Den har jeg ikke smakt kun den fra cevita den smaker i hvertfall høgg!
Test Sunniva sin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Den har jeg ikke smakt kun den fra cevita den smaker i hvertfall høgg!
Har vært og tatt blodprøve for å undersøke hormonnivået mitt, mtp. at vi har prøvd siden august i fjor på å bli gravid uten hell.
Fikk melding fra fastlegen min om at den første prøven viste noe lav verdi for østradiol. "Dette bedømmes som mest sannsynlig normalt i tidlig folikkelfase, men kan også sees ved primær/ sekundær gonadesvikt" - skriver han.
Han sier det ikke er mulig å konkludere med noe ut i fra dette foreløpig, men at jeg skal komme inn for min andre blodprøve 1 uke før forventet mens denne mnd, og mannen har også bestilt time til sædprøve.
Legen mener at generelt er den vanligste årsaken en blandet, redusert fruktbarhet hos både mannen og hos kvinnen, men at det som regel vil løse seg spontant etterhvert, mens paret står i kø for IVF-forsøk.
Er det noen som har erfaring med dette og kan forklare meg hva primær/ sekundær gonadesvikt innebærer?... Har prøvd å google det, men blir ikke helt klok.
Hei damer! Sniker meg forsiktig inn hit siden p-ringen ryker på onsdag og jeg og sambo går i gang med prøving på en til
Perioden mellom mens og frem til el er drit kjedelig mannen ble så skuffa over at tr kom denne måneden også stakkars Håper neste pp blir gullegget!
Når vi kom på tanke om nr4 begyndte jeg å ta vitaminHar dere begynt med tilskudd noen måneder før prøving eller starter dere når dere blir gravide?
Du bør ihvertfall ta folat med en gang du slutter på prevensjon (gjerne før og).Har dere begynt med tilskudd noen måneder før prøving eller starter dere når dere blir gravide?
Så snart vi fant ut at vi skulle prøve begynte jeg med folat. Som var ca 1mnd før spiraluttak.Har dere begynt med tilskudd noen måneder før prøving eller starter dere når dere blir gravide?
Ja, har allerede kjøpt inn selv om vi ikke skal starte prøvingen før på nyåretDu bør ihvertfall ta folat med en gang du slutter på prevensjon (gjerne før og).
Det er viktig for celledelingen og spesielt viktig ift å kunne prøve unngå ryggmargsbrokk (som oppstår ila noen få uker etter befruktning)
Overskudds folat tisser du bare ut, så ikke farlig å ta for mye eller lenge. Jeg har tatt folat i 3år nå.Ja, har allerede kjøpt inn selv om vi ikke skal starte prøvingen før på nyåret
Er bare ikke helt sikker på hva som er vanlig starttidspunkt. Leser alt fra helst tre mnd før til en mnd og til at man bør ta det når man blir gravid. Det gjør kanskje uansett ikke noe å bare gå på det lenge?
Overskudds folat tisser du bare ut, så ikke farlig å ta for mye eller lenge. Jeg har tatt folat i 3år nå.
Folat er jo ikke dårlig for deg heller, så bare begynnJa, har allerede kjøpt inn selv om vi ikke skal starte prøvingen før på nyåret
Er bare ikke helt sikker på hva som er vanlig starttidspunkt. Leser alt fra helst tre mnd før til en mnd og til at man bør ta det når man blir gravid. Det gjør kanskje uansett ikke noe å bare gå på det lenge?
Folat er jo ikke dårlig for deg heller, så bare begynn
jeg har tatt i noen måneder nå sånn mulitvit og folat og føler meg mindre trøtt og har hatt mindre smerter i kroppen ved overanstrengelser
Man tar vel noe bp ja, sjekker jern og antistofferSå bra, mindre trøtt høres behagelig ut. Jeg tar vanligvis en del andre tilskudd, men skled litt ut av det før sommeren, så bør vel komme i gang igjen. Folat har jeg derimot aldri tatt før, men har kjøpt 6 mnd forbruk.
Er det vanlig å ta blodprøver i eller før svangerskapet?
Gjør ikke noe å gå på det lenge. Det beste er minst tre måneder før man blir gravidJa, har allerede kjøpt inn selv om vi ikke skal starte prøvingen før på nyåret