Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Vi ble henvist februar 2020 og fikk svar i mars med innkalling til til 6 mai. Pga fellesferie osv så fikk vi ikke kommet i gang før nå denne mnd. Så ting tar jammen meg tid!:banghead: Man må ha god tålmodighet. Hva med dere?:)

Så lang tid ja:banghead: Veldig frustrende. Får håpe det klaffer fort når dere får kommet i gang. Vi skal henvises nå til uken, så forberedt på at det ikke blir noe før godt over nyttår.
 
Dere som har gått på gonal-F og fyremadel, hvilke bivirkninger kjente dere på om dere hadde noen? Jeg er på dag 4 i dag og har veldig hodepine og litt krampeaktig følelse i magen innimellom. Skal ta første sprøyte fyremadel i morgen tidlig:happy:
 
Hei. Jeg og mannen skal bli henvist videre i slutten av september da skal til sykehuset. Kommer til å velge Oslo da det er nærmest. Noen som kan si litt om hvordan det foregår? Har lest noen steder at ikke alle kommer til forsamtale? At de får brev i posten om planen og begynner rett på?
 
Hei. Jeg og mannen skal bli henvist videre i slutten av september da skal til sykehuset. Kommer til å velge Oslo da det er nærmest. Noen som kan si litt om hvordan det foregår? Har lest noen steder at ikke alle kommer til forsamtale? At de får brev i posten om planen og begynner rett på?
Vi hadde den første samtalen på videosamtale:) Det fungerte veldig fint. Var ikke på riksen før jeg hadde sprøyteopplæring.
 
Ok for de sa til meg på tlf at det blir nok sendt til Ullevål for det er nærmere enn feks Trondheim. Men tar de innsett og uttak på Ullevål eller bare riksen?
Kanskje det står noe på nettsiden til Ullevål? Jeg vet bare om riksen da det er det vi går:happy: Vi bor ikke i Oslo så vet egentlig ikke så mye om det:oops:
 
Ok. Har allerede gitt beskjed til legen her at jeg og mannen må ta evt møte hver for oss fordi vi jobber sammen i butikk uten ansatte så en av oss må være på jobb. Men da er selve uttak og innsett på riksen da. Greit å vite
 
Fikk melding i appen til OUS for et par uker siden om at MinJournal er utilgjengelig inntil videre. Dere som evt. har meldt inn mens de siste par ukene, har dere bare ringt inn til klinikken? Det er jo til tider umulig å komme gjennom på telefon, men regner med det er det man må gjøre? Skal ha oppstart av 3. forsøk på Riksen i november, og skal få beskjed om hormonstart etter melding av neste mens (som skal komme i løpet av uka).
 
Fikk melding i appen til OUS for et par uker siden om at MinJournal er utilgjengelig inntil videre. Dere som evt. har meldt inn mens de siste par ukene, har dere bare ringt inn til klinikken? Det er jo til tider umulig å komme gjennom på telefon, men regner med det er det man må gjøre? Skal ha oppstart av 3. forsøk på Riksen i november, og skal få beskjed om hormonstart etter melding av neste mens (som skal komme i løpet av uka).
Jeg bare ringte de:) Også valgte jeg at de skulle ringe meg opp igjen. Ene gangen jeg ringte, ringte de ganske raskt tilbake. Når jeg skulle melde ifra om mensen så ringte de tilbake på ettermiddagen:)
 
Jeg leste på hjemmesiden til Riksen at vi må ringe inn selv for å få svaret på blodprøva hvis jeg ikke tok blodprøva på Riksen. Og at svaret var analysert 2-4 dager etterpå!
Jeg hadde første forsøk i 2017 og tok blodprøve i hjembyen og fikk svar dagen etter Fra riksen. Da ringte de meg.
Noen som har noen erfaringer med dette?!
Jeg skal ta test hjemme på testdagen, men jeg kjenner jeg får litt angst av tanken på å måtte gå på progynova opptil 4 dager ekstra hvis jeg ikke er gravid. Psyken er så på bærtur pga de tablettene allerede :arghh: Testdag på søndag og flyr snart på veggen allerede :banghead:
 
Jeg leste på hjemmesiden til Riksen at vi må ringe inn selv for å få svaret på blodprøva hvis jeg ikke tok blodprøva på Riksen. Og at svaret var analysert 2-4 dager etterpå!
Jeg hadde første forsøk i 2017 og tok blodprøve i hjembyen og fikk svar dagen etter Fra riksen. Da ringte de meg.
Noen som har noen erfaringer med dette?!
Jeg skal ta test hjemme på testdagen, men jeg kjenner jeg får litt angst av tanken på å måtte gå på progynova opptil 4 dager ekstra hvis jeg ikke er gravid. Psyken er så på bærtur pga de tablettene allerede :arghh: Testdag på søndag og flyr snart på veggen allerede :banghead:
Jeg har fått lege til å sende inn henvisning til Fürst for å ta blodprøver privat der. Da fikk jeg beskjed om at svaret ville komme senest kl 18 dagen etterpå (du logger deg inn selv for å få resultat).
 
Jeg har fått lege til å sende inn henvisning til Fürst for å ta blodprøver privat der. Da fikk jeg beskjed om at svaret ville komme senest kl 18 dagen etterpå (du logger deg inn selv for å få resultat).

På HCG prøva? Jeg fikk beskjed om at den måtte analyseres på riksen og snakke med sykepleier før jeg noe ang medisiner osv.
 
På HCG prøva? Jeg fikk beskjed om at den måtte analyseres på riksen og snakke med sykepleier før jeg noe ang medisiner osv.
Hei, beklager sent svar! Ja, jeg tok i utgangspunktet blodprøver på Riksen, men de glemte å ringe meg med resultatene, og siden jeg hadde fått blødninger og skulle reise bort var det viktig for meg å få kjapt svar på evt hcg-stigning. Hør med fastlegen din hvis det er der du skal ta prøven. Det tar sikkert ekstra lang tid å få svar fra Riksen hvis de skal motta prøvesvarene fra et annet laboratorium og så videreformidle det til deg. Nå har du sikkert tatt hjemmetest allerede? Håper den var positiv! :)
 
Jeg må bare skrive ned litt tanker ang innsett jeg. Hadde sett for meg noe helt annet utifra hva jeg har hørt andre fortelle. Men mulig de jeg har lest om har vært privat. Det var fort gjort og ingen smerter, men så... trist..
Swosh i stolen også ferdig. Ingen UL for å se innsett eller noe. Skjermen var ikke på i det heletatt. Mulig dette er helt vanlig, men jeg trodde det skulle være litt mer forklaring og mer visuelt for meg.
 
Hei, beklager sent svar! Ja, jeg tok i utgangspunktet blodprøver på Riksen, men de glemte å ringe meg med resultatene, og siden jeg hadde fått blødninger og skulle reise bort var det viktig for meg å få kjapt svar på evt hcg-stigning. Hør med fastlegen din hvis det er der du skal ta prøven. Det tar sikkert ekstra lang tid å få svar fra Riksen hvis de skal motta prøvesvarene fra et annet laboratorium og så videreformidle det til deg. Nå har du sikkert tatt hjemmetest allerede? Håper den var positiv! :)

3 hjemmestester og alle var negative. Sitter å venter på å ta blodprøve på helsehuset. Men jeg skal høre om når de prøvene blir kjørt innover så ringer jeg inn imorgen eller på onsdag. Har ingen blødninger nå men tenker at 3 negative prøver sier sitt uansett. Så bare psyke seg opp til neste runde! :happy:
 
Back
Topp