Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Hei :) jeg har hatt kort protokoll hos riksen!
Uten å si 100% sikkert for det kan være jeg ikke husker helt riktig, men mener jeg hadde sprøyteopplæring noen uker før første forsøk.
Var ikke inne til noe ultralyd da, men hadde ultralyd på den samtalen vi hadde før vi fant ut at vi skulle starte, hvis det gav mening?
Spent på dine vegne, krysser fingre for deg :D
Bare litt nysgjerrig; Virker som Riksen er veldig glad i lang protokoll, men hva skal til for at man får kort protokoll? :joyful:

Jeg fikk først lang protokoll i fjor, noe som virker være standard hvis det ikke er en særlig grunn til å få kort. Med lang har de mer fleksibilitet i forhold til når egguttak blir, som sikkert gjør det enklere å planlegge med så mange pasienter. Det forsøket ble avbrutt da de fant en polypp i livmoren min ved nedreguleringskontrollen, som måtte fjernes. Under tiden på Synarela slet jeg med lav puls (det kom ikke av medisinen, men ble værre av den) og bad derfor om kort protokoll når vi snart skal starte opp på nytt. Det er ingen kjent bivirkning så jeg er tydeligvis litt rar :hilarious:

Tusen takk for svar alle sammen :happy: Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg kan sitere flere innlegg :rolleyes:
Da høres det ut som at sprøyteopplæring blir i slutten av neste syklus. Vi skal ha forsøk i syklusen etter det. Jeg har satt sprøyter ved inseminasjonsforsøk, så skjønner ikke helt hvorfor jeg trenger dette. Men om det gjøres ul også så er det jo en annen ting. Når jeg ringte inn forrige mensen sa sykepleier dette om ul, og høres jo ut som at noen av dere også har gjort det. Men skal høre om jeg ev. kan slippe opplæringen og ta ul der vi bor for å reise minst mulig i disse tider..

Jeg slapp sprøyteooplæring. De sa jeg kunne velge siden jeg hadde hatt flere forsøk og derfor satt sprøyter før. Ligger også veldig gode filmer på IVF appen så det var ikke noe problem. Det var absolutt ikke noe savn, og jeg følte aldri at jeg skulle hatt det. Hvis du har gjort det før, så hadde jeg ikke sett behov for det.

Jeg slapp sprøyteooplæring. De sa jeg kunne velge siden jeg hadde hatt flere forsøk og derfor satt sprøyter før. Ligger også veldig gode filmer på IVF appen så det var ikke noe problem. Det var absolutt ikke noe savn, og jeg følte aldri at jeg skulle hatt det. Hvis du har gjort det før, så hadde jeg ikke sett behov for det.
Høres fornuftig ut. Håper jeg slipper. Mest fordi jeg vil unngå unødvendige reiser nå.

Høres fornuftig ut. Håper jeg slipper. Mest fordi jeg vil unngå unødvendige reiser nå.

Jeg spurte om jeg måtte ha sprøyteopplæring da jeg har satt mange sprøyter, men hun jeg snakket med sa det også var for å få all informasjonen. Men det kan du jo få på telefonen så håper du slipper :happy: når venter du mens? Begynner du på sprøyter i April?

Jeg spurte om jeg måtte ha sprøyteopplæring da jeg har satt mange sprøyter, men hun jeg snakket med sa det også var for å få all informasjonen. Men det kan du jo få på telefonen så håper du slipper :happy: når venter du mens? Begynner du på sprøyter i April?
OK ja jeg får bare høre hva de sier. Planen er å begynne på sprøyter i syklusen som starter i mitten av april. Planlagt egguttak i uke 17, siste uken i april :) Eller ev uken før avhengig av syklustiming. Gleder meg til å endelig komme igang! Hvor er du i løypen? Har ikke så god oversikt over alle her inne ennå :)

Så herlig :happy: Venter mensen i slutten av april og planlagt egguttak andre uken i mai. Blir veldig spennende å komme i gang.

