Skravletråd bringebær

Så bra[emoji106] Her ble det heller dårlig, 845. Men litt vanskelig når en ikke har skritteller. Håper jeg bidrar bedre under veiinga. Lykke til!

Vekta er uansett det viktigste og utfordringen skal bare være en morsom ekstra motivasjon, så bra jobba :D
Lykke til du og!
 
Her ble det en pitteliten nedgang denne uken, og det på tross av meget bra kosthold og masse trim, så hadde nok gått på en smell om jeg ikke hadde gitt alt denne uken :)
Hvordan har det gått med dere andre?
 
Her ble det en pitteliten nedgang denne uken, og det på tross av meget bra kosthold og masse trim, så hadde nok gått på en smell om jeg ikke hadde gitt alt denne uken :)
Hvordan har det gått med dere andre?
Så bra! [emoji122][emoji122] Ble en liten nedgang her ogaå! Ned 200gram! Men jeg tar det jeg får. Husker fra tidligere at det svinger veldig for meg, så er glad jeg ikke gikk pluss! Har spist godt og vært flink med vann denne uken også! Tror det er min nøkkel - vann! :) Bra jobbet! [emoji123]
 
Så bra! [emoji122][emoji122] Ble en liten nedgang her ogaå! Ned 200gram! Men jeg tar det jeg får. Husker fra tidligere at det svinger veldig for meg, så er glad jeg ikke gikk pluss! Har spist godt og vært flink med vann denne uken også! Tror det er min nøkkel - vann! :) Bra jobbet! [emoji123]

Godt jobba du også! :D Samme som meg du da (200 gram) ;)
Det er ikke så mye, men myyye hyggeligere enn å vippe opp.
Tenker tanta hadde litt å si også, for jeg blør ganske kraftig enda...
 
Så bra! [emoji122][emoji122] Ble en liten nedgang her ogaå! Ned 200gram! Men jeg tar det jeg får. Husker fra tidligere at det svinger veldig for meg, så er glad jeg ikke gikk pluss! Har spist godt og vært flink med vann denne uken også! Tror det er min nøkkel - vann! :) Bra jobbet! [emoji123]
Har slækket litt på vannet uka her. Må kanskje bli flinkere der. Burde vært med i utfordringen[emoji12]
Her ble det en pitteliten nedgang denne uken, og det på tross av meget bra kosthold og masse trim, så hadde nok gått på en smell om jeg ikke hadde gitt alt denne uken :)
Hvordan har det gått med dere andre?
Gikk opp 100 g her. Men gir ikke opp ennå, er i gang nå. Må bli bra til slutt[emoji109]
 
Her ble det en pitteliten nedgang denne uken, og det på tross av meget bra kosthold og masse trim, så hadde nok gått på en smell om jeg ikke hadde gitt alt denne uken :)
Hvordan har det gått med dere andre?

Fornøyd med å gått ned 0,5 kg:) Hadde ikke forventet nedgang de her uka. Vi startet jo med så mye forrige uke alle mann nesten så d måtte jo stoppe litt opp sikkert;)
X fingrene for at ikke en av oss ryker. Skal legge inn i utfordringen d siste jeg og men har ikke fått bidratt så mye dessverre.
 
Alle har levert og vi har til sammen denne uken gått ned 0,7 kg, det tilsvarer 0,1325% *tommelopp*
Sneket litt på de andre lagene, og krysser fingrene for at vi ikke mister noen i dag :)
 
Oi! Vi fikk mest poeng og skal nå lage utfordring for uke 4, uka etter påske. Skal vi ta med søndag og mandag også?

Forslag til å ha med:
Vann og 5 om dagen/grønnsaker, snop fra tirsdag-torsdag... :)
 
Oi! Vi fikk mest poeng og skal nå lage utfordring for uke 4, uka etter påske. Skal vi ta med søndag og mandag også?

