Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Vårt forsøk i slutten av mars/begynnelsen av april ble avbrudd pga korona, men startet opp igjen i mai. Ingen hell, men skal få prøve igjen i neste syklus. Gjør inseminasjon med donorsæd så det er jo en kjapp behandling. Sikkert derfor vi kunne starta opp så fort igjen.

Her hoppa vi over på privat når de stengte ned. Skulle egentlig ha legetime for å vurdere hysteroskopi den uka de stengte. Har nå hatt hysteroskopi, endometrie-test, forsamtale, kort protokoll og innsett på Hausken siden slutten av mars:)

Noen som vet status på ventetid mellom henvisning og oppstartssamtale nå for tiden? Henvisning ble sendt for 3 uker siden og er så spent. Ser noen har tipset om å ringe inn - vil dere anbefale det? :) ellers andre tips til en nykommer?

Vi har ventet i over 5 uker på skriftlig svar fra henvisning, og kom igjennom telefonen nå. Vi ble henvist i mars, får samtale i sept og de indikerte oppstart i kanskje desember, men med veldig høy usikkerhet. De sa at dette bunnet i at de har tapt 50 uttak i uka under hele nedstengningen, og fortsatt har de bare 30 uttak i uka - altså er det ikke bare en forskyvning av avtaler, men køen vokser hver uke... Og derfor var tidene på helsenorge feil for tiden, og ikke til å stole på. vi valgte derfor å gå privat i ventetiden...

Vi har ventet i over 5 uker på skriftlig svar fra henvisning, og kom igjennom telefonen nå. Vi ble henvist i mars, får samtale i sept og de indikerte oppstart i kanskje desember, men med veldig høy usikkerhet. De sa at dette bunnet i at de har tapt 50 uttak i uka under hele nedstengningen, og fortsatt har de bare 30 uttak i uka - altså er det ikke bare en forskyvning av avtaler, men køen vokser hver uke... Og derfor var tidene på helsenorge feil for tiden, og ikke til å stole på. vi valgte derfor å gå privat i ventetiden...
Noen som vet status på ventetid mellom henvisning og oppstartssamtale nå for tiden? Henvisning ble sendt for 3 uker siden og er så spent. Ser noen har tipset om å ringe inn - vil dere anbefale det? :) ellers andre tips til en nykommer?

Vi ble henvist for 6 uker siden, enda ikke fått noe brev. Har ringt og sjekka at de har mottat henvisning og fikk bare beskjed om at det var laaang kø for "dette var jo ikke noe sykdom akkurat" :shifty: Håper i det minste vi får et brev i posten snart, så vi har noe å forholde oss til:oops:

Jeg var på hycosy (skylling av eggledere) og UL i dag, hadde samtale på telefon i slutten av april. Kunne begynne med stimulering med lavdose gonal-f allerede i dag (for eggløsning), hun anbefalte det som en slags «ventemedisin» i påvente av ivf som det er laaang ventetid på for tiden. Så det var veldig positivt synes jeg :)

Da ringte jeg inn mensen i dag til riksen og fikk beskjed om at hun nå har reservert tid for egguttak i uke 37 for oss, så altså i september, og så skal jeg fortsette å ringe inn mensen fremover slik at jeg får kommet inn på ultralyd og sprøyteopplæring før stimuleringen starter i august/september.

Godt å ha en dato nå, men føltes tøft når jeg er så veldig langt borte... :(

Da ringte jeg inn mensen i dag til riksen og fikk beskjed om at hun nå har reservert tid for egguttak i uke 37 for oss, så altså i september, og så skal jeg fortsette å ringe inn mensen fremover slik at jeg får kommet inn på ultralyd og sprøyteopplæring før stimuleringen starter i august/september.

Jeg skjønner godt at det føles lenge til September, og at dette tok lengre tid enn du hadde håpt på.. Men som du sier; da har dere hvertfall noe å forholde dere til! :Heartred Dere får forsøke å legge noen ekstra hyggelige planer for sommeren, og vips så er det August!

Jeg skjønner godt at det føles lenge til September, og at dette tok lengre tid enn du hadde håpt på.. Men som du sier; da har dere hvertfall noe å forholde dere til! :Heartred Dere får forsøke å legge noen ekstra hyggelige planer for sommeren, og vips så er det August!

