Skravletråd - Fyr løs! :)

Hei!

Så hyggelig :-) Gratulerer så mye!

Litt om meg: Bor i Drammen med mannen i mitt liv. Jeg er 23 og han 33. Vi har en sønn på 2 år. Ønsker oss en til nå.

Håper virkelig det er en spire i magen, som også har tenkt å bli!

Blir koselig å prate med dere, å høre hvordan det går framover
 
Krysser alt jeg har for deg mæddis :) 

Jeg bor i Sandnes, Rogaland. Er 23 år og han er 24. Har ei tutte på 9 mnd :)
 


Tina1988 skrev:
Krysser alt jeg har for deg mæddis :) 

Jeg bor i Sandnes, Rogaland. Er 23 år og han er 24. Har ei tutte på 9 mnd :)

Heisann Tina!

Takk for det.. Ååå!! Er 9 DPO i morgen.. Gruer meg. Redd for å få et negativt resultat.

Men, vet du noe om varmefølelsen i kroppen? Har hatt det de siste dagene, ekstra mye i dag. Er ikke syk og har ikke feber, men får en strøm av varme i kroppen og begynner å svette av og til.

Er det et tegn?

 


Mæddis88 skrev:


Snartmamma1 skrev:
Man kan jo få positiv test ganske tidelig, men de sier jo at man bør vente til den dagen man forventer mensen! Når venter du din? :) 
Så koselig at det er noen og prate med!
Jeg er 6 uker på vei, og bekymrer meg altfor mye. Du som har en fra før vet vel åssen det er! :) Men har gode tegn, ømme bryst og stikkinger i magen(livmor). Håper alt går bra! :)

Hei!

Jeg venter min om 4 dager. Uff, blir helt gal av dette. Gråter lett også. Hmm!

Ikke bekymre deg, husk at det er et fåtall som aborterer. Husker ikke akkurat %, men det er flere som lykkes, enn de som ikke lykkes

Åssen føles de stikkningene i livmoren? Åh, jeg vil også føle det. Det eneste jeg kjenner er at jeg er skikkelig følsom, trøtt stort sett hele dagen og veldig varm i kroppen. Svetter osv. Vet ikke om det siste er noen tegn, men skriver det ned.

Håper lille spiren holder seg i magen din <3

Lykke til!!


:) Stikkingene føles bare deilig, ikke vondt, men man kjenner at det "bobler" nesten. Veldig fint og ha alle tegnene altså 

Det virker som du er gravid i mine øyne hvertfall,  sånn i forhold til det du sier! Jeg hadde det sånn før jeg testet, at jeg ble plutselig kjempe svett og varm, hetetokter nesten. Men tenkte ikke over at det var noe tegn for jeg trodde ikke at jeg var gravid. Men det var jeg !:)
Du kan jo ta en test om et par dager da :) Spennende, håper det er et lite mirakel i magen din! 

Klem fra meg
 
Hei igjen!

Høres helt supert ut at det ikke bare er jeg som har fått "hetetokter". Er så spennende dette med spirer i magen altså.

Jeg har jo vært gravid en gang før, men da fikk jeg ikke vite om et før 7+4. Så symptomene kan jeg ikke akkurat si at jeg husker spesielt godt! Hehe

Ifølge babyverden, så er jeg 10 DPO i dag. Tror du jeg kan teste? 3 dager til mens! Hmmm.. *smiiiler*


 


Mæddis88 skrev:
Hei igjen!

Høres helt supert ut at det ikke bare er jeg som har fått "hetetokter". Er så spennende dette med spirer i magen altså.

Jeg har jo vært gravid en gang før, men da fikk jeg ikke vite om et før 7+4. Så symptomene kan jeg ikke akkurat si at jeg husker spesielt godt! Hehe

Ifølge babyverden, så er jeg 10 DPO i dag. Tror du jeg kan teste? 3 dager til mens! Hmmm.. *smiiiler*



Hallo :) Ja du  kan ta test idag,kjøp den A1 testen på apoteket! Den er billig :) Viser tidlig! ÅÅÅ, LYKKE TIL!  Gleder meg til og høre fra deg! 
 


Snartmamma1 skrev:


Mæddis88 skrev:
Hei igjen!

Høres helt supert ut at det ikke bare er jeg som har fått "hetetokter". Er så spennende dette med spirer i magen altså.

