Vondt å tenke på at man ikke føler at man er god nok. At det ikke er vits for han klarer det så mye bedre. Men vet nå det er depresjonen som snakker. Og det er den jeg må si imot

Jeg må velge vekk å gjøre de tingene som er «uviktige» og heller bruke det lille av energi jeg har, mot babyen min og toåringen. Har fått snakka ut med mannen og fått han og til å skjønne at for at det skal skje, må han ta mer ansvar i huset. For til nå har jeg vært alene om alt. Selv med en kropp som overhodet ikke fungerer. Jeg får aldri hvilt, for ting går i ett. Husarbeid som må gjøres så fort ungene sover fordi da spiller han. Han er blitt lat av å ikke være i sin vanlige jobb. Blitt lat av permisjon

så nå har jeg begynt å heller si at nå tar jeg baby og du fikser ryddinga eller vasker - istedenfor motsatt som det har vært. For nå er det min tur til å lytte til hva jeg egentlig vil.
For jeg har jo fått barn for å være sammen med de. Og det er jo det jeg egentlig har LYST til. Men depresjonen jobber imot meg. Og har til nå vært en sterkere makt enn lysta. Påtide å ta tilbake meg selv kjenner jeg! Og det føles godt å få satt ord på hvor problemet ligger.
Så nå drar vi alle sammen ut hver morgen og leverer i bhg. Begge ungene, mann og meg

for å starte dagen og få kroppene i gang. Så handler vi om det trengs. Drar hjem og sover en lur og så finner på noe koselig sammen

må prøve å finne litt livsglede igjen selv med alle smertene.
Skulle bare ønske jeg hadde en lege som er med på laget når det gjelder å skape den livsgleden. For de dagene smertene er så utholdelig at jeg må ta smertestillende, så vil jeg kunne gjøre det uten at jeg går tom fordi hun er så tilbakeholden på medisiner slik at jeg ender opp med å ligge i fosterstilling og bare bli enda mer deprimert. Jeg trenger ikke smertestillende hver dag, det presser jeg meg uten noen dager. Selv med enorme smerter. For å unngå avhengighet. Men hun mener jeg burde være uten. Noe som faktisk ikke er mulig. Da må jeg bare lenke meg fast til senga og visne vekk :/