....
Snø hjelper på julestemning ja:D ikke et snøfnugg her heller...

God morgen! Idag begynte mini å prate kl 6! Det er en mer behagelig tid enn 5 som det har vært siden bi stilte klokka, så halv 7 sto vi opp. Tok henne i lekegrinda mens jeg ryddet kjøkkenet etter gårsdagens pizzalaging. Nå har begge spist, hun gjør seg ferdig i vippestolen (bæsjer) mens jeg koser meg med te og BV.
God dag:D
Håper dere får en super lørdag!

Back
Topp