Forslag til å ha med:
Vann og 5 om dagen/grønnsaker, snop fra tirsdag-torsdag... :)

Jeg tenker det er fint å ta med søndag og mandag men å legge til rette for ferievariasjoner som f.eks snop fra først tirsdag som du sier :)

Kanskje hadde det vært gøy med en plukk&mix liste også? F.eks knipeøvelser, skritt, vann, styrke, sunne middager osv...
Kun fantasien setter grenser :)
 
Jeg tenker det er fint å ta med søndag og mandag men å legge til rette for ferievariasjoner som f.eks snop fra først tirsdag som du sier :)

Kanskje hadde det vært gøy med en plukk&mix liste også? F.eks knipeøvelser, skritt, vann, styrke, sunne middager osv...
Kun fantasien setter grenser :)

Jeg er også for å ta med søndag og mandag. Påska er lang nok som den er, så kan være greit å komme seg tilbake til hverdagen igjen[emoji4]
Vann og snop bruker å fungere her. Hva med å ha et punkt om å spise grønt til hvert måltid? Evt frukt til ene måltidet? Liker å tro at i lengden fungerer det bedre å oppmuntre til å spise sunt enn å nekte å spise usunt. Får du i deg nok næringsrik mat, så blir ikke fråtsingen like stor[emoji6]
 
***Kladd**forslag fra meg***

Vann:
Drikk 1,5 liter vann daglig for 25 poeng. Drikk 1 liter for 15 poeng. Drikk 1,5 liter daglig for bonus på 50 poeng.

Grønnsaker:
Spis grønnsaker daglig, og fyll opp 1/3 av tallerken for 25 poeng daglig. Spis samme mengde daglig for en bonus på 50.

Mosjon:
Mosjoner hver dag. 5 poeng per 10 minutter, 30 for en time. Mosjoner en time hver dag for en bonus på 50.

Trening:
Tren hver dag, og få 1 poeng per minutt aktiv trening. Tren minst 30 min hver dag for en bonus på 50 i slutten av uka.

NB! Du kan kombinere trening og mosjon, for en bonus. Tren minst 30 min eller mosjoner 60 min hver dag for en bonus på 50.

Plukk og miks:
Plukk 4 ting fra lista for 100 poeng hver dag. 25 poeng for 1. Gjør gjerne mer, men maks 4 gir deg 100 poeng per dag. Gjør 4 hver dag for en bonus på 50.
*
*
*
*
*

Sunn middagsbonus:
Del en sunn middagsoppskrift med andre hver dag i *navn på tråd* for 25 poeng per dag. Del hver dag og få bonus på 50 poeng.

KOPIER LISTA UNDER INN I EGET INNLEGG, OG PLOTT INN UNDERVEIS!

Frist: fredag kl. 19!

LAG -

Søndag
Vann:
Grønnsaker:
Mosjon:
Trening:
Plukk og miks:
Sunn middagsbonus:
Sum:

Mandag:
Vann:
Grønnsaker:
Mosjon:
Trening:
Plukk og miks:
Sunn middagsbonus:
Sum:

Tirsdag:
Vann:
Grønnsaker:
Snop:
Mosjon:
Trening:
Plukk og miks:
Sunn middagsbonus:
Sum:

Onsdag:
Vann:
Grønnsaker:
Snop:
Mosjon:
Trening:
Plukk og miks:
Sunn middagsbonus:
Sum:

Torsdag:
Vann:
Grønnsaker:
Snop:
Mosjon:
Trening:
Plukk og miks:
Sunn middagsbonus:
Sum:

Bonus:
Vann:
Grønnsaker:
Snop:
Mosjon/trening:
Plukk og miks:
Sunn middagbonus:

Totalsum:

Dette er mitt forslag. Er vi inne på noe?:)
 
Last edited:
***Kladd**forslag fra meg***

Vann:
Drikk 1,5 liter vann daglig for 25 poeng. Drikk 1 liter for 15 poeng. Drikk 1,5 liter daglig for bonus på 50 poeng.

Grønnsaker:
Spis grønnsaker daglig, og fyll opp 1/3 av tallerken for 25 poeng daglig. Spis samme mengde daglig for en bonus på 50.

Mosjon:
Mosjoner hver dag. 5 poeng per 10 minutter, 30 for en time. Mosjoner en time hver dag for en bonus på 50.