Jeg har jo vært gravid en gang før, men da fikk jeg ikke vite om et før 7+4. Så symptomene kan jeg ikke akkurat si at jeg husker spesielt godt! Hehe

Ifølge babyverden, så er jeg 10 DPO i dag. Tror du jeg kan teste? 3 dager til mens! Hmmm.. *smiiiler*



Hallo :) Ja du  kan ta test idag,kjøp den A1 testen på apoteket! Den er billig :) Viser tidlig! ÅÅÅ, LYKKE TIL!  Gleder meg til og høre fra deg! 

Hei søta!

Åh, jeg var å kjøpte den CB testen med to i en pakke.. Fikk ikke + :-(((
Kan det være at det er for tidlig, eller er jeg ikke gravid?

Klemmer
 


Mæddis88 skrev:


Snartmamma1 skrev:


Mæddis88 skrev:
Hei igjen!

Høres helt supert ut at det ikke bare er jeg som har fått "hetetokter". Er så spennende dette med spirer i magen altså.

Jeg har jo vært gravid en gang før, men da fikk jeg ikke vite om et før 7+4. Så symptomene kan jeg ikke akkurat si at jeg husker spesielt godt! Hehe

Ifølge babyverden, så er jeg 10 DPO i dag. Tror du jeg kan teste? 3 dager til mens! Hmmm.. *smiiiler*



Hallo :) Ja du  kan ta test idag,kjøp den A1 testen på apoteket! Den er billig :) Viser tidlig! ÅÅÅ, LYKKE TIL!  Gleder meg til og høre fra deg! 

Hei søta!

Åh, jeg var å kjøpte den CB testen med to i en pakke.. Fikk ikke + :-(((
Kan det være at det er for tidlig, eller er jeg ikke gravid?

Klemmer

Oh no :/ Det var trist og høre, jeg har hørt om mange som ikke får positiv test før etter mensen er uteblitt, det kommer helt an på hvor mye Hcg akkurat din kropp produserer. Er faktisk noen som ikke får positiv test før 1 uke etter uteblitt mens! Det er ennu håp! Og hvis du tok den sent på dagen så kan det også være derfor. Når man tar tester litt tidlig så skal man helst ta morgen urinen! 

Enda en lite håp igjen emoticon
 
Takk for at du ga meg et bitte lite håp :-D
Depper ikke enda! hihi!

Men, syns du jeg skal ta en test om noen dager igjen? Skal ha mens om 3 dager nemlig.

Jo, tok testen rundt 14.15 i dag. Kanskje kroppen ikke har fått nok av hcg hormonet.. Håper på det :-P

Klemmer
 
Jeg syns du skal vente til den dagen du forventer mens :) Og husk at du må ta morgenurinen, for når man er såå tidlig påvei så er det lite Hcg i kroppen fra før !

Ikke bare bare og være usikker, man går liksom og det hele tiden, at man føler at små tegn er tegn på graviditet! Vi hadde nesten gitt opp vi, og tenkte ikke noe over det med baby når vi plutselig fikk en test som var positiv! :) Kroppen er helt fantastisk,og når den er klar så er den klar :) 
 


Snartmamma1 skrev:
Jeg syns du skal vente til den dagen du forventer mens :) Og husk at du må ta morgenurinen, for når man er såå tidlig påvei så er det lite Hcg i kroppen fra før !

Ikke bare bare og være usikker, man går liksom og det hele tiden, at man føler at små tegn er tegn på graviditet! Vi hadde nesten gitt opp vi, og tenkte ikke noe over det med baby når vi plutselig fikk en test som var positiv! :) Kroppen er helt fantastisk,og når den er klar så er den klar :) 

Hei Snartmamma1!

Ja, jeg får vel bare vente.. Man blir liksom ekstra gira når man ser alle her inne på BV som har fått positiv både i 3. uke osv. Helt sykt tidlig, men det går for noen.. Tydeligvis! :-D

For min del, så er det så typisk at jeg må vente.. Det er bare 3 dager igjen, så kommer til å slite med nattesøvnen kan man si.

Det står på pakkningen til CB, at den er 99% sikker, og at den leser av fra 4 dager før forventet mens. Ikke rart man blir skuffet da.. Regner jo med at det stemmer?! Eller?

Klemmer

 


Mæddis88 skrev:


Snartmamma1 skrev:
Jeg syns du skal vente til den dagen du forventer mens :) Og husk at du må ta morgenurinen, for når man er såå tidlig påvei så er det lite Hcg i kroppen fra før !

Ikke bare bare og være usikker, man går liksom og det hele tiden, at man føler at små tegn er tegn på graviditet! Vi hadde nesten gitt opp vi, og tenkte ikke noe over det med baby når vi plutselig fikk en test som var positiv! :) Kroppen er helt fantastisk,og når den er klar så er den klar :) 

Hei Snartmamma1!

