* Skravletråd - assistert befruktning *

Jeg har ikke handlet inn, men jeg har strikket litt og planlegger å sy noen plagg :)

Åh, så flink du er! :D
Jeg blir så imponert over de som klarer å strikke og sy barneklær!
 
Det er jo genialt da :D
jeg er veldig usikker på hvordan vi skal gjøre det på vårt bad.
Jeg ser rundt meg (med venner som har små barn etc) at det er mer og mer vanlig å bruke engangs våtservietter til å tørke og vaske etter bleieskift?
Husker når mine småsøstre var født (slutten av 90 tallet) og min mor brukte alltid kluter som de vaska i vaskemaskinen. Lunka vann i vasken og kluter.
Er det helt borte nå? Virker bare så bortkasta penger å bruke våtservietter når man har vaskeklut?
Vi har ikke så stort bad, men har toalett og vask i 2.etg hvor badene er også :)
Tenker derfor å ha kommoden oppe på rommet når den tid kommer, er allikevel ganske kort avstand mellom badet nede og rommene oppe.
De jeg kjenner bruker sånne engangskluter man må fukte, ikke våtservietter fra pakke, men ja, det er svinn som du sier.
Har ikke tenkt så mye på akkurat det, men vi har lyst til å prøve tøybleier, så kanskje vi burde tenke på klutene og :p
Klin blir det uansett, så kluter er et helt innafor alternativ.
Brukte også klut på lillesøsteren min og mannens lillebror.
 
Vi har ikke så stort bad, men har toalett og vask i 2.etg hvor badene er også :)
Tenker derfor å ha kommoden oppe på rommet når den tid kommer, er allikevel ganske kort avstand mellom badet nede og rommene oppe.
De jeg kjenner bruker sånne engangskluter man må fukte, ikke våtservietter fra pakke, men ja, det er svinn som du sier.
Har ikke tenkt så mye på akkurat det, men vi har lyst til å prøve tøybleier, så kanskje vi burde tenke på klutene og :p
Klin blir det uansett, så kluter er et helt innafor alternativ.
Brukte også klut på lillesøsteren min og mannens lillebror.

Jeg kunne gjerne prøvd tøybleier, men det vil ikke sambo :p
Men jeg vil helst bruke klut. Virker bare mest logisk for meg :p
 
Jeg kunne gjerne prøvd tøybleier, men det vil ikke sambo :p
Men jeg vil helst bruke klut. Virker bare mest logisk for meg :p
Gubben hadde aldri hørt om det før, men sa at det hørtes jo både økonomisk og miljøvennlig ut, så hvorfor ikke :)
Han har en sånn innstilling at du ikke kan være negativ til noe før du faktisk har prøvd :p
 
Gubben hadde aldri hørt om det før, men sa at det hørtes jo både økonomisk og miljøvennlig ut, så hvorfor ikke :)
Han har en sånn innstilling at du ikke kan være negativ til noe før du faktisk har prøvd :p

Åja, sånn er ikke min :p
 
Jeg kunne gjerne prøvd tøybleier, men det vil ikke sambo :p
Men jeg vil helst bruke klut. Virker bare mest logisk for meg :p
Jeg er veldig fan av de engangsklutene man fukter selv. :hilarious: Men hadde valgt klut foran våtservietter hvert fall. Tøybleier har jeg kun erfaring fra barn som gikk i barnehagen jeg jobbet i tidligere. Mye styr syntes vi ansatte :hilarious:
 
Jeg er veldig fan av de engangsklutene man fukter selv. :hilarious: Men hadde valgt klut foran våtservietter hvert fall. Tøybleier har jeg kun erfaring fra barn som gikk i barnehagen jeg jobbet i tidligere. Mye styr syntes vi ansatte :hilarious:
Har hatt barn med tøybleie på jobb selv, var der jeg fikk idéen fra :D
Syns ikke det var så mye ekstra stress så lenge man hadde alt man trengte liggende :)
 
Jeg er veldig fan av de engangsklutene man fukter selv. :hilarious: Men hadde valgt klut foran våtservietter hvert fall. Tøybleier har jeg kun erfaring fra barn som gikk i barnehagen jeg jobbet i tidligere. Mye styr syntes vi ansatte :hilarious:

