Synes absolutt ikke du skal miste troa på deg selv, selv om jeg ikke kjenner deg i RL, så er hvert fall inntrykket mitt her av deg, at du er et utrolig godt og sterkt menneske!
Har selv vært inne på tanken om å ta en annen utdanningsretning, og blir da i likhet med deg ferdig når jeg blir rundt 40 år. Tror ikke det er tanken på alderen din etter endt utdannelse som må være til hindring for videreutdannelse. Er mange i 2017 som tar en utdanning når dem er godt opp i voksen alder, og tross alt har du nesten 30 år som yrkesaktiv etter endt utdannelse, så no stress! Det viktigste er å finne noe man VIL jobbe med, ettersom man faktisk skal bruke så stor andel av ens hverdag og liv på nettopp jobben. Er jo fullt mulig å ta deltidsstudium, eller nettbasert-/samlingsbaserte studier, slik at man ikke trenger å sitte på skolebenken daglig med folk som nettopp har fullført VGS.
Når vi skulle trekke opp setene i spisesalongen vår nylig (er rokokkomøbler fra 50-tallet), så valgte vi å levere dem til en av byens eldste møbeltapetserer. Skulle egentlig bare kjøpe stoff hos han, og trekke dem om selv. Men det er litt dette med at det blir finere når det blir gjort av profesjonelle, og ikke minst fordi vi ønsker å støtte opp om slike nisjeforhandlere. Så selv om det ble 3 ganger dyrere enn først antatt, så kostet vi oss på det. Ikke så greit til lommeboka, men det gjorde godt til samvittigheta både mtp. at jobben ble utført av en profesjonell og at vi bidro til at butikken holder stand videre.