Skravletråd - Fyr løs! :)

Gratulerer til alle dere som vil dele mirakelet i magen med oss andre :)

Jeg bare lurer litt, det er normalt med mye murringer i magen? Under beltelinja liksom? Har jo hørt det skal være helt normalt, er ikke vondt, bare merker det er noe der, på kvelden litt ekstra og ellers bare litt innimellom :) 
Kanskje ikke så rart? hehe. Er jo første gang for meg, så er gøy og høre om andre har det likt? 
 
Koselig med skravletråd =)

Minsten sover, gubben er i "furtebua" og jeg dater sofan =) nydelig!

Hm , lurer hvordan d blir her inne jeg.
forrige forumet mitt ble vi SYKT close....føler man kjenner alle såå godt, til og med de vi aldri har møtt! veldig spesielt...men veldig koselig :)
satser på vi blir en sånnen gjeng :) hehe....

gleder meg til å ble kjent med dere alle ihopa =)
 


Snartmamma1 skrev:
Gratulerer til alle dere som vil dele mirakelet i magen med oss andre :)

Jeg bare lurer litt, det er normalt med mye murringer i magen? Under beltelinja liksom? Har jo hørt det skal være helt normalt, er ikke vondt, bare merker det er noe der, på kvelden litt ekstra og ellers bare litt innimellom :) 
Kanskje ikke så rart? hehe. Er jo første gang for meg, så er gøy og høre om andre har det likt? 

Definitivt sånn jeg hadde det med førstemann. Murringer som om jeg skulle fått mensen, men er bare livmora som utvider seg (etter det jeg husker).
 


kikister skrev:


Snartmamma1 skrev:
Gratulerer til alle dere som vil dele mirakelet i magen med oss andre :)

Jeg bare lurer litt, det er normalt med mye murringer i magen? Under beltelinja liksom? Har jo hørt det skal være helt normalt, er ikke vondt, bare merker det er noe der, på kvelden litt ekstra og ellers bare litt innimellom :) 
Kanskje ikke så rart? hehe. Er jo første gang for meg, så er gøy og høre om andre har det likt? 

Definitivt sånn jeg hadde det med førstemann. Murringer som om jeg skulle fått mensen, men er bare livmora som utvider seg (etter det jeg husker).


Så bra :) har jo hørt det er fordi livmora utvider seg, men greit og høre det er flere som har det sånn :) :) 
 
Hei jenter. Hatt en fin helg?

Er det forresten noen her inne som ikke har barn fra før av? Hvilke tanker har dere om graviditeten og fremtiden? :) 
 
Jeg har hatt en fin, men slapp helg! Håper dere har hatt det fint dere andre og!? :) Synes det er veldig rart og være gravid, igjen! Husker så godt hva jeg tenkte og lurte på, og forventningene rundt alt.. Nå er jeg litt mer avslappet og ikke like spent som sist. Men for all del, fortsatt spent og gleder meg masse. Men denne gangen vet jeg hva jeg går til.. Litt skummelt og.. Hehe. Flere som skjønner hva jeg mener?
 


Pinpon skrev:
Hei jenter. Hatt en fin helg?

Er det forresten noen her inne som ikke har barn fra før av? Hvilke tanker har dere om graviditeten og fremtiden? :) 


Jeg har ingen barn fra før, noe som gjør dette svangerskapet veldig spennende samt veldig ønsket. Jeg er veldig usikker på hva jeg tenker om graviditeten, men jeg håper jo selvsagt at alt går bra og at jeg kommer til å være i god form alle de 40 ukene:)

Med tanke på fremtiden tenker jeg vel slik de fleste førstegangsmødre tenker. Jeg gleder meg ubeskrivelig mye til å kjenne magen vokse, til å bli ferdig med fødselen og til å holde den lille for første gang. Men, jeg velger å tro at jeg er så realistisk at jeg skjønner at det ikke blir barebare. Vi snakker kanskje måneder uten sammenhengende søvn på nattestid og mye skriking, så man må være forberedt:) Og det er vi. Vi gleder oss, men vi er klar over at det krever mye!

Er det flere som tenker slik? Som ikke bare glamouriserer det hele, men også ser realiteten?
 
Er nok mer realist jeg også. Jeg ser for meg at det blir mye slit og store forandringer i familien når arvingen kommer, men at det selvfølgelig kommer til å bli verdt det. Hvis spiren bare trives og holder seg der til juli. Innimellom har jeg bekymringer som at spiren bare forsvinner, at jeg har et innbilt svangerskap eller at noe annet kommer til å gå galt. Jeg greier ikke helt å innse at det er noen der inne, jeg har jo ikke sett bevis på det.. Tror jeg enten må se det på UL eller høre hjerteslag før jeg virkelig kan ta innover meg hva som har skjedd.

