Ja, på fertilitetsseksjonen der... Den er fortsatt til behandling så jeg vet ikke utfalletKlaget du på en lege og behandlingen på Riksen? Hva ble utfallet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, på fertilitetsseksjonen der... Den er fortsatt til behandling så jeg vet ikke utfalletKlaget du på en lege og behandlingen på Riksen? Hva ble utfallet?
Ja, på fertilitetsseksjonen der... Den er fortsatt til behandling så jeg vet ikke utfallet
Hei, ja de teller hvert uttak som ett forsøk, så da har du nok bare ett offentlig forsøk igjen. Ikke ta sorgene på forskudd kjære deg, menssymptomer minner irriterende nok ofte på tidlige graviditetssymptomer. Ellers har du jo også god statistikk selv om fryseforsøket ikke lykkes. Du har fått ut egg, blitt befruktet (du har til og med så gode embryo at de blir fryst!), og du har blitt gravid selv om det dessverre endte i en MA... Vet jo ikke noe om dine årsaker for IVF, hvordan resultatene dine ellers er og om det ikke er aktuelt å gå privat, men ikke gi opp håpet enda! Heier på deg og krysser fingrene for gode nyheter i dag!Hei ! Vi er på vårt 2 forsøk. Første ferske satt men endte med ma i uke 8. Ett fryst men fikk mensen. Nå har jeg satt inn ett ferskt igjen og fikk ingen på frys. Skal ta blodprøve i morgen. Men kjenner at jeg har skikkelig mensen smerter nå. Går på crinone,så den utsetter kanskje mensen noe. Hvis det ikke går denne gangen heller vil det si at vi kun har ett eneste forsøk igjen? Og at vi evt må ta det privat? Er det noen som har vært igjennom lignende. Vi har nå prøvd i snart 7 år. Trenger noen trøstende ord. Hører til på riksen.
Hei, ja de teller hvert uttak som ett forsøk, så da har du nok bare ett offentlig forsøk igjen.
Oi, beklager virkelig om jeg har misforstått her, men på nettsiden til OUS står det at "avdelingen tilbyr ikke flere enn tre forsøk med uthenting av egg". Ved mitt forrige forsøk på Riksen fikk jeg kun ett modent egg, og vi ble enige om å avbryte for å ikke bruke opp mitt siste forsøk med så dårlige odds. Jeg forstod det da som at de ikke anbefalte å gjennomføre uttak med kun ett egg som kanskje ikke ble befruktet. Men det er jo egentlig veldig bra om jeg har tatt feil.Det er litt feil, for det er innsett som teller som forsøk og ikke uttak. Om ingen egg kan settes tilbake så telles ikke det som et forsøk og man får et nytt et. Men om det er innsett, så teller det som et forsøk.
Oi, beklager virkelig om jeg har misforstått her, men på nettsiden til OUS står det at "avdelingen tilbyr ikke flere enn tre forsøk med uthenting av egg". Ved mitt forrige forsøk på Riksen fikk jeg kun ett modent egg, og vi ble enige om å avbryte for å ikke bruke opp mitt siste forsøk med så dårlige odds. Jeg forstod det da som at de ikke anbefalte å gjennomføre uttak med kun ett egg som kanskje ikke ble befruktet. Men det er jo egentlig veldig bra om jeg har tatt feil.
Det har du nok helt rett i, men de kunne nok kommunisert det litt annerledes ja. Samme her, jeg har alltid få eggposer og var redd de ville avbryte ved første forsøk. Da fikk jeg ut to egg, hvor ett ble befruktet og resulterte i vår lille som fylte to i september Ved dette søskenforsøket anbefalte de å avbryte siden de mente bestemt at vi burde få til bedre resultater, det var kanskje en dårlig syklus. Starter opp igjen denne uka.Ja det er jo en positiv feil å ta Det var litt keitete formulert av OUS må sies, men de kunne vel kanskje ikke si at det bare var mulighet for 3 innsett, for da tar man jo ikke hensyn til eventuelle fryseforsøk. Men OM du hadde hentet ut det ene egget og det ikke ble befruktet så hadde du ikke brukt opp forsøket ditt, men du hadde gått igjennom et unødvendig uttak så de ville vel skåne deg for det.
