Skravletråd Krokus

Nå sitter han å spiser potetgull og jeg drikker vann :p

Middager denne uken ble:

Go og mager kjøttpølser med dampede grønnsaker
Laks med blomkålpure
Hjemmelaget bolognese med kyllingkjøttdeig og fullkornpasta
Ovnsbakt torsk med grønnsaker
Ingen hensyn der altså :laughing002 Her har mannen begynt å spise mindre snop fordi jeg ikke gjør det.

Fin liste med sunne middager der. I morgen er det ukeshandling så må finne noen middager. Prøver å ikke spise for tung middag på torsdag pga veiing på fredag :D

Dørstokkmila er lang her om dagen også, men har tatt 75 squats i dag. Tenker å ta planken og noen squats til før jeg legger meg. Har også lovet meg selv å komme meg ut på trilletur i morgen før snøen laver ned igjen. Liker ikke når været er sånn som nå. Snø og vinter er greit, når det er ordentlig vinter og snødekte veier. Ikke bare sludd og slaps. Da er det bedre med sol og vår.
Så flink du er da! Ja den dørstokkmila er lang altså, men bestemte meg for å få meg litt frisk luft i dag selv om formen ikke er på topp. Fikk 30min. Snø ute men fortauene var brøytet. Iskald vind da. Kom du deg ut på tur i dag?
 
Jeg reiste hjem fra vinterferie idag, og i løpet av helga tror jeg at jeg spiste på meg en trilliard kilo! Og bare teit mat idag også, lys brødmat (det eser jeg ut av) samt en halv snickers og en vaffel. Toro-middag. Jaja, ny dag imorgen og forhåpentligvis godt turvær så jeg kommer meg på langtur.
Har dere vinterferie så sent? Trodde vi var sist ute med vinterferie i uke 9.
Alltids en ny dag å starte på, og noen ganger så må man bare kose seg. Hvordan er været hos dere? Er er det overskyet og grått med litt varierende vind men opphold da.
 
Har dere vinterferie så sent? Trodde vi var sist ute med vinterferie i uke 9.
Alltids en ny dag å starte på, og noen ganger så må man bare kose seg. Hvordan er været hos dere? Er er det overskyet og grått med litt varierende vind men opphold da.

Var i uke 10 (Nordland). Her vi bor var vinterferien i uke 8, så stor forskjell!

Samme vær her. Var nydelig i morges, dog noe vind. På slutten av turen idag blåste det veldig, var bare å gripe et godt tak i vogna. :hilarious:

Har passert 10000 skritt, og gått 1t og 40 min tilsammen idag. Først bæretur og så trilletur. :happy: Og snopfri enn så lenge!
 
Var i uke 10 (Nordland). Her vi bor var vinterferien i uke 8, så stor forskjell!

Samme vær her. Var nydelig i morges, dog noe vind. På slutten av turen idag blåste det veldig, var bare å gripe et godt tak i vogna. :hilarious:

Har passert 10000 skritt, og gått 1t og 40 min tilsammen idag. Først bæretur og så trilletur. :happy: Og snopfri enn så lenge!
Ok. Trodde det var bare 2 uker landet var delt på men da har jeg lært noe nytt :D

Så flink du har vært i dag da!!
 
Ingen hensyn der altså :laughing002 Her har mannen begynt å spise mindre snop fordi jeg ikke gjør det.

Fin liste med sunne middager der. I morgen er det ukeshandling så må finne noen middager. Prøver å ikke spise for tung middag på torsdag pga veiing på fredag :D


Så flink du er da! Ja den dørstokkmila er lang altså, men bestemte meg for å få meg litt frisk luft i dag selv om formen ikke er på topp. Fikk 30min. Snø ute men fortauene var brøytet. Iskald vind da. Kom du deg ut på tur i dag?

Kom meg ikke på trilletur, var så ufint vær. Fikk traska nesten en halvtime på kvelden da på vei til konsert, så får ta det som mosjon :p Nå trur jeg det verste snøværet er over, så får vi håpe at våren er rett rundt hjørnet.
 
