Skravletråd kirsebær

Så litt på tidligere utfordringer nå, hva med å ta med knipeøvelser? Det trenger jeg motivasjon for å få gjennomført :p
3*10 for dagen? Eller 3*10 to ganger i løpet av uken?
Bare forslag ;)
 
Har sett på tidligere utfordringer, hva med noe som dette?

Trening: 5 poeng pr. 5 min med trening. (eks: 30min trening = 30 poeng, 1 time = 60 poeng).

Mosjon: 5 poeng pr 10 min med mosjon. (eks: 30min mosjon = 15 poeng, 1 time = 30 poeng).

Snop: 25 poeng for snopefri dag.

Grønnsaker: 1/3 av middagstallerken består av grønnsaker. 25 poeng.

Gå 10 000 skritt. 10 poeng.

Gå 15 000 skritt. 15 poeng.

Challenge: Velg av styrkeøvelsene under. Du kan gjøre maks 4 stk hver dag. Hver øvelse gir 25 poeng. Du velger fritt blant disse alle dager. Maks pr dag er altså 100 poeng. Det er bonus for 3 hver dag og for 4 hver dag. Du får ikke bonus for begge.

* Utfall (3x12)

* Planken (så lenge du klarer x3)

* Knebøy (Situps om du har vonde knær) (3x12)

* Mageliggende rygghev (ligg på magen, løft armer og bein i 3-5 sekunder, 3x12)

* Sideplanke (så lenge du klarer x3)

* Spensthopp (3x12)

* Diagonale løft (på alle fire, motsatt arm og bein løftes. 3x12)

Bonus:
Trening: Tren minst 120 minutter i løpet av uken og få 50 poeng i bonus.

Mosjon: Mosjoner minst 180 minutter i løpet av uken og få 50 poeng i bonus.

Snop: Snopefri alle dager og få 50 poeng i bonus.

Grønnsaker: 1/3 av tallerkenen som grønnsaker hver dag gir 50 poeng i bonus.

10 000 skritt hver dag gir 30 poeng i bonus.

15 000 skritt hver dag gir 50 poeng i bonus. (Du får ikke bonus for både 10 000 og 15 000 om du har gått 15 000).

Challenge: har du gjort 4 øvelser hver dag får du 50 poeng i bonus. Har du gjort 3 hver dag får du 25 poeng i bonus. Du får ikke bonus for begge.
 
Så kjipt jeg røyk og laget tapte. Det var synd. [emoji24] veldig hyggelig jeg kan være med å skravle da. Får hive meg inn i wild card gruppa! [emoji33]
 
  • Liker
Reactions: EJ
Jeg syns egentlig bonusen burde være for daglig trening over en viss mengde uansett hva det er, for jeg liker jo å variere, og om jeg først trener skikkelig en times tid en dag så er det ikke den dagen jeg har energi til å trille lang tid eller noe. Så det blir liksom litt umulig for meg å få noen bonus med mindre jeg skal velge å bare trille tur og holde meg til det hele uka.

Ser jo fint ut altså, men er det ikke veldig omfattende? Eller er det vanlig at alle utfordringene er slik nå? :)
 
Jeg syns egentlig bonusen burde være for daglig trening over en viss mengde uansett hva det er, for jeg liker jo å variere, og om jeg først trener skikkelig en times tid en dag så er det ikke den dagen jeg har energi til å trille lang tid eller noe. Så det blir liksom litt umulig for meg å få noen bonus med mindre jeg skal velge å bare trille tur og holde meg til det hele uka.

Ser jo fint ut altså, men er det ikke veldig omfattende? Eller er det vanlig at alle utfordringene er slik nå? :)

Min første gang i slankekrigen. Jeg bare kopierte fra de forskjellige utfordringene som har vært og som jeg var inne å tittet på. Så at trening, mosjon, snop og grønnsaker var "fast" på hver utfordring. Men kom gjerne med forslag til hva annet som kan være med og evt hva som burde byttes ut.
 
Min første gang i slankekrigen. Jeg bare kopierte fra de forskjellige utfordringene som har vært og som jeg var inne å tittet på. Så at trening, mosjon, snop og grønnsaker var "fast" på hver utfordring. Men kom gjerne med forslag til hva annet som kan være med og evt hva som burde byttes ut.

