Skravletråd donasjon

Huff mye tanker i dag, kontaktet spiren for noen uker siden om det hadde skjedd noe i ED prosessen. Men nei ingenting enda, dem håpet på nyheter i midten av mai. På møtet sa legen at Hu regnet med innsett før sommeren men da jeg kontaktet dem på mail igjen i dag så hadde det fortsatt ikke skjedd noe. Det er liksom nok vi skal gjennom i prosessen og tankeskjøret og ventetiden hjelper ikke akkurat på ❤️
 
Her har jeg _endelig_ begynt å blø og regner med cd1 er i morgen.
Hadde egentlig tenkt å avvente innsett til august, men vi greier det bare ikke. Både fordi vi vil ha barn (selvsagt), men også fordi vi er litt desperat etter å avslutte dette kapitlet I vårt liv. Enten det blir med eller uten barn. Ivf har dominert i så lenge og påvirket våres relasjoner til andre i så lang tid. Jeg ønsker veldig å sette strek snart :-) er jeg heldig har vi innsett om ca 3 uker!
 
Her har jeg _endelig_ begynt å blø og regner med cd1 er i morgen.
Hadde egentlig tenkt å avvente innsett til august, men vi greier det bare ikke. Både fordi vi vil ha barn (selvsagt), men også fordi vi er litt desperat etter å avslutte dette kapitlet I vårt liv. Enten det blir med eller uten barn. Ivf har dominert i så lenge og påvirket våres relasjoner til andre i så lang tid. Jeg ønsker veldig å sette strek snart :) er jeg heldig har vi innsett om ca 3 uker!
Kjenner meg så veldig godt igjen i å være desperat etter å avslutte, samtidig som man fortsatt ønsker seg barn ❤️
 
Jeg var på kontroll før innsett I dag og ble litt satt ut av min lokale gyn. Han er en raring, men snill mann. Så ble veldig overrasket.
Han sa at han trodde at de som fikk barn via donasjon ble like gode foreldre som de som "fikk det til hjemme på soverommet" selv man ikke var genetisk beslektet. Altså, hæ? Gud for en dust. Jeg ble både lei meg og sint. Jeg har alle forutsetninger for å bli en fantastisk mamma, uansett hvordan det blir. Grr
 
Jeg var på kontroll før innsett I dag og ble litt satt ut av min lokale gyn. Han er en raring, men snill mann. Så ble veldig overrasket.
Han sa at han trodde at de som fikk barn via donasjon ble like gode foreldre som de som "fikk det til hjemme på soverommet" selv man ikke var genetisk beslektet. Altså, hæ? Gud for en dust. Jeg ble både lei meg og sint. Jeg har alle forutsetninger for å bli en fantastisk mamma, uansett hvordan det blir. Grr
Mulig jeg er helt lost her nå, men hva var det egentlig med det han sa som var ille?
 
Men hvorfor poengtere noe slikt, det tilsier jo at det er rom for tolking. Det er det jo ikke.
Fordi det er noen som synes det. Noen er strengt imot eggdonasjon, sæddonasjon, homofile, lesbiske. Noen er rasister, noen er imot islam, mens andre hater hvite middelaldrene menn. Fordommer er det overalt i samfunnet, selv om det er i mindretall. Man kommer til å få det veldig slitsomt om man må ta seg nær av alt mulige kommentarer. Prøv å hev deg over det. Som denne, var nok sagt i beste mening.
 
Ser ikke ut som dette første innsettet av donasjon går, alt er liksom bra med livmor så skjønner liksom ikke hvorfor det går galt ❤️
 
Ser ikke ut som dette første innsettet av donasjon går, alt er liksom bra med livmor så skjønner liksom ikke hvorfor det går galt ❤️
Så leit! Men ikke la dette ta motet fra deg :-) selv ved en frisk blastocyst så er det "bare" ca 50 prosent sjanse. Dvs at selv om det ikke gikk nå, kan det fint gå neste gang!
 
Så leit! Men ikke la dette ta motet fra deg :) selv ved en frisk blastocyst så er det "bare" ca 50 prosent sjanse. Dvs at selv om det ikke gikk nå, kan det fint gå neste gang!
Legen sa til meg at om jeg hadde prøvd nytt forsøk med mine egg så var det 10 % for at det gikk. Med eggdonasjon 87% sjanse, og skal jo være mye større sjanse enn ved vanlig ivf sa klinikken. Men håper på et mirakel til testdagen ❤️
 
Legen sa til meg at om jeg hadde prøvd nytt forsøk med mine egg så var det 10 % for at det gikk. Med eggdonasjon 87% sjanse, og skal jo være mye større sjanse enn ved vanlig ivf sa klinikken. Men håper på et mirakel til testdagen ❤️
Hehe 87% var jo ekstremt spesifikt. Og mye høyere tall enn empirisk data fra gjennomførte forsøk hos andre klinikker. Medicus opererer med 50% positivt utfall for alle par som satt inn donoregg i 2022. Lurer på hvor spiren har tatt tallet 87% fra, ut fra hatten?
 
Back
Topp