Over til noe helt annet:) For tiden har jeg de merkeligste drømmer. Favoritten hittil tror jeg må være da jeg drømte at Darth Vader (Star Wars vettu) sto utenfor vinduet vårt og spionerte. Han hadde sånne røde laserlys-øyne. Da katten vår gikk forbi, satte han laserøynene i henne så hun begynte å sveve i stua.
Jeg mener.. Greit nok at hormonene raser rundt i kroppen, men må de påvirke nattesøvnen min også? :)
 


lille marsvin skrev:
Er nok mer realist jeg også. Jeg ser for meg at det blir mye slit og store forandringer i familien når arvingen kommer, men at det selvfølgelig kommer til å bli verdt det. Hvis spiren bare trives og holder seg der til juli. Innimellom har jeg bekymringer som at spiren bare forsvinner, at jeg har et innbilt svangerskap eller at noe annet kommer til å gå galt. Jeg greier ikke helt å innse at det er noen der inne, jeg har jo ikke sett bevis på det.. Tror jeg enten må se det på UL eller høre hjerteslag før jeg virkelig kan ta innover meg hva som har skjedd.

Over til noe helt annet:) For tiden har jeg de merkeligste drømmer. Favoritten hittil tror jeg må være da jeg drømte at Darth Vader (Star Wars vettu) sto utenfor vinduet vårt og spionerte. Han hadde sånne røde laserlys-øyne. Da katten vår gikk forbi, satte han laserøynene i henne så hun begynte å sveve i stua.
Jeg mener.. Greit nok at hormonene raser rundt i kroppen, men må de påvirke nattesøvnen min også? :)

LOL Måtte le høyt, hysterisk morsomt. emoticon
 


kløverline skrev:
Jeg har hatt en fin, men slapp helg! Håper dere har hatt det fint dere andre og!? :) Synes det er veldig rart og være gravid, igjen! Husker så godt hva jeg tenkte og lurte på, og forventningene rundt alt.. Nå er jeg litt mer avslappet og ikke like spent som sist. Men for all del, fortsatt spent og gleder meg masse. Men denne gangen vet jeg hva jeg går til.. Litt skummelt og.. Hehe. Flere som skjønner hva jeg mener?




Jeg skjønner hva du mener! :)
Vet hva jeg går til med f.eks svangerskapsplager og vondter, men vet også at det er sååå verd det til slutt. Vet også hvor vondt det er å føde, men allikevel vil jeg gjøre det igjen. :

Kjenner også på kroppen når jeg leser om svangerskapet, at det er mye jeg har glemt siden sist, men husker akkurat i dèt jeg leser det, at dette har jeg lest før. Kjempe gøy. :)
Det gleder meg også, at sambo gleder seg også. Det virker nesten som om han gleder seg mer enn meg til tider. Hehe. :)

Ellers har jeg og datteren vår hatt en fin men slapp helg her også. Litt i byen på lørdag, og besøk og barnebursdag i går. 

I dag er siste dag med sykemelding før jeg skal i jobb igjen, etter 6 uker. 
Blir spennende å jobbe igjen tenker jeg. :)
 
Her har jeg og barna bare hatt en slapp helg, mannen er offshore - kommer ikke hjem før på fredag :( 
Tanker om graviditeten? Håper det blir et like herlig svangerskap som de to andre <3 
Har egentlig ikke så masse symptomer, annet enn litt kvalme - trøtt - ømme jur og litt "strekking" i livmora.. Og jaaa, merkelig drømmer.. *ler når jeg tenker på de*
 
Hei igjen. 
jeg lurer på åssen dere har det om dagen? Altså i forhold til graviditeten,er det normalt at brystene er veldig ømme den ene dagen, og nesten ikke den andre? Er det sånn hos dere. Er 6 uker idag! :) 
 
Hei folkens!

Har ikke testet meg enda, men har vært sykt trøtt og slapp de siste dagene. Har ikke merket noe særlig til eggeløsning, men har vært utrolig varm i kroppen. Hvis jeg er gravid, er jeg 4+2 i dag, tror jeg

Har ett fantastisk herlig nurk på 2 år fra før.

Håper på svar!!

Klemmer fra, Mæddis88
 


Mæddis88 skrev:
Hei folkens!

Har ikke testet meg enda, men har vært sykt trøtt og slapp de siste dagene. Har ikke merket noe særlig til eggeløsning, men har vært utrolig varm i kroppen. Hvis jeg er gravid, er jeg 4+2 i dag, tror jeg

Har ett fantastisk herlig nurk på 2 år fra før.

Håper på svar!!

Klemmer fra, Mæddis88

Heei :) Så spennende, når skal du ta test? :) Masse lykke til. Tyder jo på graviditet at du er mye trøtt og slapp!
 


Snartmamma1 skrev:


Mæddis88 skrev:
Hei folkens!

Har ikke testet meg enda, men har vært sykt trøtt og slapp de siste dagene. Har ikke merket noe særlig til eggeløsning, men har vært utrolig varm i kroppen. Hvis jeg er gravid, er jeg 4+2 i dag, tror jeg

Har ett fantastisk herlig nurk på 2 år fra før.

Håper på svar!!

Klemmer fra, Mæddis88

Heei :) Så spennende, når skal du ta test? :) Masse lykke til. Tyder jo på graviditet at du er mye trøtt og slapp!

Heei!

