Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Ok, da kan jeg vente til desember :D Ikke lenge igjen.

Bare rart at det står på helsenorge at de er pliktet å svare innen 10 dager.
 
Hei.
Er det noen av dere damer som har fått støttemedisiner ved behandling hos Riksen?
Hva var årsaken til at de foreslo det/gikk med på det?

Etter tre mislykkede innsett, spurte jeg om dette var en mulighet, og sykepleieren sa de ikke gjorde det. Hun virket veldig usikker gjennom hele samtalen (også før jeg spurte om støttemedisiner) og jeg klarer ikke å falle til ro med hennes svar.
 
Er det noen som har vært på utredning eller annen time på Ullevål i det siste og har oversikt over koronarrestriksjonene? Jeg har blitt forkjølet og prøvde å ringe nå for å høre om jeg da må avlyse timen. Den er kl. 9 i morgen og det begynner derfor å nærme seg 24-timersfristen for avbestilling. Telefonen til avdelingen er ikke åpen på tirsdager viser det seg og sentralbordet på Ullevål kunne ikke hjelpe. Jeg har fått et skjema å fylle ut, men det skal fylles ut mindre enn 24 timer før timen og jeg er redd for at hvis jeg fyller ut ærlig så vil jeg ikke få lov å komme og må betale "avbruddspris".
 
Er det noen som har vært på utredning eller annen time på Ullevål i det siste og har oversikt over koronarrestriksjonene? Jeg har blitt forkjølet og prøvde å ringe nå for å høre om jeg da må avlyse timen. Den er kl. 9 i morgen og det begynner derfor å nærme seg 24-timersfristen for avbestilling. Telefonen til avdelingen er ikke åpen på tirsdager viser det seg og sentralbordet på Ullevål kunne ikke hjelpe. Jeg har fått et skjema å fylle ut, men det skal fylles ut mindre enn 24 timer før timen og jeg er redd for at hvis jeg fyller ut ærlig så vil jeg ikke få lov å komme og må betale "avbruddspris".
Jeg fikk kontakt med dem gjennom gynekologisk avdeling og konklusjonen ble at jeg kunne komme med munnbind.
 
Er det noen som har vært på utredning eller annen time på Ullevål i det siste og har oversikt over koronarrestriksjonene? Jeg har blitt forkjølet og prøvde å ringe nå for å høre om jeg da må avlyse timen. Den er kl. 9 i morgen og det begynner derfor å nærme seg 24-timersfristen for avbestilling. Telefonen til avdelingen er ikke åpen på tirsdager viser det seg og sentralbordet på Ullevål kunne ikke hjelpe. Jeg har fått et skjema å fylle ut, men det skal fylles ut mindre enn 24 timer før timen og jeg er redd for at hvis jeg fyller ut ærlig så vil jeg ikke få lov å komme og må betale "avbruddspris".
Ofte er at man må bruke munnbind evt ta en test før oppmøte. Jeg tror også du vil få vil få oppfølgingsspørsmål fra den linken du får.
 
Hei!
Noen som vet hva som skjer hvis man blir syk rett før et innsett (fryseforsøk)? Havner man bakerst i køen igjen, eller får man innsett i påfølgende syklus?

Har ikke fryseforsøk før i februar, men jeg jobber et sted med høy risiko for smitte :/
 
Jeg har fått info om boosterdose på jobb, så vurderer om jeg får tatt den før neste forsøk. På informasjonen fra FHI sto det avsnitt om gravide og det også at man ikke trengte å vente med å bli gravid etter vaksine. Sto jo ikke spesifikt om ivf behandling, men jeg lurer på om noen har snakka med Riksen i det siste om vaksine og ventetid før forsøk? Vet om de har endra mening på det?
Jeg prøvde å ringe sekretær på torsdag men da var ikke de åpnet. Så prøvde igår men kom ikke igjennom og jobbdagen var hektisk nok så rakk ikke å ringe sykepleier. Skal prøve igjen på mandag :) ble bare veldig nyskjerrig på om noen har hørt om noen endringer :)
 
Noen som vet noe om status på Riksen nå mtp. nedstegningen?

Skal ha uttak i uke 1 og begynner på Menopur etter at pinnekjøttet er fortært julaften :santa
 
Dere som har tatt blodprøve andre steder enn på Riksen: hvor mange dager tok det før dere fikk svar?
På grunn av dødsfall i familien måtte jeg reise nordover og tok blodprøve på et legekontor lokalt i går. Håper svaret rekker frem før Riksen stenger før jul…
 
Dere som har tatt blodprøve andre steder enn på Riksen: hvor mange dager tok det før dere fikk svar?
På grunn av dødsfall i familien måtte jeg reise nordover og tok blodprøve på et legekontor lokalt i går. Håper svaret rekker frem før Riksen stenger før jul…
Hei, beklager dødsfallet. For min del har det tatt alt fra 2 til 5 dager, så det varierer veldig. Du må ringe selv for å få svar.
 
Dere som har tatt blodprøve andre steder enn på Riksen: hvor mange dager tok det før dere fikk svar?
På grunn av dødsfall i familien måtte jeg reise nordover og tok blodprøve på et legekontor lokalt i går. Håper svaret rekker frem før Riksen stenger før jul…
Mener står på arket jeg fikk at det tar ca 2 dager, krysser fingre og tær for at du får svaret før jul :)
 
Hei, ser det har vært stille her inne i det siste. Men prøver så kanskje noen kan svare. Jeg har fått brev om at jeg skal få time til utredning innen uke 25. Men jeg har gått privat og hatt utredning der, så antar det bare er en samtale.

Men noen som har fått samtale før uke 25 og når får man spesifikk tidspunkt for time?
 
Hei dere, slik jeg forstår det så har Riksen en grense ved 9 befruktede egg for å dyrke til blastocyst. Det krever jo vanligvis veldig mange egg ut... Er det noen som har spurt om å få dyrket lenger også ved færre egg?
 
Hei dere, slik jeg forstår det så har Riksen en grense ved 9 befruktede egg for å dyrke til blastocyst. Det krever jo vanligvis veldig mange egg ut... Er det noen som har spurt om å få dyrket lenger også ved færre egg?
Tror hvor mange som faller fra har noe og si også. Kan godt hende du får dyrke til blasto hvis man har for eksempel 8 egg ut og 8egg befruktet. Ville hørt med de, men vet de ikke dyrker til blasto når det er "få" egg ut.
 
Tror hvor mange som faller fra har noe og si også. Kan godt hende du får dyrke til blasto hvis man har for eksempel 8 egg ut og 8egg befruktet. Ville hørt med de, men vet de ikke dyrker til blasto når det er "få" egg ut.
Takk for svar! Ska høre med dem imorgen.
 
Hei dere, slik jeg forstår det så har Riksen en grense ved 9 befruktede egg for å dyrke til blastocyst. Det krever jo vanligvis veldig mange egg ut... Er det noen som har spurt om å få dyrket lenger også ved færre egg?

Siste gang av 9 egg ble det 8 befruktet hos meg. Da de ringte for å informere om det sa de også at de skal dyrke til blasto. Men dagen etter ble det 3 igjen og ringte for å sette inn en tredagers. Så alt kan skje, men ja, vil tro at 8-9 er en grense og spørs hvor mange blir befruktet :Heartred
 
Back
Topp