Skravletråd for oss prøvere!

Sykehus er gode å ha når man trenger dem, absolutt,

Jeg håper nå å være så heldig at om det noen gang blir en bonus på oss, å kunne droppe sykehuset igjen. Jeg har jo sånne lette fødsler, og er åpenbart greit skrudd sammen for å gjøre slikt, så da er det greit å ta det hjemme. Så fremt alt ligger tilrette for det, selvsagt.

Ingen gjør det.
Ta det fra en som tilsammen har ligget rundt 2 år på sykehus.
Det er et nødvendig "onde".
Ingen liker å være det, men veldig kjekke å ha når man trenger dem..
2år? :o :(
Ja de er kjekke

*Før svangerskapet
*Prøver siden Nov 12

Sykehus er gode å ha når man trenger dem, absolutt,

Jeg håper nå å være så heldig at om det noen gang blir en bonus på oss, å kunne droppe sykehuset igjen. Jeg har jo sånne lette fødsler, og er åpenbart greit skrudd sammen for å gjøre slikt, så da er det greit å ta det hjemme. Så fremt alt ligger tilrette for det, selvsagt.
Der må være fint å kunne føde hjemme i trygge omgivelser:)
Spent på hvordan alt blir for meg/oss hvis vi får oppleve det noen gang...

Ja, det er ikke for alle, altså, rett og slett, vi er forskjellige, og det oppleves forskjellig.

Og det må da være lov det også

Jeg nevnte hvordan jeg følte det noen ganger de andre gangene.
Ble som regel møtt med mistro, eller "ja, ja, det er du som har valgt det".
Man får liksom ikke lok til å si man ikke liker å gå gravid.
Det skal visstnok være den lykkeligste tiden i en kvinnes liv. BLÆ!!!!

Der må være fint å kunne føde hjemme i trygge omgivelser:)
Spent på hvordan alt blir for meg/oss hvis vi får oppleve det noen gang...

Første gangen var jeg ikke inne på tanken engang, ikke aktuelt med "tidlig hjemreise" innen et døgn heller, jeg skulle på sykehus. Mykenhet, og barselshotell.

Men min andre er født hjemme, og de gjentar jeg gjerne.

Jeg liker å være gravid.

Ja, jeg fikk bekkenløsning siste gangen, og det er slik og det er sånn og det er...

Ja, men jeg liker det. Også liker jeg faktisk tanken på fødsel, jeg gjør det.

Og baby, Og unge.

Det er kjekt med en baby, men det å få se dem vokse opp, det er virkelig verd det, altså!
Skjønner ikke at du kan si at fødsel er fantastisk, ser ikke sånn ut på fødeavdelingen.. Fantastisk etterpå å få ungen i armene det kan jeg tru på.
Men å ha en mage det gleder jeg meg til, så får bare fødselen komme sånn at jeg kan bli ferdig med den. Så kose meg med det barnet vi har skapt.

*Før svangerskapet
*Prøver siden Nov 12

Vi alle er jo forskjellige, så da må jo du få lov til å ikke like det :)

*Før svangerskapet
*Prøver siden Nov 12

Første gangen var jeg ikke inne på tanken engang, ikke aktuelt med "tidlig hjemreise" innen et døgn heller, jeg skulle på sykehus. Mykenhet, og barselshotell.

Jeg tenker at første gang er alt nytt og skremmende, og en vet ikke hvordan kroppen takler det. Men må være fint å slippe å stresse og bare ta det hjemme.
Redd for at hvis jeg får muligheten til å føde så blir det langvarig og vanskelig fødsel. Ihvertfall hvis jeg får lik som min mor sine fødsler var.
Men DET trenger jeg ikke tenke på nå her jeg sitter med menssmerter til tusen...

Valgt det selv, ja det har man. Mer eller mindre aktivt valg, for oss her er det jo absolutt aktivt valgt.

Lykkeligste tiden i livet, nei, det er det vel stort sett ikke. Men noen av oss trives. Andre gjør det ikke.

Akkurat som noen nyyyyyyter barselstiden, og andre bare gjennomfører den. Noen elsker permisjonen, andre ser frem til ungene er bleiefri, vi er ulike.

Før jeg fikk andre instruerte jeg mannen til å 1) Minne meg på at DET GÅR OVER og 2) RINGE MAMMA om jeg ikke gjorde det, om det ble som sist. (Som sist er "unge med kolikk, mamma på felgen, som ikke innrømmer for noen hvordan det står til".) Det gikk bedre andre gangen, hun fikk ikke kolikk. Bare innlagt på sykehus med RS, samtidig som broren fikk astma. For min del er tiden med en nyfødt ikke en "ååååhh, nyte det nå, denne tiden får du aldri tilbake" men heller "nyte de øyeblikkene som er der, gjennomføre resten. Og vips, så er de litt større.

Ja, jeg har lyst til å bli gravid. Jeg ser frem til å føde. Jeg vil kose meg med en bitte liten ny baby.
Jeg fungerer stort sett bedre når ungen har blitt noen mnd, og jeg koooooser meg med dem nå som de er 3 og 5, en om holder på å bli skoleklar og ei lita veslevoksne søster. Se verden gjennom deres øyne. Se dem forstå, oppdage og utvikle seg. Jeg er nok bedre med det enn disse 2-3 ukers babyene. Å joda, jeg elsker de 2-3 uker gamle babyene også, men på den tiden har jeg erfaringsvis ikke egentlig overskudd til å kjenne etter engang. Jeg bare gjennomfører. Elsker ungen, og gjør hva som helst for den. Men bare gjør det. Sitter ved vugga og teller innpust i minuttet, tenker og vurderer. Ja, eller, mellom 2 og 3 uker var vel da vi var på sykehuset, egentlig. Veie ungen før og etter hver amming, veie bleiene, se om hun får i seg nok. Dele rom med en annen, trangt, ligge på gulvet, passe på babyen. eller med eldste. Bærer og synger og trøster en utrøstelilg bylt med sang om at mamma elsker ungen sin, for å overbevise både den store og den lille, mens den lille hyler og gråter, og tårene triller på den store. Frem og tilbake, frem og tilbake, stue, kjøkken, stue, kjøkken. Mamma elsker babyen sin.

