Jeg var også nettopp på forsamtale og får begynne på spray om en uke, så det var raskt. Men har ikke fått noe informasjon om prosessen videre i det hele tatt utover at det sannsynligvis blir uttak i uke 49/50. Vet noen når og hvordan man får beskjed om time for kontroll og sprøyteopplæring? Hadde vært fint å kunne planlegge litt opp mot jobb. Jeg føler meg litt ubrukelig som ikke tør å forplikte meg til noen møter eller jobbreiser før jul, av frykt for at det kolliderer med en eller annen kontroll...
Gøy at så mange er i gang!
Kjenner meg igjen i å ville ha oversikt, man har jo et liv utenom man vil prøve å tilpasse så prosessen går smidigst mulig. Det er helt vanlig at man bare får vite uke for uttak først, det er det mest ressurskrevende de gjør, så de begynner med å sette opp det. Det neste som vil skje for deg, er at du får brev i posten med innkalling til kontrolltime når du har gått en viss tid på spray. For meg ble det på dag 14 med Synarela. Du får samtidig et ark med viktige datoer, som fylles ut etterhvert i prosessen.
På kontrollen før sprøytestart undersøker legen deg med ultralyd for å se at du er nedregulert. Hos meg var alt i orden, og jeg fikk så komme inn til en sykepleier som ga sprøyteopplæring, og begynte på sprøyter samme kveld. Fikk samtidig dato for kontroll etter 7 dager på sprøyter. På denne kontrollen fikk jeg time til ny kontroll 2 dager senere. Det kan hende du bare trenger en kontroll, og en sjelden gang trenger man flere. Disse kontrollene foregår slik at du må ta en blodprøve om morgenen mellom kl. 9 og 9.30 og så får du en time etter lunsj (jeg hadde i 13-tida). Så avhengig av hvor du jobber og bor, sluker det en del tid, kanskje en hel dag. Ved den andre kontrollen fikk jeg opplæring hos sykepleier om å sette Ovitrelle og dato for det og for uttak.
Håper dette ga deg et visst inntrykk av løpet fremover. Masse lykke til!