Ja, jeg får vel bare vente.. Man blir liksom ekstra gira når man ser alle her inne på BV som har fått positiv både i 3. uke osv. Helt sykt tidlig, men det går for noen.. Tydeligvis! :-D

For min del, så er det så typisk at jeg må vente.. Det er bare 3 dager igjen, så kommer til å slite med nattesøvnen kan man si.

Det står på pakkningen til CB, at den er 99% sikker, og at den leser av fra 4 dager før forventet mens. Ikke rart man blir skuffet da.. Regner jo med at det stemmer?! Eller?

Klemmer



Hei igjen :D

Som jeg skrev tidligere så er det mange som ikke får positiv test før etter forventet mens, selv om det står på pakningen! Jeg fikk ikke positiv Cb test første gang og jeg var gravid (hadde tidlig Sa). Har lest om veldig mange som mister motet og regner med de ikke er gravide og når de tar en test senere så er det en positiv :) MEN, det gjelder ikke alle da, så kan jo være tante rød kommer snart, og du må smøre deg med tålmodighet :) Men husk,ikke stress. Om du ikke er gravid så skjer det når kroppen er klar! 
 


østfoldmamma skrev:
hei jenter. snart 6 uker på vei og ikke noen symptomer har meldt seg. murrer vel litt av og til hvis jeg tenker gjennom. kan gå dager uten å tenke på at jeg er gravid.
i dag skal jeg og lillemor ut og kjøpe vinterdekk, mens mannen koser seg i Dublin.
skulle vært med men fikk ikke lov å fly så da koser jeg meg hjemme med lillemor. i kveld kommer min fantastiske venninne og da skal vi se på hele gullrekka og spise Gyros... jepp det var det jeg hadde på hjertet i dag ;)


Jeg fikk plutselig lyst paa Gyros!!!!! Hvordan lager du det? ;-)
 


venus skrev:


østfoldmamma skrev:
hei jenter. snart 6 uker på vei og ikke noen symptomer har meldt seg. murrer vel litt av og til hvis jeg tenker gjennom. kan gå dager uten å tenke på at jeg er gravid.
i dag skal jeg og lillemor ut og kjøpe vinterdekk, mens mannen koser seg i Dublin.
skulle vært med men fikk ikke lov å fly så da koser jeg meg hjemme med lillemor. i kveld kommer min fantastiske venninne og da skal vi se på hele gullrekka og spise Gyros... jepp det var det jeg hadde på hjertet i dag ;)


Jeg fikk plutselig lyst paa Gyros!!!!! Hvordan lager du det? ;-)

Ååh, Gyros er jo det beste. Har spist endel av det i Hellas. Supernydelig. Fortell oss hvordan du lager det ja :)
 


Snartmamma1 skrev:


venus skrev:


østfoldmamma skrev:
hei jenter. snart 6 uker på vei og ikke noen symptomer har meldt seg. murrer vel litt av og til hvis jeg tenker gjennom. kan gå dager uten å tenke på at jeg er gravid.
i dag skal jeg og lillemor ut og kjøpe vinterdekk, mens mannen koser seg i Dublin.
skulle vært med men fikk ikke lov å fly så da koser jeg meg hjemme med lillemor. i kveld kommer min fantastiske venninne og da skal vi se på hele gullrekka og spise Gyros... jepp det var det jeg hadde på hjertet i dag ;)


Jeg fikk plutselig lyst paa Gyros!!!!! Hvordan lager du det? ;-)

Ååh, Gyros er jo det beste. Har spist endel av det i Hellas. Supernydelig. Fortell oss hvordan du lager det ja :)


JAAAAA..... Vi vil ha oppskrift :))

 
Tenk nå er det straks helg igjen, og nok en uke har flydd avgårde :)
I dag skal jeg på fest :) haha, har kjøpt en billig flaske med mousserende rosevin, og skal tømme ut innholdet og fylle på med markjordbærsider.. smaker som velbrukte gymsokker, men ser ut som mousserende rosevin, så.. hva gjør man ikke for å holde på hemmeligheten litt til?! I tillegg skal jeg ta med en stor flaske med baileys som jeg skal fôre de andre med, mens jeg lurer i meg litt iskaffe som jo ser ut som baileys..
Gleder meg til venninnetreff :)

Ellers går jo dagene også i forhold til reka i magen, og godt er det :) Synes de ukesoppdateringene man får fra Babyverden er veldig fine, og videresender disse til samboern også, slik at han får samme informasjon som meg. Nå er vi halvveis i den mest kritiske fasen, og vi prøver å beholde roen, holde motet oppe og ikke minst bena på bakken..

