Skravletråd - nov 21

Kvalmen er litt opp og ned her også. Men er utrolig mye trøtt og sliten jeg også.
Jeg har to jobber. Barnehage to dager og kontor de andre. Har hjemmekontor i kontorjobben som i grunn er litt godt for tiden. Barnehagejobben derimot krever en del mer energi. Særlig nå i koronatiden.
Men men, får nesten bare se hvordan det går å begynne igjen. Fortsetter formen å være dårlig må jeg kanskje vurdere å høre om sykemelding i barnehagejobben.


Kanskje det blir mye med to arbeidsplasser å forholde seg til, ja. Du kjenner din egen kropp best og vet hva den klarer. Så gjør det som passer deg best. Dumt å slite seg ut, for det er ingen som klapper deg på skuldra for det etterpå, bare du som lider av det til slutt. ;)
 
Kvalmen er litt opp og ned her også. Men er utrolig mye trøtt og sliten jeg også.
Jeg har to jobber. Barnehage to dager og kontor de andre. Har hjemmekontor i kontorjobben som i grunn er litt godt for tiden. Barnehagejobben derimot krever en del mer energi. Særlig nå i koronatiden.
Men men, får nesten bare se hvordan det går å begynne igjen. Fortsetter formen å være dårlig må jeg kanskje vurdere å høre om sykemelding i barnehagejobben.

Ja, ser for meg at barnehagejobb som gravid er slitsomt ja. Bare for å kuppe tråden litt, hvordan gjør du med foreldrepenger når du skal søke om det, og har to jobber? :happy: jeg har 50% jobb, og er i permisjon med minste (eller mellomste blir det vell egentlig:))
 
Kanskje det blir mye med to arbeidsplasser å forholde seg til, ja. Du kjenner din egen kropp best og vet hva den klarer. Så gjør det som passer deg best. Dumt å slite seg ut, for det er ingen som klapper deg på skuldra for det etterpå, bare du som lider av det til slutt. ;)

Så sant, så sant! Har smertelig erfart det i en tidligere jobbsituasjon hvor jeg nesten traff veggen før jeg ble sykemeldt. Da av andre grunner enn graviditet. Så jeg har lært meg å lytte til min egen kropp og psyke.
 
Ja, ser for meg at barnehagejobb som gravid er slitsomt ja. Bare for å kuppe tråden litt, hvordan gjør du med foreldrepenger når du skal søke om det, og har to jobber? :happy: jeg har 50% jobb, og er i permisjon med minste (eller mellomste blir det vell egentlig:))

Tror søknaden er lik. Bare at begge jobber må sende inn inntektsmelding tror jeg.
Hvis man skal være ute i full permisjon i begge jobber skal det ikke være noe problem. Men vet det er litt andre regler om man skal jobbe gradert.
 
Noen som vet hva man kan se /finne ut på ultralyd i uke 10? :)
 
Noen som vet hva man kan se /finne ut på ultralyd i uke 10? :)

I uke 10 kan du se en hel baby som sparker og styrer inne i magen :)
Men, det er enda for tidlig for å sjekke etter kromosomfeil og andre avvik. Samme med kjønn! Vil anbefale å ta en ny TUL rundt 12-14 uker også!

Bilder fra UL i mitt forrige svangerskap som referanse. Jeg var 10+6 på det bildet som sier 11 uker.
 

Vedlegg

  • B3147AF0-77D8-44E5-BD2B-53759A6FFCB8.jpeg
    B3147AF0-77D8-44E5-BD2B-53759A6FFCB8.jpeg
    45,1 KB · Visninger: 39
  • Liker
Reactions: Azu
I uke 10 kan du se en hel baby som sparker og styrer inne i magen :)
Men, det er enda for tidlig for å sjekke etter kromosomfeil og andre avvik. Samme med kjønn! Vil anbefale å ta en ny TUL rundt 12-14 uker også!

Bilder fra UL i mitt forrige svangerskap som referanse. Jeg var 10+6 på det bildet som sier 11 uker.
Takk for forklaringen! :) Jeg tror ikke jeg får mer oppfølging mellom den neste ved 10 uker og ordinær, dessverre.
 
Takk for forklaringen! :) Jeg tror ikke jeg får mer oppfølging mellom den neste ved 10 uker og ordinær, dessverre.

Nei, det er heller ikke vanlig :happy:
Både i forrige og i dette svangerskapet, har jeg tatt alle UL privat.
 
Oppblåst og skjeiv i magen. Flere enn meg som ser sånn ut? :p
 

Vedlegg

  • 7F102B63-3F3E-4373-A720-48C165D9BDDB.jpeg
    7F102B63-3F3E-4373-A720-48C165D9BDDB.jpeg
    25,8 KB · Visninger: 30
Nei, det er heller ikke vanlig :happy:
Både i forrige og i dette svangerskapet, har jeg tatt alle UL privat.
Jeg hadde magesmerter rett etter unnfangelsen, og derfor har jeg fått to ultralyder i etterkant i forbindelse med det, og da et par sniktitter. En i uke 6 og en i uke 10. :) Hadde håpet på litt mer info bare. Jeg er veldig utålmodig denne gangen. ;)
 
Håper og ber om at denne blodansamlingen min nå er borte/tømt :) nå har vi til og med hatt sex uten blod! Wihu :hilarious: fortsatt ganske tilbakeholden på den kanten, og nå reiser han snart ut på havet igjen så da må vi jo holde oss unna i 4 uker uansett :sorry:

Jeg er kjempenervøs for ul på torsdag :arghh: jeg må dra alene (fordi mannen reiser - i utgangspunktet fikk han bli med). Tenk om lille bønna inni der er død?! Hva søren gjør jeg da?? Håper selvsagt på å få se en sprell levende liten skapning, men jeg er veldig, veldig nervøs for utfallet :nailbiting:
 
Håper og ber om at denne blodansamlingen min nå er borte/tømt :) nå har vi til og med hatt sex uten blod! Wihu :hilarious: fortsatt ganske tilbakeholden på den kanten, og nå reiser han snart ut på havet igjen så da må vi jo holde oss unna i 4 uker uansett :sorry:

Jeg er kjempenervøs for ul på torsdag :arghh: jeg må dra alene (fordi mannen reiser - i utgangspunktet fikk han bli med). Tenk om lille bønna inni der er død?! Hva søren gjør jeg da?? Håper selvsagt på å få se en sprell levende liten skapning, men jeg er veldig, veldig nervøs for utfallet :nailbiting:

Vi har enda ikke turt å ha sex! Sist gang var da vi unnfanget, 14. februar (er 9+1).
Opplevde blødning 5+5, og har derfor ikke ønsket å «trigge» noe i gang. Tror vi får prøve om et par uker kanskje :)

Skal på UL i morgen (min tredje), kl. 13. Er så urolig at jeg nesten spyr! Er så redd for å se en død baby ..

Kan ikke annet enn å krysse fingrene for oss begge :Heartred
 
I dette tempoet vårt tror jeg desember får skjult gruppe før oss:dead::D:D
 
Synes de kan ta med smileyer fra mobilen og, ser så trist ut når de ikke kommer med
 
Back
Topp