Skravletråd Desember

Blir vel 5 typer kaker og konfekt og 2 typer pålegg.
Min mor og lillesøster lager også pålegg så vi deler mellom oss slik at alle får litt forskjellig
Hva lager du av pålegg da? Jeg lager en. Eller egentlig to typer. Sylte som jeg laget sist uke. Syltaflesk som jeg kaller det. Julesylte. (for på min dialekt er "sylte" det man ellers i landet kaller syltetøy) også lager vi jo sånnsett fenalår, men det er jeg ikke fysisk involvert i i år. Det henger til tørk hos mine foreldre og rent praktisk var det de som saltet det også.

Så ålreit da[emoji4]
Håper snart husmora kommer og innhenter meg[emoji23] tviler[emoji85]
Husmor er jeg definitivt ikke.

Men akkurat til jul kommer tradisjons-bæreren frem i meg. Så derfor lager vi mat til jul.

Trenger vaskehjelp. Skikkelig trøtt. Må ta oppvaskmaskinen. Skulle ha trent. Spist for mye og har vondt i kropp og sjel. Har funnet en Tiramisu-is, nam. Kommer til å se ut som en mishellin-mann I juleklærne mine. Om jeg finner noe å ha på da.

Hei hei :) hatt en bra dag? Hadde fri dag i dag, men selvfølgelig var snuppa syk :( så ble ikke noe fridag på meg :(

Hva lager du av pålegg da? Jeg lager en. Eller egentlig to typer. Sylte som jeg laget sist uke. Syltaflesk som jeg kaller det. Julesylte. (for på min dialekt er "sylte" det man ellers i landet kaller syltetøy) også lager vi jo sånnsett fenalår, men det er jeg ikke fysisk involvert i i år. Det henger til tørk hos mine foreldre og rent praktisk var det de som saltet det også.
Jeg lager svinerull og roastbiff
Min mor lager leverpostei og sylteflesk
Min søster leger et par forskjellige typer pølse.

Når vi deler litt oss imellom blir det en del forskjellig på alle :)

Trenger vaskehjelp. Skikkelig trøtt. Må ta oppvaskmaskinen. Skulle ha trent. Spist for mye og har vondt i kropp og sjel. Har funnet en Tiramisu-is, nam. Kommer til å se ut som en mishellin-mann I juleklærne mine. Om jeg finner noe å ha på da.
Hehe ;) kos deg! Vi lever bare en gang :p

Så dere har hatt sykdom dere og ja... hva som har gått hos dere da?
Mannen er kraftig forkjølet.
Eldster er ikke syk, men skadet, han slo hodet ganske hardt i akebakken på skolen i går, var så sosete at vi fikk melding om at han burde hentes, i morges hadde han ganske vondt i hodet og ble hjemme en dag ekstra.
Har heldigvis blitt kvitt den nå så da er det skole i morgen

Eldster er ikke syk, men skadet, han slo hodet ganske hardt i akebakken på skolen i går, var så sosete at vi fikk melding om at han burde hentes, i morges hadde han ganske vondt i hodet og ble hjemme en dag ekstra.
Greit når de er oppe og går igen;)

Joda, men jeg vil gjerne kunne leve uten å overspise. Får liksom ikke til å "leve livet" når jeg er så tykk og ekkel :)
Du er helt sikkert ikke tykk og ekkel <3

Joda, men jeg vil gjerne kunne leve uten å overspise. Får liksom ikke til å "leve livet" når jeg er så tykk og ekkel :)
Hadde ikke du blitt ganske slank nå etterhvert?

Uansett, jeg elsker å leve livet, men spiser heller litt av det gode enn å overspise.
Kunne det fint før, nå syns jeg rett og slett ikke mat smaker spesielt godt lenger når jeg begynner å bli litt for mett så det stopper seg selv

Jeg lager svinerull og roastbiff
Min mor lager leverpostei og sylteflesk
Min søster leger et par forskjellige typer pølse.

Når vi deler litt oss imellom blir det en del forskjellig på alle :)
Kjekt det.

Jeg lager ikke så mye. Før lagde jeg fårerull. I tillegg kjøper jeg en god skinke. Men flertallet av familien spiser aller helst bare fenalår i jula. Det begynner vi på kanskje 22 eller 23 og spiser hele jula. Så sylta jeg har lager sparer jeg et stykke av til jul, men ellers tenker jeg egentlig å spise den før jul.

Et bord med stort utvalg er ikke så mye vits når alle bare vil ha en ting. Jeg skal absolutt ha utvalg likevel, men begrenser det noe

Usj da, godt at hodet er bra igjen

Back
Topp