Er noen år siden jeg var med, da var vel den multiutfordrigen ny. :) og trening og mosjon var ikke adskilt den gangen. sier ikke for å kritisere noen eller noe, men tenker at utfordringen ikke trenger å favne hele slankeprosessen, den skal jo være noe vi prøver å gjøre i tillegg. :) jeg syns liksom det blir så voldsomt. For det må kanskje ikke være i dette formatet, kunne hatt en uke hvor det bare var å telle skritt og så vant det laget som i gjennomsnitt har flest skritt? :) bare for eksempel. For å drikke vann, spise grønnsaker og unngå snop er jo en del av prosessen uansett, tenker jeg. :)
 
Er noen år siden jeg var med, da var vel den multiutfordrigen ny. :) og trening og mosjon var ikke adskilt den gangen. sier ikke for å kritisere noen eller noe, men tenker at utfordringen ikke trenger å favne hele slankeprosessen, den skal jo være noe vi prøver å gjøre i tillegg. :) jeg syns liksom det blir så voldsomt. For det må kanskje ikke være i dette formatet, kunne hatt en uke hvor det bare var å telle skritt og så vant det laget som i gjennomsnitt har flest skritt? :) bare for eksempel. For å drikke vann, spise grønnsaker og unngå snop er jo en del av prosessen uansett, tenker jeg. :)

Helt enig, men kanskje høre med krigleder om det er greit? Kan f eks ha "telle skritt" også går det an å legge inn litt bonuspoeng for x antall skritt osv?

Gå minst 10 000 om dagen = 10 poeng.

Bonus: 5 poeng for hver ekstra 5000 du går over 10 000.

Laget som har gått flest skritt får 50 poeng ekstra.

Enkel og greit også er det ikke så mange poeng å holde styr på.
 
Helt enig, men kanskje høre med krigleder om det er greit? Kan f eks ha "telle skritt" også går det an å legge inn litt bonuspoeng for x antall skritt osv?

Gå minst 10 000 om dagen = 10 poeng.

Bonus: 5 poeng for hver ekstra 5000 du går over 10 000.

Laget som har gått flest skritt får 50 poeng ekstra.

Enkel og greit også er det ikke så mange poeng å holde styr på.

Har ikke fått med meg at det er noen regler på hvordan ukesutfordringene er, men kan gjerne spørre ja. Kan jo evt ha 10 poeng for hvert tusende skritt man går, så blir det slik at alle monner drar mer enn at det blir uoppnåelig. Og så kan vi slå sammen trening og mosjon til en post, men telle poeng slik som før? Altså at om jeg trener i 30 min og går tur i 30 min, så får jeg 45 poeng + poeng for skrittene?
 
Problemet med skritt er at ikkje alle har skritteller. Derfor har den vore som eit alternativ i ein plukk/mix utfordring.
 
Problemet med skritt er at ikkje alle har skritteller. Derfor har den vore som eit alternativ i ein plukk/mix utfordring.

Jeg har kun på telefonen, den er integrert i iphone. Vet ikke om det er på samsung/andre telefoner, men.
 
Hei folkens! Ingenting er "fast" sånn sett - men vet veldig mange av deltakerne synes disse faste er viktig for å klare å holde seg i skinnet - altså snopfri, trening osv. Så jeg anbefaler at dere tar med mye av dette, og heller tar noe gøy på den challenge delen. Angående antall skritt så har det vært opp til diskusjon hver eneste runde fordi ikke alle har skrittteller eller har godkjenning for å bruke det på jobb f.eks. Derfor har dette ofte vært på slike plukk og velg lister :)

Mosjon kom med fordi mosjon er veldig viktig for vektnedgang det også. Mange på babyverden har små barn og synes det er vanskelig å finne tid til trening, mens man kan trille mange timer om dagen :)
 
Hei folkens! Ingenting er "fast" sånn sett - men vet veldig mange av deltakerne synes disse faste er viktig for å klare å holde seg i skinnet - altså snopfri, trening osv. Så jeg anbefaler at dere tar med mye av dette, og heller tar noe gøy på den challenge delen. Angående antall skritt så har det vært opp til diskusjon hver eneste runde fordi ikke alle har skrittteller eller har godkjenning for å bruke det på jobb f.eks. Derfor har dette ofte vært på slike plukk og velg lister :)

