Skravletråd Blått lag våren 2020

Vi vant vekt og utfordringen denne uka!!! Virkelig godt jobba alle sammen!!!

Og med det så skal vi lage ny utfordring for den neste uka. Hvem vil lage og hva ønsker dere på utfordringen?
Personlig syns jeg det var veldig greit å få poeng pr 1000 skritt, så syns den bør fortsette og selvfølgelig snopefri ;) Men er det noe annet dere ønsker med? Noen øvelser, andre ting man kan gjøre?

Jeg liker veldig godt at man får poeng for alt man gjør bra (for eksempel for hver frukt/grønnsak man spiser, og ikke bare om man greier alle fem). Men ingen forslag til konkrete utfordringer akkurat nå ( nettopp våkna).

Vi vant vekt og utfordringen denne uka!!! Virkelig godt jobba alle sammen!!!

Og med det så skal vi lage ny utfordring for den neste uka. Hvem vil lage og hva ønsker dere på utfordringen?
Personlig syns jeg det var veldig greit å få poeng pr 1000 skritt, så syns den bør fortsette og selvfølgelig snopefri ;) Men er det noe annet dere ønsker med? Noen øvelser, andre ting man kan gjøre?

Tenker vi kan droppe snopfri 17.mai :rolleyes:
Kanskje vi skal finne noen styrkeøvelser der en får poeng for å fullføre 10 rep * 2 eller noe?
Kanskje inkludere en øvelse som handler om sunnhet på en annen måte også, f.eks. 15 min med meditasjon/rolig med fokus på pust hver dag. Det er noe jeg burde gjøre oftere i hvert fall, få ned hvilepulsen litt :D

Litt sånn som dette f.eks: (hentet fra en tidligere utfordring)

1. 3x10 knipeøvelser
2. Dans til en dansetreningsvideo (f.eks zumba, magedans etc)
3. 3x10 rumpeløft
4. 3x15 knebøy
5. 3x10 sit-ups
6. Yoga i minst 10 minutter
7. Spis en sunn middag
8. Dans til en hel sang
9. Vann til middagen
10. 30 min husarbeid
11. 5 frukt og grønt
12. Gjør noe fint og avslappende for deg selv / Eller gjør noe fint mot noen andre (Pay it forward) Skriv gjerne hva du har gjort.

bare at den nederste er 15 min med meditasjon i stedet. Og poeng per frukt og grønt i stedet for 5 stk, og poeng per 1000 skritt

Wuhuuu for oss!

Syns forslaget om plukk-liste er fin, og jeg vil også beholde poeng pr enhet frukt/grønt og pr 1000 skritt.

Og kanskje ha snopfri bonus man-tors bare, men at en kan få 25 ekstra poeng for 17 mai? Poengbelønning om noen tar snopfri da, men ødelegger ikke for bonus om en stapper i seg is og godsaker. :p

Mange flotte forslag her :thumleft

Hva syns dere om denne?

- Skritt per dag. Per 1000 steg gir 5 poeng.

- Frukt og grønt. 5 poeng per enhet, ingen begrensning på poeng per dag.

- Snopfri dag gir 25 poeng.

- Trening: 5 poeng per hele 5 minutt.

- Mosjon: 5 poeng per hele 10 minutt.

Plukk og mix.

Kan gjøre så mange oppgaver man vil. 20 poeng pr oppgave.

Plukk og mix telles ikke med i trening og mosjon utregningen

1. 3x10 knipeøvelser
2. Dans til en dansetreningsvideo (f.eks zumba, magedans etc)
3. 3x10 rumpeløft
4. 3x15 knebøy
5. 3x10 sit-ups
6. Yoga i minst 10 minutter
7. Spis en sunn middag
8. Dans til en hel sang
9. Vann til middagen
10. 20 min husarbeid
11. 10 min med meditasjon
12. Gjør noe fint og avslappende for deg selv

BONUS dersom utført alle 5 dager :

- Skritt over 10 000 per dag: 50 poeng
- 5 enheter frukt/grønt hver dag: 50 poeng
- Snopfri mandag til torsdag : 50 poeng

- Trening 120 min: 50 poeng

- Mosjon 150 min: 50 poeng

eller

- 180 min kombinert mosjon og trening totalt på hele uka: 50 poeng

Plukk og mix bonus:

4 oppgaver pr dag 25 poeng i bonus

6 oppgaver pr dag 50 poeng i bonus

8 oppgaver pr dag 75 poeng i bonus

Siden det er 17.mai nå i morgen så får man likevel bonus på snopefri hvis man er snopefri fra mandag til torsdag. Men er man snopefri på 17.mai så får man 25 poeng ekstra den dagen, så da kan dere skrive 50 poeng på søndagen.

Last edited:
Skal jeg legge ut utfordringen hvis ingen har noe de vil endre på og alle er enige?

Da er utfordringen lagt ut :)

Tidenes dårligste dag med tanke på utfordringspoeng. Hele 10 poeng. :bag:

Nå håper jeg virkelig værmeldinga slår til fremover. Jeg er så lei av å fryse og ha 3 ulike årstider på samme tur.

Heldigvis har det ikke snødd på noen dager her og vært litt sol. Meldt regn til helgen og en uke frem i tid men får nyte sola nå mens vi har den :)

Heldigvis har det ikke snødd på noen dager her og vært litt sol. Meldt regn til helgen og en uke frem i tid men får nyte sola nå mens vi har den :)

innser nå når du skriver om snø at vi lengre ned i landet enn der snøen har kommet ikke har noe grunn til å klage o_O har sett filmer fra nord i landet i diverse hagegrupper der folk ikke finner igjen drivhuset sitt under snøen :wideyed:

innser nå når du skriver om snø at vi lengre ned i landet enn der snøen har kommet ikke har noe grunn til å klage o_O har sett filmer fra nord i landet i diverse hagegrupper der folk ikke finner igjen drivhuset sitt under snøen :wideyed:
Heldigvis er snøen borte nå men det var endel forrige mandag. Snødde nesten hele uken selv om det ikke lå så lenge. Og heldigvis hadde vi ikke like mye som nord i landet.

Heldigvis er snøen borte nå men det var endel forrige mandag. Snødde nesten hele uken selv om det ikke lå så lenge. Og heldigvis hadde vi ikke like mye som nord i landet.

Det er bra snøen er borte! :) her blåser det så mye at snøen ble borte i Februar, mulig den blåste bort rett og slett :hilarious:

Jeg har så innmari lyst på is, peanøtter og nonstop. Jepp, vi har det i hus. Viljestyrken får testa seg, særlig siden jeg ble litt lei meg for noe. Mat = trøst her.

Skal istedet ta med meg hundene og gå de siste skrittene jeg mangler på 10 000. Sol er det også! Og mannen tar ut feriedag på fredag, så han har langhelg. Kjenner det tar på med en aktiv toåring og en på 5 mnd hjemme om dagene. :hilarious:

Back
Topp