Trening:
Tren hver dag, og få 1 poeng per minutt aktiv trening. Tren minst 30 min hver dag for en bonus på 50 i slutten av uka.

NB! Du kan kombinere trening og mosjon, for en bonus. Tren minst 30 min eller mosjoner 60 min hver dag for en bonus på 50.

Plukk og miks:
Plukk 4 ting fra lista for 100 poeng hver dag. 25 poeng for 1. Gjør gjerne mer, men maks 4 gir deg 100 poeng per dag. Gjør 4 hver dag for en bonus på 50.
*
*
*
*
*

Sunn middagsbonus:
Del en sunn middagsoppskrift eller tips med andre hver dag i *navn på tråd* for 25 poeng per dag. Del hver dag og få bonus på 50 poeng.

KOPIER LISTA UNDER INN I EGET INNLEGG, OG PLOTT INN UNDERVEIS!

Frist: fredag kl. 19!

LAG -

Søndag
Vann:
Grønnsaker:
Mosjon:
Trening:
Plukk og miks:
Sunn middagsbonus:

Mandag:
Vann:
Grønnsaker:
Mosjon:
Trening:
Plukk og miks:
Sunn middagsbonus:

Tirsdag:
Vann:
Grønnsaker:
Snop:
Mosjon:
Trening:
Plukk og miks:
Sunn middagsbonus:

Onsdag:
Vann:
Grønnsaker:
Snop:
Mosjon:
Trening:
Plukk og miks:
Sunn middagsbonus:

Torsdag:
Vann:
Grønnsaker:
Snop:
Mosjon:
Trening:
Plukk og miks:
Sunn middagsbonus:

Bonus:
Vann:
Grønnsaker:
Snop:
Mosjon/trening:
Plukk og miks:
Sunn middagbonus:


Dette er mitt forslag. Er vi inne på noe?:)

Syns du har fått med mye bra men har et par kommentarer;

- Tenker det er lurt å konkretisere grønnsakene fra "å spise hver dag" til å sette en noe mer målbar mengde, f.eks 5 om dagen der minst tre må være grønnsaker og to kan være frukt. 1/3 av tallerken eller grønnsaker/frukt til alle måltider er også konkret og fint :)

- I plukk og mix delen kunne jeg tenkt meg f.eks 12-15 ulike aktiviteter hvor man oppnår bonus hvis man har gjort alle minst en gang i løpet av uka. Det gir mer variasjon. Vi kan fortsatt sette opp maks fire poenggivende daglig, så totalt 100 mulige poeng daglig. Eksempel fra tidligere krig: http://forum.babyverden.no/threads/utfordring-uke-5.1868940/.
Dette gir også god valgfrihet mtp. øvelser på de to siste helligdagene i påsken da vi kan legge ved noen øvelser som er "bankers" for de fleste :)
Jeg tenker at både grønnsaker og vann kan være punkter i denne mix'en i stedet for å være egne punkter.

Hva tenker dere?
 
Her er mitt forslag:

Husk å skriv FERDIG bak lag når du er ferdig.

Trening: 5 poeng pr. 5 min med trening. (eks: 30min trening = 30 poeng, 1 time = 60 poeng)

Mosjon: 5 poeng pr 10 min med mosjon. (eks: 30min mosjon = 15 poeng, 1 time = 30 poeng)

Snop: 25 poeng for snopefri dag.
Det gis amnesti for kakao og andre søte påskedrikker 1. og 2. påskedag (søndag og mandag)

Challange: velg av listen under. Du kan velge de samme hver dag, men bonus gis for de ulike øvelsene du har gjort. Du får poeng for maks 4 pr dag. PS: Nr 2 og 3 kan ikke gjøres på samme dag. Nr. 10, 11 og 12 kan heller ikke gjøres samme dag. SKRIV HVILKEN CHALLANGE DU HAR TATT HVILKEN Dag!
25 poeng per utført, maks 100 poeng per dag.