Ja får prøve å slappe av å kose oss nå ❤️
Hvordan går det for deg som ruger nå? ☺️

Ja får prøve å slappe av å kose oss nå ❤️
Hvordan går det for deg som ruger nå? ☺️
Det går fint, en uke til testing nå! :) Prøver å leve litt i håpet, men kjenner også at jeg begynner å forberede meg på skuffelsen. Fryktelig dumt å tenke slik, men det er vel en form for forsvarsmekanisme det også.. Det kan gå, det kan hende det ikke går. Tiden vil vise :happy:

Det går fint, en uke til testing nå! :) Prøver å leve litt i håpet, men kjenner også at jeg begynner å forberede meg på skuffelsen. Fryktelig dumt å tenke slik, men det er vel en form for forsvarsmekanisme det også.. Det kan gå, det kan hende det ikke går. Tiden vil vise :happy:

Spennende tider! Ja ser den, regner med at jeg kommer føle akkurat samme. Tror det blir sånn her for de fleste som hat prøvd lenge, at man liksom ikke klarer å se at det kommer gå.. Men du får prøve å se masse på Netflix og kose deg sp godt det lag seg gjøre ☺️

Hei, jeg har også fått tid til egguttak på Riksen i uke 37 så da er vi i samme båt :-) Får bruke sommeren til å koble av, tenke på noe annet og bare kose seg, september kommer fort :-)

Hei, jeg har også fått tid til egguttak på Riksen i uke 37 så da er vi i samme båt :) Får bruke sommeren til å koble av, tenke på noe annet og bare kose seg, september kommer fort :)

Å men spennende å finne noen annen som er i samme tidsplan, blir spennende å følge ☺️ Er det ditt første forsøk?

Ja får prøve å tenke at vi skal «nyte» siste sommeren som ikke foreldre da vi kan gjøre hva vi vil når vi vil ☺️

Mitt fryseforsøk ble avbrutt pga korona, men nå er vi i gang igjen og har hatt insett. Jeg hadde ikke fått med meg at de kun ringer fra laboratoriet dersom tining IKKE går bra så jeg satt og venta på telefon og ble mer og mer stressa. Når det nerma seg tida jeg måtte dra så ringte jeg og fikk beskjed om alt var ok og at de kun ringer om det ikke blir insett. Man tror liksom men kjenner gamet, men så endrer det seg plutselig. Lykke til alle sammen!

Å men spennende å finne noen annen som er i samme tidsplan, blir spennende å følge ☺️ Er det ditt første forsøk?

Ja får prøve å tenke at vi skal «nyte» siste sommeren som ikke foreldre da vi kan gjøre hva vi vil når vi vil ☺️
Ja, det er viktig å nyte tilværelsen uten barn også, det har sine fordeler :-)

Det blir vårt andre forsøk, vi hadde første forsøk i februar. Hva med dere?

Ja, det er viktig å nyte tilværelsen uten barn også, det har sine fordeler :)

Det blir vårt andre forsøk, vi hadde første forsøk i februar. Hva med dere?

Ok, krysser fingrene for deg ☺️ Det er vårt første forsøk. Vi borde egentlig ha søkt hjelp for lenge siden da vi hat prøvd i 2,5 år men jeg har en sambo som ikke har følt seg like «stresset« som meg med å få barn. Han har slappet mer av og tenkt at det skjer når det skjer da vi er unge. (Er 25 og 27)

Men etter at vi hadde prøvd i 2 år så ble et vennepar av oss ble gravide direkt da hun sluttet på pillen så skjønte min sambo endelig at det er på tide for oss å søke hjelp, så sendte endelig henvisningen i januar ☺️

Hvis det er flere som meg som har venta og venta på brev etter å ha blitt henvist, klødd seg i huet og lurt på hvor lang ventetiden er; jeg ble henvist 17/4 og har fått innkalling til time 22/6 :bookworm:

Ok, krysser fingrene for deg ☺️ Det er vårt første forsøk. Vi borde egentlig ha søkt hjelp for lenge siden da vi hat prøvd i 2,5 år men jeg har en sambo som ikke har følt seg like «stresset« som meg med å få barn. Han har slappet mer av og tenkt at det skjer når det skjer da vi er unge. (Er 25 og 27)

Men etter at vi hadde prøvd i 2 år så ble et vennepar av oss ble gravide direkt da hun sluttet på pillen så skjønte min sambo endelig at det er på tide for oss å søke hjelp, så sendte endelig henvisningen i januar ☺️
Takk, håper jo det går denne gangen selv om jeg er forberedt på at det kan ta enda flere forsøk.

Det blir spennende å komme igang da, lykke til!

Vi er midt i første forsøk på Hausken nå, valgte det når verden stanset opp. Hvis dette ikke går var planen å bli søkt videre til det offentlige. Men som jeg nå skjønner er ventetiden LANG. Er det noen av dere som nylig har blitt henvist og som har fått noen indikasjon på oppstart?

Vi er midt i første forsøk på Hausken nå, valgte det når verden stanset opp. Hvis dette ikke går var planen å bli søkt videre til det offentlige. Men som jeg nå skjønner er ventetiden LANG. Er det noen av dere som nylig har blitt henvist og som har fått noen indikasjon på oppstart?

Akkurat det samme lurer jeg på. Driver med første forsøk hos Hausken jeg også, og har testdato 10.juni. Men føler at dette ikke går veien. Har i tillegg et embryo på frys. Men går ingen av disse, ønsker jeg å komme offentlig jeg også. Begrenset hvor mye penger man kan bruke med en gang lissom.:(

Back
Topp