Ringte riksen idag. Fikk beskjed om å ringe inn mens i april. Oppstart med nesespray/sprøyter i mai, og sannsynlig egguttak første uka i juni. Jeg er så spent:joyful:

Hvilke medisiner skal eller går dere på ved lang protokoll?
Jeg selv skal gå på Synarela, Gonal F, Ovitrelle og Crinone.
Og hvor mye kom medisinene på? Har prøvd å regne ut ca pris, og det er helt ufattelig mye billigere på lang, enn den korte jeg hadde sist!!!
Sist var jeg oppi litt over 16.000kr bare i medisiner:wideyed: Prisen ble nok høy siden jeg brukte Rekovelle (bare den ene sprøyta kosta litt over 6000) og Fyremadel isteden for Synarela og Gonal f.

Og hvor mye kom medisinene på? Har prøvd å regne ut ca pris, og det er helt ufattelig mye billigere på lang, enn den korte jeg hadde sist!!!
Sist var jeg oppi litt over 16.000kr bare i medisiner:wideyed: Prisen ble nok høy siden jeg brukte Rekovelle (bare den ene sprøyta kosta litt over 6000) og Fyremadel isteden for Synarela og Gonal f.
Skal gå på det samme som deg og tror det ble rundt 8.000- 10.000kr sist, så regner med det blir rundt den summen igjen

Har ikke svar på det du spør, men er nysgjerrig på om du vet om de medisinene du hadde på kort protokoll er standard? Fikk du veldig høy dose? Var litt dyrere enn jeg hadde ventet meg..

Har ikke svar på det du spør, men er nysgjerrig på om du vet om de medisinene du hadde på kort protokoll er standard? Fikk du veldig høy dose? Var litt dyrere enn jeg hadde ventet meg..
Nei, jeg gikk privat. Så vet ikke om de gjør noe annet der. Men Rekovelle var/er ganske ny tror jeg(?), så de ville prøve den på meg. Gikk ikke på noen høy dose. Men ja, det var dyrt. Stimulerte i 12 dager.

Nei, jeg gikk privat. Så vet ikke om de gjør noe annet der. Men Rekovelle var/er ganske ny tror jeg(?), så de ville prøve den på meg. Gikk ikke på noen høy dose. Men ja, det var dyrt. Stimulerte i 12 dager.
OK takk. Lurer på om den er bedre da siden den eller dyrere. Eller om det bare er legemiddelselskapene som prøver å tjene penger ;) Blir spennede å høre hvilken medisin jeg skal gå på. Skal spare litt ekstra på ivf kontot denne måneden i tilfelle det blir samme som du fikk!

OK takk. Lurer på om den er bedre da siden den eller dyrere. Eller om det bare er legemiddelselskapene som prøver å tjene penger ;) Blir spennede å høre hvilken medisin jeg skal gå på. Skal spare litt ekstra på ivf kontot denne måneden i tilfelle det blir samme som du fikk!
Har virkelig ingen anelse om den er «bedre» enn noen andre sprøyter. Men jeg hadde rett og slett null bivirkninger av den da. Bare litt øm i magen de siste dagene før uttak. Ellers ingenting. Så vet ikke om den kanskje er bedre med tanke på nettopp det. Men nå har ikke jeg noe å sammenligne med da, siden jeg bare har prøvd den:)
Lønner seg å spare litt ekstra uansett når det kommer til IVF. Man vet liksom aldri hvor mye man ender med å bruke:wacky:

Skal ringe inn mens denne måneden, men pga. ustabile sykluser, kan jeg faktisk ende opp med mensen først i april.
Påvirker det planen om jeg ringer inn i April? Bør jeg gi dem beskjed? :anyone

Skal ringe inn mens denne måneden, men pga. ustabile sykluser, kan jeg faktisk ende opp med mensen først i april.
Påvirker det planen om jeg ringer inn i April? Bør jeg gi dem beskjed? :anyone

Hvis dette er noe du har snakket med de eller legen om allerede så står jo det i journalen din, hvis det er første gang du skal ringe inn så får de ikke avtalt forsøk før du har fått mensen og de har noe å gå etter :) så det vil ikke påvirke planen.

Back
Topp