1. Drikk 1,5l vann.
2. Gå 10 000 skritt.
3. Gå 15 000 skritt.
4. Dans 10 minutter.
5. Gjør en fitnessblender (treningsvideo). De er gratis på Youtube!
6. Gjør 30 min husarbeid.
7. Lag en ny matrett.
8. Gjør 3 * 15 bekkenbunnsknip i løpet av en dag.
9. Lag en middag helt fra bunnen av.
10. Lag en middag med 1/3 grønnsaker.
11. Spis noe grønt/frukt til alle måltider en dag.
12. Spis minst 5 frukt/grønt en dag.
13. Del en sunn/god oppskrift i egen tråd.
14. Løp opp alle trapper du kommer over.
15. Legge seg før 22.30/eller få 8 timer søvn.

Bonus:
Trening: Tren minst 150 minutter i løpet av uken og få 50 poeng i bonus.

Mosjon: Mosjoner minst 200 minutter i løpet av uken og få 50 poeng i bonus.

Snop: Snopefri alle dager og få 50 poeng i bonus

Challange: har du gjort 12 ulike øvelser får du 20 poeng i bonus. Har du gjort alle får du 50 poeng. Husk å skriv hver dag hvilken challange du har tatt de ulike dagene!
 
Her er mitt forslag:

Husk å skriv FERDIG bak lag når du er ferdig.

Trening: 5 poeng pr. 5 min med trening. (eks: 30min trening = 30 poeng, 1 time = 60 poeng)

Mosjon: 5 poeng pr 10 min med mosjon. (eks: 30min mosjon = 15 poeng, 1 time = 30 poeng)

Snop: 25 poeng for snopefri dag.
Det gis amnesti for kakao og andre søte påskedrikker 1. og 2. påskedag (søndag og mandag)

Challange: velg av listen under. Du kan velge de samme hver dag, men bonus gis for de ulike øvelsene du har gjort. Du får poeng for maks 4 pr dag. PS: Nr 2 og 3 kan ikke gjøres på samme dag. Nr. 10, 11 og 12 kan heller ikke gjøres samme dag. SKRIV HVILKEN CHALLANGE DU HAR TATT HVILKEN Dag!
25 poeng per utført, maks 100 poeng per dag.

1. Drikk 1,5l vann.
2. Gå 10 000 skritt.
3. Gå 15 000 skritt.
4. Dans 10 minutter.
5. Gjør en fitnessblender (treningsvideo). De er gratis på Youtube!
6. Gjør 30 min husarbeid.
7. Lag en ny matrett.
8. Gjør 3 * 15 bekkenbunnsknip i løpet av en dag.
9. Lag en middag helt fra bunnen av.
10. Lag en middag med 1/3 grønnsaker.
11. Spis noe grønt/frukt til alle måltider en dag.
12. Spis minst 5 frukt/grønt en dag.
13. Del en sunn/god oppskrift i egen tråd.
14. Løp opp alle trapper du kommer over.
15. Legge seg før 22.30/eller få 8 timer søvn.

Bonus:
Trening: Tren minst 150 minutter i løpet av uken og få 50 poeng i bonus.

Mosjon: Mosjoner minst 200 minutter i løpet av uken og få 50 poeng i bonus.

Snop: Snopefri alle dager og få 50 poeng i bonus

Challange: har du gjort 12 ulike øvelser får du 20 poeng i bonus. Har du gjort alle får du 50 poeng. Husk å skriv hver dag hvilken challange du har tatt de ulike dagene!
Mener du da at du kan få bonus for BÅDE trening OG mosjon, eller bare en? Tenker kanskje at vann kunne vært en egen, det gjør i alle fall meg flinkere til å drikke/velge vann! [emoji14]
Ellers liker jeg! Skal jeg redigere og skrive inn mandag/tirsdag osv? :)
 
Mener du da at du kan få bonus for BÅDE trening OG mosjon, eller bare en? Tenker kanskje at vann kunne vært en egen, det gjør i alle fall meg flinkere til å drikke/velge vann! [emoji14]
Ellers liker jeg! Skal jeg redigere og skrive inn mandag/tirsdag osv? :)

Det kan du gjøre!
Om du lager egen på vann kan du evt. bytte den ut med koffeinfri dag på challenge-lista?

