Skravletråd Mars!

Skjønner! Da har jeg lært noe nytt idag også :) kan seriøst 3.køassingen din det??
Vi har snakket om det, men fult mulig det er oss han har lært det av :oops:
Han er ganske flink i matte

Det er en oppløftendw tanke når man er sliten. Brått så savner man den kosen det faktisk er med ammingen og

Ja, og at dette nok er mitt siste barn spiller absolutt inn på tankegangen min her. Nok av år forran meg med bare meg og mannen i senga.

Er ikke det et uttrykk man lærer på barneskolen :rolleyes:
Mener gutten min i 3. klasse kan det

Et utrykk jeg har lært en eller annen plass på skolen, dog tror jeg nok mer ungdomsskolen da. Men også noe jeg tror veldig mange har glemt/fortrengt. Tross alt er det, til min store "forundring" mange som sliter med grunnleggende matematikk i voksen alder. Svært mange som ikke kan prosentregning. Så da forventer jeg ikke at de kan faktorisering heller

Ja, og at dette nok er mitt siste barn spiller absolutt inn på tankegangen min her. Nok av år forran meg med bare meg og mannen i senga.
Ja ikke sant.. vi vet ikke om vi er ferdige vi. Har littt lyst på, men tenker sa at vi helst skulle gjort det ila 3-4 år til. Men samtidig føler jeg ofte at vi har litt nok også. Men tenker at hvis vi ikke får en til nå, kommer jeg kanskke til å angre om 10 år

Eller bare har to foreldre som er litt nerdete av seg og forteller mye mer enn det har spør om når han spør :p

Det har min også. Vi har ikke lært ham faktorisering da, de har ikke begynt med gange og dele utover "halvparten og det dobbelte" enda heller, men vi driver med utstrakt prat om prosent og kobler inn gange og dele. (andreklasse)

Ja ikke sant.. vi vet ikke om vi er ferdige vi. Har littt lyst på, men tenker sa at vi helst skulle gjort det ila 3-4 år til. Men samtidig føler jeg ofte at vi har litt nok også. Men tenker at hvis vi ikke får en til nå, kommer jeg kanskke til å angre om 10 år

Jeg er 37 og har fått min tredje, etter 2,5 år med prøving og 8 hormonkurer. Det taler for at jeg er ferdig

Et utrykk jeg har lært en eller annen plass på skolen, dog tror jeg nok mer ungdomsskolen da. Men også noe jeg tror veldig mange har glemt/fortrengt. Tross alt er det, til min store "forundring" mange som sliter med grunnleggende matematikk i voksen alder. Svært mange som ikke kan prosentregning. Så da forventer jeg ikke at de kan faktorisering heller
Må innrømme jeg ikke husker så veldig mye av de partisielle diffrensialligningene jeg en gang i tiden leste på, men den grunnleggende matten, den sitter.
Kan fremdeles utlede hvorfor sqr(-2) er irrasjonell og sin(x)^2 + cos(x)^2 =1

Back
Topp