Skravletråd for Mars -26

Ja, leste den. Helt forferdelig :confused: Tenk at barnet kunne blitt reddet om de hadde blitt sendt på et annet sykehus slik retningslinjene sier :sad010
Ja, eller bare blitt hørt på av pleierne/jordmor... Det står jo selv at blodprøvene gav STERK indikasjon til antibiotika, og det ble ikke gjort noen ting.. I tillegg til at det tok lang tid før de i det hele tatt tok prøver. Her var det så mange svikt på veien at det er helt horribelt.. av mange ulike mennesker.

Innlegget hennes på fb dukket opp hos meg via en deling, nemlig..
Screenshot_2025-09-04-09-32-25-61.jpg

Selvsagt, en side av saken er jo alltid mye synsing og "one sided", men her har jo også en tredjepart funnet grove feil...
Vet ingenting om akkurat det sykehuset, men vet jo at mange feil og dårlige vurderinger handler om dårlig kapasitet (har ikke tid), som da gjerne er et problem fra ledelsen, men her i dette tilfellet *høres* det veldig ut som en del inkompetanse (ikke sendt til riktig sykehus på indikasjon) og muligens dårlige holdninger til førstegangsforeldre? (Kan være både personalavhengig og noe i retningslinjene/holdning fra ledelse).

Blir så sint og lei når sånne ting skjer, for det er så unødvendig. Og når det ikke gjelder bare én feilvurdering, (liksom.. feil skjer jo), men MANGE feilvurderinger.... Altså... Åh!! :mad:

Ja, eller bare blitt hørt på av pleierne/jordmor... Det står jo selv at blodprøvene gav STERK indikasjon til antibiotika, og det ble ikke gjort noen ting.. I tillegg til at det tok lang tid før de i det hele tatt tok prøver. Her var det så mange svikt på veien at det er helt horribelt.. av mange ulike mennesker.

Vis vedlegget 468928

Selvsagt, en side av saken er jo alltid mye synsing og "one sided", men her har jo også en tredjepart funnet grove feil...
Vet ingenting om akkurat det sykehuset, men vet jo at mange feil og dårlige vurderinger handler om dårlig kapasitet (har ikke tid), som da gjerne er et problem fra ledelsen, men her i dette tilfellet *høres* det veldig ut som en del inkompetanse (ikke sendt til riktig sykehus på indikasjon) og muligens dårlige holdninger til førstegangsforeldre? (Kan være både personalavhengig og noe i retningslinjene/holdning fra ledelse).

Blir så sint og lei når sånne ting skjer, for det er så unødvendig. Og når det ikke gjelder bare én feilvurdering, (liksom.. feil skjer jo), men MANGE feilvurderinger.... Altså... Åh!! :mad:
Hjelp!! Dette er jo ”mitt” sykehus…..

Hjelp!! Dette er jo ”mitt” sykehus…..

Jeg gjetter meg til at dette ikke er standarden, feil skjer jo overalt... Og etter en gransking, mulig søksmål og diverse, så må de nå ha tatt en gjennomgang av rutiner og diverse.
Håper jeg i alle fall.

Det er jo også uansett veldig sjeldent med komplikasjoner etter en fødsel, men.. jeg vet ikke, personlig har jeg to sykehus å velge mellom, er "bare" 20 min lengre til det andre. Så hadde det vært tilfelle her, hadde jeg jo hatt luksusen av å kunne velge det andre sykehuset. :bag:

Men tror i alle fall at man kan ta med seg at det er viktig å virkelig kreve svar og mase mye, dersom magefølelsen er dårlig. Dumt om man ikke kan stole på helsepersonell, men.... Stole hardere på egen magefølelse.

Vis vedlegget 468928

Helt forferdelig å lese historien. Og for en grusom ting å oppleve. Dette vil nok prege dem for alltid, og livet blir nok aldri det samme.

Vil bare si at jeg hadde det som ble en dramatisk fødsel på dette sykehuset med de komplikasjoner det kan innebære i 2023. Jeg har bare gode erfaringer fra de dagene, og følte meg både sett og hørt.

Vis vedlegget 468928

Ja, det er så sykt at man har ikke ord. Alltid tragisk når en baby før, men det er virkelig enda mer tragisk når dødsfallet skylles inkompetent helsepersonell :sad010 Hvis det stemmer at det er samme person som avfeilde dem og leste av blodprøvene feil, håper jeg virkelig at hen får sparken.