Og glemte, ja, har lagt opp til både mosjon og trening. Burde de vært slått sammen?
 
Det kan du gjøre!
Om du lager egen på vann kan du evt. bytte den ut med koffeinfri dag på challenge-lista?
Koffeinfri dag, det inkluderer vel svart brus det? Skal vi si noe om det? Eller lar vi det gå? Pepsimax f.eks har jo koffein!
 
Koffeinfri dag, det inkluderer vel svart brus det? Skal vi si noe om det? Eller lar vi det gå? Pepsimax f.eks har jo koffein!

Det tror jeg er inneforstått. Gjelder jo alt med koffein; te, kaffe, en del brus osv
 
Det kan du gjøre!
Om du lager egen på vann kan du evt. bytte den ut med koffeinfri dag på challenge-lista?

Og glemte, ja, har lagt opp til både mosjon og trening. Burde de vært slått sammen?
Jaaaa! Hilsen hu som hatet den koffeinfrie dagen ☠
 
Husk å skriv FERDIG bak lag når du er ferdig.

Trening: 5 poeng pr. 5 min med trening. (eks: 30min trening = 30 poeng, 1 time = 60 poeng)

Mosjon: 5 poeng pr 10 min med mosjon. (eks: 30min mosjon = 15 poeng, 1 time = 30 poeng)

Snop: 25 poeng for snopefri dag.
Det gis amnesti for kakao og andre søte påskedrikker 1. og 2. påskedag (søndag og mandag)

Vann: 25 poeng for 1,5 liter vann om dagen. 15 poeng for 1 liter.

Challenge: velg av listen under. Du kan velge de samme hver dag, men bonus gis for de ulike øvelsene du har gjort. Du får poeng for maks 4 pr dag. PS: Nr 2 og 3 kan ikke gjøres på samme dag. Nr. 10, 11 og 12 kan heller ikke gjøres samme dag. SKRIV HVILKEN CHALLENGE DU HAR TATT HVILKEN DAG!
25 poeng per utført, maks 100 poeng per dag.

1. Ha en koffeinfri dag.
2. Gå 10 000 skritt.
3. Gå 15 000 skritt.
4. Dans 10 minutter.
5. Gjør en fitnessblender (treningsvideo). De er gratis på Youtube!
6. Gjør 30 min husarbeid.
7. Lag en ny matrett.
8. Gjør 3 * 15 bekkenbunnsknip i løpet av en dag.
9. Lag en middag helt fra bunnen av.
10. Lag en middag med 1/3 grønnsaker.
11. Spis noe grønt/frukt til alle måltider en dag.
12. Spis minst 5 frukt/grønt en dag.
13. Del en sunn/god oppskrift i egen tråd.
14. Løp opp alle trapper du kommer over.
15. Legge seg før 22.30/eller få 8 timer søvn.

Bonus:
Trening: Tren minst 150 minutter i løpet av uken og få 50 poeng i bonus.

Mosjon: Mosjoner minst 200 minutter i løpet av uken og få 50 poeng i bonus.

Snop: Snopefri alle dager og få 50 poeng i bonus.

Vann: Drikk 1,5 liter vann alle dager og få 50 poeng.

Challenge: Har du gjort 12 ulike øvelser får du 20 poeng i bonus. Har du gjort alle får du 50 poeng. Husk å skriv hver dag hvilken challange du har tatt de ulike dagene!

LAG -

Søndag
Trening:
Mosjon:
Snop:
Vann:
Challenge:
Dagens total:

Mandag
Trening:
Mosjon:
Snop:
Vann:
Challenge:
Dagens total:

Tirsdag
Trening:
Mosjon:
Snop:
Vann:
Challenge:
Dagens total:

Onsdag
Trening:
Mosjon:
Snop:
Vann:
Challenge:
Dagens total:

Torsdag
Trening:
Mosjon:
Snop:
Vann:
Challenge:
Dagens total:

Sum totalt:
 
Back
Topp