Ja, det er jo så klart opp til hver enkelt. Jeg ville bare gått for klut :p Har ei god venninne som sverger til engangsklutene :p
 
Jeg har ikke handlet inn, men jeg har strikket litt og planlegger å sy noen plagg :)
Jeg er så sinnsykt dårlig på å strikke :bag:, det er så mye fint, men jeg får det bare ikke til (tålmodighet og konsentrasjon er ikke den beste kombinasjonen:p).
Sy har jeg gjort litt av, men ikke til oss.
Har sydd et par bilstolposer i gave og på bestilling, også ble det noen siklesmekker av restestoffet :)
Har lyst til å lære meg mye mer :D
 
Jeg er så sinnsykt dårlig på å strikke :bag:, det er så mye fint, men jeg får det bare ikke til (tålmodighet og konsentrasjon er ikke den beste kombinasjonen:p).
Sy har jeg gjort litt av, men ikke til oss.
Har sydd et par bilstolposer i gave og på bestilling, også ble det noen siklesmekker av restestoffet :)
Har lyst til å lære meg mye mer :D
Jeg er litt lei strikking . Vært det i ca to år nå, tok altfor mange bestillinger over noen år. Så plutselig sa det stopp. Men strikker litt småting på bestilling enda og litt til forhåpentligvis en lillebrøster :p syr masse da. Masse barneklær for det meste. Er så gøy :smug:
 
Jeg er litt lei strikking . Vært det i ca to år nå, tok altfor mange bestillinger over noen år. Så plutselig sa det stopp. Men strikker litt småting på bestilling enda og litt til forhåpentligvis en lillebrøster :p syr masse da. Masse barneklær for det meste. Er så gøy :smug:
Tror barneklær er veldig greit for meg, for det er ikke et evighetsprosjekt :hilarious:
Fort i gang og fort ferdig :p
Jeg bytta vekk plassen min på kontoret da svigerinnen min flyttet hjem igjen, så nå må jeg dra frem alt og da blir det utsatt hele tiden.. dessverre..

Mulig jeg finner igjen motivasjonen når jeg får mer fritid snart :)
 
Ser dere på youtube videoer om IVF i england og usa? Typ andre par som går igjennom dette og dokumenterer det?
I USA så kan de betale 500$ for å genteste embryoene hvis de ønsker.. Og da får de vite om det er jente eller gutt FØR innsett.. Og de kan da i teorien velge om de vil sette inn jente eller gutt først og fryse andre..
Det er både imponerende og skremmende. Det er teknologi som er kjekk, men som lett kan bli misbrukt.
 
Ser dere på youtube videoer om IVF i england og usa? Typ andre par som går igjennom dette og dokumenterer det?
I USA så kan de betale 500$ for å genteste embryoene hvis de ønsker.. Og da får de vite om det er jente eller gutt FØR innsett.. Og de kan da i teorien velge om de vil sette inn jente eller gutt først og fryse andre..
Det er både imponerende og skremmende. Det er teknologi som er kjekk, men som lett kan bli misbrukt.
Har sett videoer om alt dette i USA etc men visste ikke det fantes sånne tester? :eek: Føler det blir feil jeg da å velge å kun få jenter eller kun gutter etc... Men men, smak og behag :woot:
 
Ei som jeg følger på youtune forklarte at gentesten viste at første IVF runde som ikke gikk, at det var 2 gutter. Embryoer.
Så tydligvis :p
 
Tror jeg aldri i livet hadde klart å ta en sånn avgjørelse selv på om det skulle bli gutt eller jente?
 
Leser dere fødselshistorier?
Ser dere på fødselsvideoer på youtube?
Følger dere noen spesielle på youtube som går igjennom IVF?
 
Følger barnverkstan på youtube og instagram. Et svenskt par som går gjennom ivf. Har ikke lagt ut noe på en stund men elsker å følge de... er så ekte og føler hun setter ord på mye av det samme jeg føler i denne prosessen.
 
Følger barnverkstan på youtube og instagram. Et svenskt par som går gjennom ivf. Har ikke lagt ut noe på en stund men elsker å følge de... er så ekte og føler hun setter ord på mye av det samme jeg føler i denne prosessen.

Hmm, de skal jeg se etter :)
Er veldig mange i USA og England som legger ut. Ikke veldig mange skandinaviske.
 
Back
Topp