Er det flere her inne som ikke har tatt nipt test? Føler meg litt alene om det her inne. Var ikke snakk om det når jeg var gravid med første i 2021, og jeg er for ung til og få tilbud om det (vet en kan ta det privat). Bare lurer på om jeg er den eneste her inne som ikke har tatt der? o_O
Jeg har ikke tatt, selv om vi hadde fått det offentlig pga historikk. Men for min del holdt det med offentlig ultralyd som har fokus på fosterdiagnostikk. Jeg er redd for å få «vage svar», som gjør meg unødvendig bekymret uten grunn. Så derfor, droppet vi det :Heartpink

Helt forferdelig å lese historien. Og for en grusom ting å oppleve. Dette vil nok prege dem for alltid, og livet blir nok aldri det samme.

Vil bare si at jeg hadde det som ble en dramatisk fødsel på dette sykehuset med de komplikasjoner det kan innebære i 2023. Jeg har bare gode erfaringer fra de dagene, og følte meg både sett og hørt.
Det er veldig bra at du har historie andre veien og ❤️
Det kommer nok veldig an på person til person, og hvilke feilvurderinger som blir gjort. Feil skjer, men her hørtes det ut som en "perfect Storm" av feil.......

Ja, det er så sykt at man har ikke ord. Alltid tragisk når en baby før, men det er virkelig enda mer tragisk når dødsfallet skylles inkompetent helsepersonell :sad010 Hvis det stemmer at det er samme person som avfeilde dem og leste av blodprøvene feil, håper jeg virkelig at hen får sparken.

Ja, altså.
Noen feil er jo så grove at de er oppsigelsesgrunn..!

Er det flere her inne som ikke har tatt nipt test? Føler meg litt alene om det her inne. Var ikke snakk om det når jeg var gravid med første i 2021, og jeg er for ung til og få tilbud om det (vet en kan ta det privat). Bare lurer på om jeg er den eneste her inne som ikke har tatt der? o_O
Jeg har heller ikke tatt. Er under grensa for å få det gratis, og har uansett tenkt til å beholde så lenge den ser frisk ut på ultralyd.

Når man blir kasta ut av den skjulte gruppa, er man da ute for alltid eller kan man komme seg inn igjen?
Spør for en venn :bag:

Når man blir kasta ut av den skjulte gruppa, er man da ute for alltid eller kan man komme seg inn igjen?
Spør for en venn :bag:
Kravet for å beholde tilgang er 10 innlegg per måned på den skjulte delen. Hvis man har mistet tilgang og ønsker seg tilbake må man skrive 10 innlegg på den åpne siden og sende melding til tilgangsansvarlig på nytt :)

Kravet for å beholde tilgang er 10 innlegg per måned på den skjulte delen. Hvis man har mistet tilgang og ønsker seg tilbake må man skrive 10 innlegg på den åpne siden og sende melding til tilgangsansvarlig på nytt :)
Var det jeg tenkte, var bare at det står under info-tråden at det kan bestemmes andre regler så var ikke helt sikker på om det var gjort :)

Var det jeg tenkte, var bare at det står under info-tråden at det kan bestemmes andre regler så var ikke helt sikker på om det var gjort :)
Vi ble enige om dette på skjult, men ser at vi tilgangsansvarlige hadde glemt å gi beskjed til moderator:pSå info-tråden ble ikke oppdatert. Skal gjøre det nå! :)

Vi ble enige om dette på skjult, men ser at vi tilgangsansvarlige hadde glemt å gi beskjed til moderator:pSå info-tråden ble ikke oppdatert. Skal gjøre det nå! :)
Wooops, gravidhjernen har slått inn allerede :bag: Fint du ordner; jeg hadde det en eller annen gang i tankene, men..

Da var det faktisk en del mer enn jeg trudde som ikke har tatt nipt test, følte meg som den eneste ! :smiley-ashamed004
Tror det snakkes høyere om de som tar enn de som ikke tar. Jeg tok ikke med førstemann for da var jeg for ung. Nå tar vi fordi jeg får det gratis pluss historikk med MA.

Det vel oss litt eldre som får tilbod om den, eg tok sist og tenkte at det var no greit å ta no og. Iallfall om det skulle vise seg å vere noko trisomi 13 eller 18, då er det greit å få førebudd seg og ta ei avgjersle.

Jeg har heller ikke tatt det og aldri vurdert

Back
Topp