Åh, det er akkurat det samme som jeg har tenkt! Fikk virkelig følelsen av å bli lesset på et samlebånd og kjørt inn i det store intet. Legen forklarte ikke en gang hva de hadde tenkt å gjøre, bare satte i gang med å prate om forsøk nr. 1 osv. Jeg måtte stoppe han og spørre "forsøk på hva da?".Jeg skjønner at IVF ikke er noe man har lyst til, men for meg var det en lettelse å prøve noe annet. Jeg er også en av dem som reagerer lite på medisinene, så bortsett fra kostnader og all venting, så var IVF veldig greit å gå gjennom fysisk for meg.
Jeg tror ikke Ullevål har ivf-behandling, så alt av kontroller og innsett/uttak skjer på riksen. De er dyktige, men det er absolutt samlebåndsfølelse og ikke så personlig behandling.
Men nå sitter jeg her med tvillinger i magen og er evig takknemlig for IVF-behandlingen vi fikk på Riksen
Vi hadde ikke blitt informert om noen ting da vi ble henvist. Og når jeg ringte sykepleier på klinikken for å spørre et spørsmål, så bare plutselig "wooosh!", så var jeg satt opp med resept på det ene og andre og time da og da. Skulle jo bare spørre et spørsmål... Men her går det unna! De tenker vel at det er bra å være effektiv, og vi har jo vært prøvere så lenge allerede. Men uten så mye informasjon, eller tid på å tenke gjennom situasjonen, så blir det for mye for fort.