Skravletråd - Fyr løs! :)

Blæh! Litt kvalme kom idag. Og jeg hater, hater det. Kvalme og tett nese er det verste jeg vet. Da er det bedre å være kvalm, kaste opp og bli ferdig med det (er ikke kvalm etter å ha kasta opp etter min erfaring).
Så nå blir det å kjøpe inn nok knekkebrød som jeg kan gomle på for å lindre kvalmen bittelitt.
Ellers er dagen super, prøver å få småen til å ta sin første nap for dagen.
 
Er mer eller mindre symptomløs jeg! Er uvell hvis jeg ikke spiser jevnt.... Og det stikker til i magen innimellom... + litt hodepine... men alt det er jo ting som forekommer ellers også!!!
Hadde det sånn forrige svangeskap også da.....

 
Jeg blir helt gal av bekymringer jeg :-( De siste tre dagene har jeg hatt skikkelig vondt i livmora, ikke bare "murringer" liksom, men smerter... Kommer helt plutselig og varer ett minutt eller to, helst på kvelden. Ikke en dråpe blod heldigvis, så jeg håper det bare er vondt fordi livmora vokser. Hadde forresten skikkelig murringer i starten, var derfor jeg ble så overraska når testen var positiv, trodde hele tiden at mensen var rundt hjørnet (selv om den var 7 dager forsinka...).

Åh... Det er skikkelig drit å være så bekymra... Min kjære blir litt gal av meg han og :-) Men er jo jammen ikke lett når det er så hemmelig i tillegg! 7 uker i dag, så vil helst vente litt før jeg sier noe.

Flere som har "menssmerter" og ikke "mensmurringer"?
 


Liz:-) skrev:
Jeg blir helt gal av bekymringer jeg :-( De siste tre dagene har jeg hatt skikkelig vondt i livmora, ikke bare "murringer" liksom, men smerter... Kommer helt plutselig og varer ett minutt eller to, helst på kvelden. Ikke en dråpe blod heldigvis, så jeg håper det bare er vondt fordi livmora vokser. Hadde forresten skikkelig murringer i starten, var derfor jeg ble så overraska når testen var positiv, trodde hele tiden at mensen var rundt hjørnet (selv om den var 7 dager forsinka...).

Åh... Det er skikkelig drit å være så bekymra... Min kjære blir litt gal av meg han og :-) Men er jo jammen ikke lett når det er så hemmelig i tillegg! 7 uker i dag, så vil helst vente litt før jeg sier noe.

Flere som har "menssmerter" og ikke "mensmurringer"?


Hei du :)
Alle bekymrer seg endel denne tiden tror jeg.jeg leste igår at rundt uke 7 vil det føles som om mensen kommer stadig vekk, fordi livmora vokser og det er egentlig ikke plass der nede(det stod noe sånt). Såå det er helt normat
 
Ble litt skrivefeil på meldingen istad, dataen min er litt rar om dagen :) Men slutt å bekymre deg Liz :) Dette går bra!
 
Ja, man må bare tenke positivt, og går det ikke bra så er det jo faktisk vår unike kropp som ikke vil holde på noe som ikke er levedyktig :) LYKKE til <3
 
Veldig koselig å "prate" med dere, og kjenner også at jeg blir beroliget av å høre at det er flere enn meg "der ute" som både gleder seg, kjenner på ting og er litt bekymret..

I forhold til "bivirkninger" har jeg vel ikke kjent så allverdens mye annet enn tidvis svimmelhet, hodepine, murringer i livmor, blir fortere sliten på trening enn normalt, og ikke minst TRØTT!! litt "sippen" er jeg også, og tidvis hormonell.. hehe.. men klarer som oftest å "ta meg i det" og stoppe spiralen før bomba sprenges ;)
Kvalme har jeg bare hatt pittelitt, men den kan vel fremdeles komme når jeg minst venter det..

Jeg tenkte å høre med resten i forhold til trening.. hva trener dere til vanlig, og holder dere fremdeles på med samme type trening nå som dere har "reker" i magen?

Selv spiller jeg basket på bedriftsnivå og har egen hest, så jeg har lite problemer med å få ettermiddagene til å fly.. Har heldigvis hjelp til hesten, men håper jeg får til å ha han 3 ganger i uken så lenge jeg klarer. I forhold til basketspillingen har vi trening en gang i uken og kamp en gang i uken, og jeg skal prøve å fortsette med dette fram til jul i alle fall. Snakket med legen min, og hun sier at selv om basket er en kontaktsport er spillet såpass forutsigbart at det å spille meg mage ikke skal by på noen problemer slik hun ser det. Og det gjør forsåvidt ikke jeg heller.. jeg kjenner jeg er litt mer tilbakeholden i forhold til aktivt spill under kurven nå, men koser meg på trening og ser fram til fine økter framover.
I tillegg har jeg kommet i gang med svømming igjen, og skal prøve å få til dette en gang i uken.
Er normalt veldig aktiv, men skal prøve å være veldig flink til å høre på kroppen og de signalene den sender i forhold til hvor mye jeg skal trene.. klarer helt fint å tilbringe en hel ettermiddag i sofaen, men kjenner jeg har det bedre med meg selv både humørmessig, energimessig og "magemessig" (bedre tarmfunksjon) hvis jeg får trent litt også.

Hvilke erfaringer har dere andre i forhold til graviditet og trening?
 
Hmm, hvorfor står det forresten 5 uker og 6 dager som underskrift på innleggene mine, mens på mine sider på babyforum står det 6 uker og 4 dager på vei?
Vil jo helst være lengst mulig på vei, jeg.. :P (første dag i siste mens 4.okt, 26 dager i syklus og beregnet termin 07.07.12..)
 
Er så trøtt for tiden, hjelper ikke at minsten holder på å styre om natta heller :(
Våkner hver morgen og tenker "var dette egentlig så lurt"... Har ikke helt kommet over sjokket enda, det var ikke dette vi planla.. Men men.. Vi får se hvordan det går..
 
Syns dere er dårlige på den pratinga her :p Hehe. God Onsdag :D
 
fint med en skravletråd ja :) spesielt når konkurransen er i gang :) det var fristende premier, så jeg har satt i gang for fullt :) håper dere ikke synes jeg blir for masete...hehe
 
Snart helg, jippi!!
 
Flere som gleder seg mer enn vanlig til julaften? Skal da fortelle familyen at vi venter
 nr. 2
 
Back
Topp