Ja, jeg har lyst til å gjøre det igjen. Jeg lurer av og til på hvorfor. Men, gravid, det er jeg glad i, føde er jeg god på. Og å se dem vokse opp, det elsker jeg.

Skjønner ikke at du kan si at fødsel er fantastisk, ser ikke sånn ut på fødeavdelingen.. Fantastisk etterpå å få ungen i armene det kan jeg tru på.
Men å ha en mage det gleder jeg meg til, så får bare fødselen komme sånn at jeg kan bli ferdig med den. Så kose meg med det barnet vi har skapt.

*Før svangerskapet
*Prøver siden Nov 12

Fødeavdelingen... knapt nok sett på.

Altså, joda, en fødsel er vondt, men det er på en fin måte.

Også føder jeg raskt da. Eldste er født 5 timer etter første rie.

Med yngste stoppet det opp, og jeg var rastløs og sikket ikke helt lett å være sammen med, men det var jo bare KJEDELIG, ikke vondt på noe vis, og selve fødselen gikk fint når den kom igang igjen.

Å føde.... jo, det er fantastisk. Vondt, men jobbe MED riene, og få bringe et nytt liv til verden.

Jeg har født uten særlig smertelindring (uten medisin i alle fall) begge gangene, og det har ikek skremt meg så langt.
Jeg har jo altså lette fødsler og en kropp som er god på det. Syklus, og det å BLI gravid, det er den ikke god på, men svangerskap og fødsel, det er er den god på.

Jeg tenker at første gang er alt nytt og skremmende, og en vet ikke hvordan kroppen takler det. Men må være fint å slippe å stresse og bare ta det hjemme.
Redd for at hvis jeg får muligheten til å føde så blir det langvarig og vanskelig fødsel. Ihvertfall hvis jeg får lik som min mor sine fødsler var.
Men DET trenger jeg ikke tenke på nå her jeg sitter med menssmerter til tusen...

Første gang vet man ikke hva man går til. Andre gangen har man i alle fall litt erfaring, selv om det fort blir annerledes.

Jeg mener mamma brukte lang tid på å føde meg, tror jeg. Min bror er født med haste-ks typen "denne må ut NÅÅÅÅÅ!!!!" ti uker prematurt. Jeg sammenligner meg ikke med henne. Hun hadde elendige svangerskap også (sv.forgiftning, sv.dia, bekken, og altså prematur fødsel, hele pakka. Jeg er vesentlig bedre på svangerskap enn min mor)

Med yngste stoppet det opp, og jeg var rastløs og sikket ikke helt lett å være sammen med, men det var jo bare KJEDELIG, ikke vondt på noe vis, og selve fødselen gikk fint når den kom igang igjen.

Å føde.... jo, det er fantastisk. Vondt, men jobbe MED riene, og få bringe et nytt liv til verden.

Jeg har født uten særlig smertelindring (uten medisin i alle fall) begge gangene, og det har ikek skremt meg så langt.
Jeg har jo altså lette fødsler og en kropp som er god på det. Syklus, og det å BLI gravid, det er den ikke god på, men svangerskap og fødsel, det er er den god på.
Da håper jeg at jeg får det som du har hatt det, så trenger jeg ikke å grue meg :)

*Før svangerskapet
*Prøver siden Nov 12

Første gang vet man ikke hva man går til. Andre gangen har man i alle fall litt erfaring, selv om det fort blir annerledes.

Jeg mener mamma brukte lang tid på å føde meg, tror jeg. Min bror er født med haste-ks typen "denne må ut NÅÅÅÅÅ!!!!" ti uker prematurt. Jeg sammenligner meg ikke med henne. Hun hadde elendige svangerskap også (sv.forgiftning, sv.dia, bekken, og altså prematur fødsel, hele pakka. Jeg er vesentlig bedre på svangerskap enn min mor)
Da håper jeg at jeg ikke kan sammenlignes med min mor;)

Jeg er svært LIK min mor (da hun var på min alder)

Men jeg ønsker, og hun er absolutt enig, at jeg ikke på noe vis skal arve noe som helst som har med helse å gjøre fra henne. Hun har vel 3 kroniske diagnoser nå, om ikke mer, og har vært 100% ufør fra hun var på den alderen jeg er nå.

Hjemmefødsel høres kjempe fint ut! Men med første, tror jeg nok jeg vil være på sykehus. Første gang, alt nytt, føler det er tryggere på sykehuset da :)

Jeg ser frem til fødselen jeg. Det kommer til å bli tøft og vondt ja, men den følelsen etterpå! *gleder meg* Har ei venninne som fødte på 1 time etter første rie, det var vist en grusom fødsel for den var så intens. Så korte fødsler kan vist være like fæle som lange. Så heldig du er som har hatt fine korte fødsler :)

En time er for heftig. Fem timer var passe

fra app

Om jeg blir gravid igjen, har jeg lyst å prøve hjemmefødsel. Var bare flaks poden ikke ble født i do faktisk.

Back
Topp