Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Flere som skal i gang på Riksen i løpet av juli/august? Vi har fått et siste forsøk. Trodde egentlig ikke de ville godkjenne det, men til min overraskelse så fikk jeg ja. Har hatt 8 ivf forsøk tidligere, hvorav kun 4 innsett. Hadde et ED forsøk i mai som heller ikke gikk som det skulle.
Har et egg på frys i Spania (ED), men vil ta forsøket med egne egg først. Har veldig lav amh (0,4), så er nok ikke de største sjansene. Men må jo prøve:happy: Venter på papirer i posten, men fikk svar på minjournal at det blir oppstart neste syklus med kort protokoll. Ca 2 uker til oppstart tenker jeg:nailbiting:
 
Flere som skal i gang på Riksen i løpet av juli/august? Vi har fått et siste forsøk. Trodde egentlig ikke de ville godkjenne det, men til min overraskelse så fikk jeg ja. Har hatt 8 ivf forsøk tidligere, hvorav kun 4 innsett. Hadde et ED forsøk i mai som heller ikke gikk som det skulle.
Har et egg på frys i Spania (ED), men vil ta forsøket med egne egg først. Har veldig lav amh (0,4), så er nok ikke de største sjansene. Men må jo prøve:happy: Venter på papirer i posten, men fikk svar på minjournal at det blir oppstart neste syklus med kort protokoll. Ca 2 uker til oppstart tenker jeg:nailbiting:
Starter med nesespray på mandag, lang protokoll igjen her, forsøk nr 2. Hatt bare 1 innsett. Uttak og innsett i uke 34:)
 
Starter med nesespray på mandag, lang protokoll igjen her, forsøk nr 2. Hatt bare 1 innsett. Uttak og innsett i uke 34:)
Skulle egentlig hatt samme opplegg som deg jeg... lang protokoll og uttak i uke 34... men fikk byttet til kort i stedet. Hvilke hormoner skal du på etterpå? Jeg skal ha 300 Gonal f/150 menopur.
 
Skulle egentlig hatt samme opplegg som deg jeg... lang protokoll og uttak i uke 34... men fikk byttet til kort i stedet. Hvilke hormoner skal du på etterpå? Jeg skal ha 300 Gonal f/150 menopur.
Denne gangen skal jeg ha 150 menopur, start 8/8. Hadde gonal f sist.
 
Gonal f er litt lettere å sette synes jeg, men har bare hatt den en gang før. Resten av forsøkene har vært med menopur alene eller kombinert med elonva.
 
Hey, da kjører vi løpet ganske likt. :joyful: Kort protokoll her da, med uttak planlagt i uke 34. Regner med sprøytestart i begynnelsen av august.
Spennende:) Gleder meg til å komme i gang igjen. Fikk ut 13 egg sist, 11 som var modne, men kun 2 befrukta. Denne gangen får vi icsi, så nå håper jeg for flere befruktet og evt reserve på frys! :smiley-angelic001
 
Gonal f er litt lettere å sette synes jeg, men har bare hatt den en gang før. Resten av forsøkene har vært med menopur alene eller kombinert med elonva.
Gonal-F var 0 stress ja, håper det går greit med de ordentlige sprøytene også.. :smiley-angelic001
 
Gonal-F var 0 stress ja, håper det går greit med de ordentlige sprøytene også.. :smiley-angelic001
Med så liten dose så går det helt fint. Jeg synes det var litt verre når jeg tok maks dose (450). Sprengte litt og super dårlig smak i munnen. Glad jeg skal ta mest Gonal f denne gangen. Får bare håpe det er noen som utvikler seg.
 
Hei! Jeg er ny her.
Har fra før av et barn født i 2016, født og laget naturlig. Etter nesten to år med prøving har gynekologen valgt å henvise oss videre til assisterte befruktning, da det viser seg at samboerens sædceller svømmer dårlig. Er det noen andre her som har et barn fra før, men måtte få hjelp med søsken? Blir vi «bortprioritert» fremfor de som ikke har noen barn? Tok det lang tid fra henvisning til svar fra sykehus?
 
Vi har fått henvisning til riksen og skal etter planen starte opp der ila høsten. Noe dere gjør for å forberede dere til oppstart? Gruer meg veldig.
 
Hei! Jeg er ny her.
Har fra før av et barn født i 2016, født og laget naturlig. Etter nesten to år med prøving har gynekologen valgt å henvise oss videre til assisterte befruktning, da det viser seg at samboerens sædceller svømmer dårlig. Er det noen andre her som har et barn fra før, men måtte få hjelp med søsken? Blir vi «bortprioritert» fremfor de som ikke har noen barn? Tok det lang tid fra henvisning til svar fra sykehus?

Jeg har et barn fra før (2015), men jeg ikke blitt gravid igjen og den biologiske klokka tikker (37år) så fikk til slutt henvisning til IVF. Det står om søskenforsøk på Rikshospitalets nettside, og mener å huske at søskenforsøk nå kan få inntil tre forsøk.

De har økt kapasiteten betraktelig så tror det er ca 6-7 ukers ventetid. Først oppstartsamtale deretter kan behandling begynne etter første mens. Jeg var utålmodig og bad om å bli satt på ringeliste for oppstartsantale så da fikk jeg time tidliger enn planlagt så det kan være er tips (ring bare nummeret som står i det første brevet du får). Info på ivf-appen er ellers ganske god.

Jeg holder på med første forsøk nå. Masse bivirkninger av medisiner og synesssituasjonen er krevende så har endt opp med 80% sykemelding. Krysser uansett fingrene for at det blir baby ut av dette!
 
Vi har fått henvisning til riksen og skal etter planen starte opp der ila høsten. Noe dere gjør for å forberede dere til oppstart? Gruer meg veldig.
Hva gruer du deg til? :Heartpink

Jeg gjorde ingen forberedelser før jeg ble innkalt (hva kan man gjøre liksom?). Det er en fordel å være normalvektig, men dersom du ikke var det hadde du nok fått beskjed av legen din ;)
 
Gruer meg til hele prosessen. Er veldig redd for at jeg får bivirkninger av medisinene, og at det ikke klaffer og at vi aldri får barn. Utrolig mye bekymringer rundt hele oppleget
 
Gruer meg til hele prosessen. Er veldig redd for at jeg får bivirkninger av medisinene, og at det ikke klaffer og at vi aldri får barn. Utrolig mye bekymringer rundt hele oppleget
Det er ikke alltid man får mye bivirkninger. Jeg hadde nesten ingen. Ble litt oppblåst i magen etter uttak, men ellers ikke noen andre bivirkninger :)
 
Gruer meg til hele prosessen. Er veldig redd for at jeg får bivirkninger av medisinene, og at det ikke klaffer og at vi aldri får barn. Utrolig mye bekymringer rundt hele oppleget
Bivirkninger varierer og du kommer deg gjennom uansett Men skjønner at du kan blir bekymret og det er vondt når tankene om "hvis vi aldri får barn" kommer Husk at det dere skal i gang med nå faktisk hjelper dere på veien! Veldig mange lykkes. Prøv gjerne å søke opp noen glad-historier
 
Back
Topp