Når det skal sies, så er jeg glad de ikke forslo avbrutt forsøk til meg og mitt ene modne egg for ellers hadde jeg ikke blitt vekket av en søt liten fot i ansiktet om mårran Det er kanskje nye rutiner siden jeg hadde siste forsøket
Det har du nok helt rett i, men de kunne nok kommunisert det litt annerledes ja. Samme her, jeg har alltid få eggposer og var redd de ville avbryte ved første forsøk. Da fikk jeg ut to egg, hvor ett ble befruktet og resulterte i vår lille som fylte to i september Ved dette søskenforsøket anbefalte de å avbryte siden de mente bestemt at vi burde få til bedre resultater, det var kanskje en dårlig syklus. Starter opp igjen denne uka.
Takk, det skal bli godt å komme igang igjen! Ja, da er vi like Legen jeg snakket med på den siste kontrollen forrige gang noterte at jeg skulle få maksdose av Menopur ved neste forsøk (450 iu), siden jeg uansett alltid blir oppregulert underveis og ender til slutt opp med den dosen. Håper jo da på bedre effekt fra start, og at jeg kanskje slipper å gå så lenge på sprøytene. Men så fikk jeg papirene fra Riksen i posten i går, og der står det 300iu (som jeg hadde sist), så nå venter jeg på callback fra sykehuset for å få bekreftet at jeg skal ta 450...Så fint at du skal igang med et nytt forsøk så snart Jeg er ganske lik deg med få eggposer og generelt lav reaksjon på medisinene. Så jeg skal begynne å ringe inn mens i november. Fikk beskjed av legen at det blir full pupp og hestedoser fra første sprøyte denne gangen. Skummelt! Hvilken medisin skal du gå på?
Noen som har vært på ul på Ullevål i det siste? Regner med at det fortsatt ikke er lov for partner og bli med inn? Noe jeg forstår, men syns det er litt trist også.
Ikke fått innkalling enda. Vært i Ivf behandling på riksen og fått time til ultralyd på Ullevål fordi det var fult der Vi får vel kanskje ett brev i posten om ikke så lenge. Håpe det står noe der.Vi hadde samtale der i slutten av september og da var partner med. Men det var kanskje i en litt annen setting, siden vi begge er under behandling der og ikke bare meg.
Sto det noe i innkallingen om det var lov eller ikke?
Ikke fått innkalling enda. Vært i Ivf behandling på riksen og fått time til ultralyd på Ullevål fordi det var fult der Vi får vel kanskje ett brev i posten om ikke så lenge. Håpe det står noe der.
Lurt! Takk for tips!lite tips, sjekk helsenorge.no og journalen din der. Det kan hende brevet er skrevet allerede og du kan se det der
Noen som har vært på ul på Ullevål i det siste? Regner med at det fortsatt ikke er lov for partner og bli med inn? Noe jeg forstår, men syns det er litt trist også.
Ja sånn var det for oss også. Alle timer på riksen måtte jeg inn alene. Forstår det godt, men er litt stusslig at han ‘’ går glipp av ‘’ alt. Fant også ut at han ikke får være med på UL på Ullevål heller. Så vi får booke en privat time senere om alt går fint fremover. Han vil jo gjerne se han ogsåvi hadde oppstartsamtale sammen på Ullevål for da var mannen også innkalt, men til ul og innsett på riksen så fikk han ikke være med inn. Det var kun time for meg - fryseforsøk. Satt i bilen og venta da <3
Syns innsett var veldig stusslig uten at han var med, men tenker heller at det er bedre han får være med på en evt fødsel etterhvert
Ja sånn var det for oss også. Alle timer på riksen måtte jeg inn alene. Forstår det godt, men er litt stusslig at han ‘’ går glipp av ‘’ alt. Fant også ut at han ikke får være med på UL på Ullevål heller. Så vi får booke en privat time senere om alt går fint fremover. Han vil jo gjerne se han også
Noen som tilfeldigvis vet hvordan man får kontakt med sekretær? Forsøkte å ringe 23072632 på dagen i dag og trykket videre til sekretær, men kom ikke videre? Prøvde derfor sykepleier istedet, men de ringte aldri tilbake?