Mosjon kom med fordi mosjon er veldig viktig for vektnedgang det også. Mange på babyverden har små barn og synes det er vanskelig å finne tid til trening, mens man kan trille mange timer om dagen :)

Men kan vi velge det slik at man får bonus hvis man har enten trent eller mosjonert hver dag over en grense, så får man bonus? For jeg for min del føler det blir umulig med bonus nå, og spesielt fordi jeg ønsker å gjøre begge deler litt men ikke har kropp til det enda (sliter litt med bekkenet etter fødsel enda).

Og/eller slå dem sammen til ett punkt man fyller ut, og så teller man poeng som før hvor man skiller mellom trening og mosjon?
 
Husk at fristen deres er kl 20! :)
 
Men kan vi velge det slik at man får bonus hvis man har enten trent eller mosjonert hver dag over en grense, så får man bonus? For jeg for min del føler det blir umulig med bonus nå, og spesielt fordi jeg ønsker å gjøre begge deler litt men ikke har kropp til det enda (sliter litt med bekkenet etter fødsel enda).

Og/eller slå dem sammen til ett punkt man fyller ut, og så teller man poeng som før hvor man skiller mellom trening og mosjon?
Høres bra ut det ;-)
 
Men kan vi velge det slik at man får bonus hvis man har enten trent eller mosjonert hver dag over en grense, så får man bonus? For jeg for min del føler det blir umulig med bonus nå, og spesielt fordi jeg ønsker å gjøre begge deler litt men ikke har kropp til det enda (sliter litt med bekkenet etter fødsel enda).

Og/eller slå dem sammen til ett punkt man fyller ut, og så teller man poeng som før hvor man skiller mellom trening og mosjon?

Ja det styrer dere selv tenker jeg ;) funker det ikke så vil det jo endres neste uke ;)
 
Har endret "skrittene". Fjernet 15 000 og la til ekstra poeng for hvert 1000 skritt over 10 000. Endret også bonuspoengene på trening/mosjon. Ser dette greit ut eller er jeg helt på jordet ?:)

Trening: 5 poeng pr. 5 min med trening. (eks: 30min trening = 30 poeng, 1 time = 60 poeng).

Mosjon: 5 poeng pr 10 min med mosjon. (eks: 30min mosjon = 15 poeng, 1 time = 30 poeng).

Snop: 25 poeng for snopefri dag.

Grønnsaker: 1/3 av middagstallerken består av grønnsaker. 25 poeng.

Gå 10 000 skritt. 25 poeng.
(5 poeng for hver 1000 skritt over 10 000)

Challenge: Velg av styrkeøvelsene under. Du kan gjøre maks 4 stk hver dag. Hver øvelse gir 25 poeng. Du velger fritt blant disse alle dager. Maks pr dag er altså 100 poeng. Det er bonus for 3 hver dag og for 4 hver dag. Du får ikke bonus for begge.

* Utfall (3x12)

* Planken (så lenge du klarer x3)

* Knebøy (Situps om du har vonde knær) (3x12)

* Mageliggende rygghev (ligg på magen, løft armer og bein i 3-5 sekunder, 3x12)

* Sideplanke (så lenge du klarer x3)

* Spensthopp (3x12)

* Diagonale løft (på alle fire, motsatt arm og bein løftes. 3x12)

Bonus:
Trening/Mosjon: Tren minst 30 min eller mosjoner 60 min hver dag og få 50 poeng i bonus.

Snop: Snopefri alle dager og få 50 poeng i bonus.

Grønnsaker: 1/3 av tallerkenen som grønnsaker hver dag gir 50 poeng i bonus.

10 000 skritt hver dag gir 50 poeng i bonus.

Challenge: har du gjort 4 øvelser hver dag får du 50 poeng i bonus. Har du gjort 3 hver dag får du 25 poeng i bonus. Du får ikke bonus for begge.
 
Ser kjempebra ut :)
 
Husk at utfordringen må postes innen kl. 20.00 da!!
 
Back
Topp