Kom meg ikke på trilletur, var så ufint vær. Fikk traska nesten en halvtime på kvelden da på vei til konsert, så får ta det som mosjon :p Nå trur jeg det verste snøværet er over, så får vi håpe at våren er rett rundt hjørnet.
Fin mosjon det :)
Ikke noe kjekt med dårlig vær. Håper også våren er like rundt hjørnet for da er det så mye lettere å komme seg ut på tur når det er sol og fuglene kvitrer :)
 
Var en forsmak på deilig vår her i dag, med strålende sol som varma. :D

Gikk en mil til sammen i dag! Først litt over 2 km morgentur med hundene, med baby på ryggen i bæresele (10 kg ekstra å drasse på det hehe) og deretter rett rundt 8 km trilletur. Deilig. :) Skrittelleren på mobilen sier 17000, og den har ikke vært med meg i hele dag engang. Blir litt ekstra trim av å vaske klær og legge på plass klær. Vaskerommet er i kjelleren, soverom og kommoder til klærne i andreetasjen. :p
 
Fysj for en uke :shifty: Nå må planleggingslista frem igjen for å si det slik. Når man har to syke dyr i hus(hunden er bra nå) to unger som skal hit og dit på aktiviteter, og en bebis. Haff!!! Funker ikke med impuls mathandling etter de blir henta altså. Og gubben har jobba borte hele uka så jeg har stort sett vært alene... Ah... skjerpings!!!
 
Ikke uventet var det oppgang, gikk jo mye tur i ferien men spiste litt for mye godsaker. Og turene var ikke så mye trim, for det er jo helt paddeflatt der jeg var. :p Satser på en bedre uke neste uke! Skal ikke kjøpe inn noe særlig med helgesnop i alle fall, får nøye meg med pizza ikveld. :p
 
Opp litt her også :/
Det er fordi jeg er så teit! Ryker på smeller med godis feks og her kommer det teite - spiser en bit eller nugatti på skiva før jeg er våken nok til å komme på null snop, og DA tenker jeg "nå er jo dagen ødelsgt ift de poenga så da kan jeg jo ta bare litt til " * slå seg selv i panna*

Men på den positive siden har det blitt litt styrketrening(sakte, men sikkert), så merker at kjernen jobber bedre og at holdningen min er mer korrekt og ikke så luntende :)
 
MiniMe80, når du skal legge ut resultatet denne uken, kan du ha med hvor mange og hvem som er igjen på de forskjellige lagene og wildcard? :)
 
MiniMe80, når du skal legge ut resultatet denne uken, kan du ha med hvor mange og hvem som er igjen på de forskjellige lagene og wildcard? :)
Det skal jeg gjøre :)
 
Ned 1kg denne uka. Ganske så fornøyd :)
 
Du har i alle fall gjort en dritbra jobb. Gi meg oppskriften :p
Takker :D Det gir meg mer giv å fortsette på løpet med å gå ned i vekt når man ser at vekta er på vei ned. Den eneste oppskrifta så lang er mindre inntak av mat , og ingen snop i helgene :) Koste meg med Stratos i dag som premie :D Tenker for meg selv at det er ikke farlig å være litt sulten selv om det noen ganger har gått litt for lenge mellom måltidene og jeg er akutt kjempesulten.
 
Da er det vi som skal lage utfordring. Noen som har lyst å lage, har forslag?
 
Trur ikke jeg skal ta på meg jobben med å lage, men kan komme med noen forslag til plukk og mix.

Knipeøvelser
Stå så lenge du klarer i strak planke
3x10 Rygghev
3x15 knebøy
Ta så mange sit ups du klarer på 2 minutter
3x10 push ups (med eller uten knær i bakken)
Spis en sunn middag
Dans til en hel sang
Drikk 1,5 liter vann uten smak og kullsyre
En hel dag uten kunstig søtningsmiddel
 
25 poeng per punkt, maks 100 per dag. 50 i bonus om man har minst 4 hver dag. Ytterlige 50 i bonus om man har tatt 7 av punktene i løpet av uken, 75 i bonus om man har gjort alle.
 
Back
Topp