Ønsker dere alle en god helg!
 


cerc skrev:
Tenk nå er det straks helg igjen, og nok en uke har flydd avgårde :)
I dag skal jeg på fest :) haha, har kjøpt en billig flaske med mousserende rosevin, og skal tømme ut innholdet og fylle på med markjordbærsider.. smaker som velbrukte gymsokker, men ser ut som mousserende rosevin, så.. hva gjør man ikke for å holde på hemmeligheten litt til?! I tillegg skal jeg ta med en stor flaske med baileys som jeg skal fôre de andre med, mens jeg lurer i meg litt iskaffe som jo ser ut som baileys..
Gleder meg til venninnetreff :)

Ellers går jo dagene også i forhold til reka i magen, og godt er det :) Synes de ukesoppdateringene man får fra Babyverden er veldig fine, og videresender disse til samboern også, slik at han får samme informasjon som meg. Nå er vi halvveis i den mest kritiske fasen, og vi prøver å beholde roen, holde motet oppe og ikke minst bena på bakken..

Ønsker dere alle en god helg!



Den med moserende vin var jo lur da..... Jeg skal snart på julebord og lurer egentlig på hva jeg skal gjøre.... Ha en super helg;)
 


Mæddis88 skrev:


Snartmamma1 skrev:
Jeg syns du skal vente til den dagen du forventer mens :) Og husk at du må ta morgenurinen, for når man er såå tidlig påvei så er det lite Hcg i kroppen fra før !

Ikke bare bare og være usikker, man går liksom og det hele tiden, at man føler at små tegn er tegn på graviditet! Vi hadde nesten gitt opp vi, og tenkte ikke noe over det med baby når vi plutselig fikk en test som var positiv! :) Kroppen er helt fantastisk,og når den er klar så er den klar :) 

Hei Snartmamma1!

Ja, jeg får vel bare vente.. Man blir liksom ekstra gira når man ser alle her inne på BV som har fått positiv både i 3. uke osv. Helt sykt tidlig, men det går for noen.. Tydeligvis! :-D

For min del, så er det så typisk at jeg må vente.. Det er bare 3 dager igjen, så kommer til å slite med nattesøvnen kan man si.

Det står på pakkningen til CB, at den er 99% sikker, og at den leser av fra 4 dager før forventet mens. Ikke rart man blir skuffet da.. Regner jo med at det stemmer?! Eller?

Klemmer



Jeg fikk ikke engang positiv test på IKM. Først dagen etter hadde jeg en bitteliten tynn rosa stripe som jeg ikke var sikker om betyr nokka eller ikke. Først 2 dager etter det var den helt tydelig.Så bare ta det rolig, ikke alle har så mye HCG at det kan testes så tidlig ser det ut til.
 
God helg kjære juli-jenter! Håper dere får en fin helg og at pappaen i huset får en fin farsdag. 
 
Vi burde bli flinkere til og dele og prate om ting her! :) 

Min form om dagen: Kvalmen har kommet for fult, helt pyton! De siste 3 dagene har jeg kunnet gjøre minimalt. Bare sofaen og senga som gjør noe nyttig. Har funnet ut idag at det og spise på morningen med en gang man står opp er VIKTIG (selv om matlysten er null). For kvalmen har vært et hakk bedre idag. MEN jeg klager ikke, for det betyr jo bare at skatten er der inne og vokser seg stor og sterk! Jeg er glad for alle tegnene jeg har/får. Hvordan har dere det om dagen? Noen som er like kvalme som meg? 

Mine tips til kvalmen så langt:
Drikk nok, spis med en eneste gang du går ut av senga(gjerne i senga). sukker hjelper veldig (en liten bit av en godteri eller litt sukker i yoghurten, eller syltetøy). Eller så hjelper det og ligge helt stille når det står på som værst, så gir det seg så og si etter en halvtime (hos meg), men det kommer jo tilbake igjen etter kort tid! 
Gjør husarbeid og de tingene som trengs når kvalmen avtar, husk, fort dere, den kommer snikende tilbake! ;)

Brystene er blitt rare, brystknoppene er liksom litt mer utstående, og blitt mørkere i fargen. 

Gleder meg til en Ul i uke 11-12. Skal dere på tidlig Ul?

God søndag <3 
 
Back
Topp