Skravletråd for Mars -26

Har dere/ når fortalte dere folk om graviditeten? Er i uke 14 når å har enda ikke fortalt noe. Har vurdert om vi skal vente enda litt med det offentliggjøre det:Heartpink casen er at min søster er gravid en uke foran meg( hun har enda ikke fortalt det til noen, hun vet ikke at jeg er gravid) men det var viste en graviditet som ikke var veldig ønske eller planlagt slik jeg har forstått det. Vi er veldig glade over vår situasjon men er litt usikker på hvordan man går frem med å fortelle dette nå;)

Har dere/ når fortalte dere folk om graviditeten? Er i uke 14 når å har enda ikke fortalt noe. Har vurdert om vi skal vente enda litt med det offentliggjøre det:Heartpink casen er at min søster er gravid en uke foran meg( hun har enda ikke fortalt det til noen, hun vet ikke at jeg er gravid) men det var viste en graviditet som ikke var veldig ønske eller planlagt slik jeg har forstått det. Vi er veldig glade over vår situasjon men er litt usikker på hvordan man går frem med å fortelle dette nå;)
Kanskje din søster finner en styrke i at dere to går gravide sammen, og at to søskenbarn kommer til verden samtidig :)

Jeg tenker uansett at dere må få annonsere deres graviditet uavhengig av andre:Heartred

Jeg ville alliert meg med min søster litt og fortalt henne først. Siden du vet at hun er gravid, så kan det jo hende hun synes det er litt mer moro når dere venter sammen. Og som regel pleier det bli mer gladnyhet etterhvert som man har vent seg til tanken, så kan jo hende hun ikke ser så mørkt på det nå.

Kan jo hende hun kunne tenkt seg å fortelle enkelte folk sammen (om du også liker den tanken ofc)- det kunne jo vært veldig gøy, tenker jeg. i alle fall hvis det er snakk om nær slekt :)

Om det er dere begge sine første barn, så er det jo litt kjedelig hvis den ene gjør noe stort ut av det til nær familie, og den andre bare må komme med et "heh.. jeg og......."
Så.. ja. Nei, hadde jo vært greit å snakke med henne og, kanskje?
Men om hun ikke er så gira på det uansett, så er det nå bare å gjøre det du føler mest for.

Er det flere her inne som ikke har tatt nipt test? Føler meg litt alene om det her inne. Var ikke snakk om det når jeg var gravid med første i 2021, og jeg er for ung til og få tilbud om det (vet en kan ta det privat). Bare lurer på om jeg er den eneste her inne som ikke har tatt der? o_O

Er det flere her inne som ikke har tatt nipt test? Føler meg litt alene om det her inne. Var ikke snakk om det når jeg var gravid med første i 2021, og jeg er for ung til og få tilbud om det (vet en kan ta det privat). Bare lurer på om jeg er den eneste her inne som ikke har tatt der? o_O
Jeg har heller ikke tatt! Er 31 år og pga lav risiko (og pris...) valgte vi å ikke ta det privat. Tok heller en ekstra organrettet UL i uke 14 :)

Jeg har tatt denne gangen, men jeg tok det ikke med nr.1 eller nr.2 :)

Jeg har heller ikke tatt! Er 31 år og pga lav risiko (og pris...) valgte vi å ikke ta det privat. Tok heller en ekstra organrettet UL i uke 14 :)
Godt å høre at vi ikke er de eneste, har selv fått en ekstra ultralyd time i morgen 14+5 og det kommer til å gjøre godt og jeg trur jeg kommer til å slå meg til ro dersom alt ser bra ut da også :happy:.

Ikke jeg heller:)

Jeg får tilbud gratis siden jeg er over en viss alder :) Ellers hadde jeg nok ikke tatt. Den er veldig dyr hvis man tar den privat

Ikke tatt jeg heller, selv om jeg er i risikosonen fordi flere i familien har genfeil. Hadde ikke tatt abort uansett, så har ingen behov for å vite. Hvis de finner noe feil på ul hadde jeg vært litt mer var kanskje, men har ikke behov for noe mer.

Ikke tatt, får ikke tilbud om det da jeg er 32. Ikke gjort det privat.

Uff. Noen som har lest denne?

Screenshot_2025-09-04-09-48-50-45_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg

Skikkelig mareritt når ting går veldig galt, veldig fort. :( Helt grusomt å bli så hjelpesløs som man blir av å ikke få hjelp når man ber om det.. :/

Jeg fikk doppler i posten i dag tidlig før jeg reiste på jobb, så da måtte jeg selvfølgelig prøve. Nå skal det sies at jeg hadde veldig dårlig tid da, men jeg hørte ikke hjertelyden, men så det kom opp et tall mellom 125-135 flere ganger. Det må vel være fosteret? Jeg skal selvfølgelig prøve igjen i kveld når jeg har bedre tid da :p

Har heller ikke tatt :)

Jeg fikk doppler i posten i dag tidlig før jeg reiste på jobb, så da måtte jeg selvfølgelig prøve. Nå skal det sies at jeg hadde veldig dårlig tid da, men jeg hørte ikke hjertelyden, men så det kom opp et tall mellom 125-135 flere ganger. Det må vel være fosteret? Jeg skal selvfølgelig prøve igjen i kveld når jeg har bedre tid da :p
Noen ganger kommer det tall etter "støyet" på doppleren. Du må holde over hjertelyden i sikkert 3-5 sekunder før du får opp faktisk tall på den.
Men er ikke kjempelett å finne hjertelyden heller om man aldri har gjort det før. Prøv igjen når du har litt bedre tid, det kan ta noen minutter :)

Du er ca 12 uker nå? Så hjertelyden vil ligge på mellom 150-170 et sted, tipper jeg.

Uff. Noen som har lest denne?

Vis vedlegget 468917

Skikkelig mareritt når ting går veldig galt, veldig fort. :( Helt grusomt å bli så hjelpesløs som man blir av å ikke få hjelp når man ber om det.. :/
Ja, leste den. Helt forferdelig :confused: Tenk at barnet kunne blitt reddet om de hadde blitt sendt på et annet sykehus slik retningslinjene sier :sad010

Noen ganger kommer det tall etter "støyet" på doppleren. Du må holde over hjertelyden i sikkert 3-5 sekunder før du får opp faktisk tall på den.
Men er ikke kjempelett å finne hjertelyden heller om man aldri har gjort det før. Prøv igjen når du har litt bedre tid, det kan ta noen minutter :)

Du er ca 12 uker nå? Så hjertelyden vil ligge på mellom 150-170 et sted, tipper jeg.
Ja, har funnet den før i uke 10 + med nr 2, 3 og 4. Får bare prøve igjen etter jobb :p

Back
Topp