Jeg vet ikke om jeg tørr å ta en tesst så tidlig? Det står at jeg kan ta en test om 4 dager da. Vet du hvor tidlig man kan få strek? *Sommerfuglerimagen*

Har prøvd en stund nå, så klar for å få en til!!

Takk for svar
 
Man kan jo få positiv test ganske tidelig, men de sier jo at man bør vente til den dagen man forventer mensen! Når venter du din? :) 
Så koselig at det er noen og prate med!
Jeg er 6 uker på vei, og bekymrer meg altfor mye. Du som har en fra før vet vel åssen det er! :) Men har gode tegn, ømme bryst og stikkinger i magen(livmor). Håper alt går bra! :)
 


Mæddis88 skrev:


Snartmamma1 skrev:


Mæddis88 skrev:
Hei folkens!

Har ikke testet meg enda, men har vært sykt trøtt og slapp de siste dagene. Har ikke merket noe særlig til eggeløsning, men har vært utrolig varm i kroppen. Hvis jeg er gravid, er jeg 4+2 i dag, tror jeg

Har ett fantastisk herlig nurk på 2 år fra før.

Håper på svar!!

Klemmer fra, Mæddis88

Heei :) Så spennende, når skal du ta test? :) Masse lykke til. Tyder jo på graviditet at du er mye trøtt og slapp!

Heei!

Jeg vet ikke om jeg tørr å ta en tesst så tidlig? Det står at jeg kan ta en test om 4 dager da. Vet du hvor tidlig man kan få strek? *Sommerfuglerimagen*

Har prøvd en stund nå, så klar for å få en til!!

Takk for svar


Heia

Jeg testet superpositivt i dag og er sånn ca 4 +3, så gode sjanser for at din test også vil være positiv. Grusomt spennende å gå å vente. Håper du også får positiv test snart
 


Snartmamma1 skrev:
Man kan jo få positiv test ganske tidelig, men de sier jo at man bør vente til den dagen man forventer mensen! Når venter du din? :) 
Så koselig at det er noen og prate med!
Jeg er 6 uker på vei, og bekymrer meg altfor mye. Du som har en fra før vet vel åssen det er! :) Men har gode tegn, ømme bryst og stikkinger i magen(livmor). Håper alt går bra! :)

Hei!

Jeg venter min om 4 dager. Uff, blir helt gal av dette. Gråter lett også. Hmm!

Ikke bekymre deg, husk at det er et fåtall som aborterer. Husker ikke akkurat %, men det er flere som lykkes, enn de som ikke lykkes

Åssen føles de stikkningene i livmoren? Åh, jeg vil også føle det. Det eneste jeg kjenner er at jeg er skikkelig følsom, trøtt stort sett hele dagen og veldig varm i kroppen. Svetter osv. Vet ikke om det siste er noen tegn, men skriver det ned.

Håper lille spiren holder seg i magen din <3

Lykke til!!
 


Nov09Juli12 skrev:


Mæddis88 skrev:


Snartmamma1 skrev:


Mæddis88 skrev:
Hei folkens!

Har ikke testet meg enda, men har vært sykt trøtt og slapp de siste dagene. Har ikke merket noe særlig til eggeløsning, men har vært utrolig varm i kroppen. Hvis jeg er gravid, er jeg 4+2 i dag, tror jeg

Har ett fantastisk herlig nurk på 2 år fra før.

Håper på svar!!

Klemmer fra, Mæddis88

Heei :) Så spennende, når skal du ta test? :) Masse lykke til. Tyder jo på graviditet at du er mye trøtt og slapp!

Heei!

Jeg vet ikke om jeg tørr å ta en tesst så tidlig? Det står at jeg kan ta en test om 4 dager da. Vet du hvor tidlig man kan få strek? *Sommerfuglerimagen*

Har prøvd en stund nå, så klar for å få en til!!

Takk for svar


Heia

Jeg testet superpositivt i dag og er sånn ca 4 +3, så gode sjanser for at din test også vil være positiv. Grusomt spennende å gå å vente. Håper du også får positiv test snart

Heei!

Ååå, stort grattis!! Så heldig du er.. Wish it was me!

Vurderer så teste, men jeg merket ikke noen eggeløsning. Men, så litt slim når jeg skulle ha det. Jeg har jo PCO også, så ikke vanlig med eggeløsning. Fikk PERGO denne syklusen, så har jo høye forventninger

Masse lykke til med lille spiren i magen din <3
 
Blir koselig å skravle med dere fremover .. og så er det så gøy å ha noen å prate med nå når alt fortsatt er superhemmelig!!

Hadde lyst til å rope ut at "jeg er gravid!" da jeg kom på jobb i morges men klarte å la være.. begynte som nyansatt i august så tenker jeg skal vente med å si noe til jeg ikke er så "ny" lenger.. hehe! Formen er bra selvom jeg er trøøtt hele dagen og litt amper..

Litt om meg: 31 år og jobber som lærer i småskolen. Har en datter på 16 mnd sammen med mannen i mitt liv. Nå venter vi nr. 2 og jeg har termin 19. juli 2012.
 
Back
Topp