* Skravletråd - assistert befruktning *

Er dere klar for ny uke? :)
Har en lang arbeidsuke foran meg, men da går det raskere til oppstart :)
Når det er så mye venting, så er det ikke alltid lett å huske å leve i alt dette.

Ja, jeg er egentlig det... Men ingenting på planen til uka, bare hente ut nesesprayen :)
Men skal på ferie på lørdag til mandag. Så kommer til å ha reisefeber tenker jeg :)
Og spray start feber :P

Veldig klar for uken som kommer, heldigvis mye som skjer både hjemme og på jobb, så plutselig er jeg på kontroll på riksen på fredag :)

Veldig klar for uken som kommer, heldigvis mye som skjer både hjemme og på jobb, så plutselig er jeg på kontroll på riksen på fredag :)
Du har begynt på sprøyter du?
Blir spennende med kontroll :)
Gruer meg til mine, dagene blir så laaaaange på de kontroll dagene.

Du har begynt på sprøyter du?
Blir spennende med kontroll :)
Gruer meg til mine, dagene blir så laaaaange på de kontroll dagene.

Ja, satte andre sprøyta i dag. I går var det samboeren som satte den, i dag satte jeg den selv :D Men det er jo så enkelt at jeg føler jeg må gjøre noe feil og er så redd jeg ikke stikker på riktig sted i magen - haha!

Ja, kontrolldagene blir lange, heldigvis skal søstra mi møte meg i byen etter blodprøvene kl. 9, så slipper å tilbringe timene mellom blodprøve og kontroll alene. Men blir nok noen dager hvor jeg må tusle rundt alene pga de andre er på jobb og da blir nok dagene ekstra lange :(

Ja, satte andre sprøyta i dag. I går var det samboeren som satte den, i dag satte jeg den selv :D Men det er jo så enkelt at jeg føler jeg må gjøre noe feil og er så redd jeg ikke stikker på riktig sted i magen - haha!

Ja, kontrolldagene blir lange, heldigvis skal søstra mi møte meg i byen etter blodprøvene kl. 9, så slipper å tilbringe timene mellom blodprøve og kontroll alene. Men blir nok noen dager hvor jeg må tusle rundt alene pga de andre er på jobb og da blir nok dagene ekstra lange :(
Jeg stakk alltid fem centimeter til venstre for navelen, men justerte litt mot høyre og venstre der. Fant ut at høyre var mer vanskelig :P
Men jeg ble skikkelig blå av dem, så ikke ut :P

Jeg har ganske sosial angst, så jeg måtte ha musikk på øra og tenke gode tanker der jeg gikk.
Men det gikk greit det også... Men var glad da jeg var ferdig med de fire-fem laaange dagene det ble.

Jeg stakk alltid fem centimeter til venstre for navelen, men justerte litt mot høyre og venstre der. Fant ut at høyre var mer vanskelig :p
Men jeg ble skikkelig blå av dem, så ikke ut :p

Jeg har ganske sosial angst, så jeg måtte ha musikk på øra og tenke gode tanker der jeg gikk.
Men det gikk greit det også... Men var glad da jeg var ferdig med de fire-fem laaange dagene det ble.

Nå har jeg stukket 3-5 cm ut fra navelen ene dagen på høyre og andre på venstre, så da satser vi på at sprøytene gjør jobben :p

Nå har jeg stukket 3-5 cm ut fra navelen ene dagen på høyre og andre på venstre, så da satser vi på at sprøytene gjør jobben :p
Jeg prøvde til høyre og, men det gjorde mer vondt fant jeg ut, haha.
Også en gang, da jeg hadde stukket og skulle få det inn, så kom katta og stanga i sprøyta.
Greit med hjelp altså, men det var FOR mye :rolleyes:

Jeg så sånn ut, omtrent ved eggløsningssprøyta.
Så ut som om jeg nesten hadde blitt mishandla på magen :rolleyes:

Vedlegg

• _20190320_200538.JPG
    _20190320_200538.JPG
    20,8 KB · Visninger: 104
Jeg prøvde til høyre og, men det gjorde mer vondt fant jeg ut, haha.
Også en gang, da jeg hadde stukket og skulle få det inn, så kom katta og stanga i sprøyta.
Greit med hjelp altså, men det var FOR mye :rolleyes:
Jeg tror jeg traff en blodåre begge gangene, for jeg blør hver gang jeg stikker. haha..

Katta ville vel bare hjelpe deg da og påse at du gjør det riktig :yuck:

Jeg tror jeg traff en blodåre begge gangene, for jeg blør hver gang jeg stikker. haha..

Katta ville vel bare hjelpe deg da og påse at du gjør det riktig :yuck:
Jeg og blødde, men fikk beskjed om å ha klar en bomullsdott og klemme etter at jeg hadde stukket. Men brukte tørkerull :)
Men endte med å plastre noen av dem også.

Men du tar ei til du? For å forhindre eggløsning?

Jeg og blødde, men fikk beskjed om å ha klar en bomullsdott og klemme etter at jeg hadde stukket. Men brukte tørkerull :)
Men endte med å plastre noen av dem også.

Men du tar ei til du? For å forhindre eggløsning?

Jeg skal starte på Orgalutran på onsdag, gruer meg mer til den da jeg har hørt at den er vondere og svir mer. Samtidig så skal den tas på morgenen til fast tid så den må jeg faktisk ta på jobb når jeg har tidlig/mellomvakt :o

Jeg skal starte på Orgalutran på onsdag, gruer meg mer til den da jeg har hørt at den er vondere og svir mer. Samtidig så skal den tas på morgenen til fast tid så den må jeg faktisk ta på jobb når jeg har tidlig/mellomvakt :eek:
Jeg har lang, så jeg slipper den :P Holder lenge med Gonal-F synes jeg. Hehe.

Litt upraktisk på jobb ja, for den må settes til samme tid den også.
Jeg hadde 06.00 og 18.00 som medisin tid. Og kommer til å kjøre igang igjen det fra neste mandag :)

Jeg har lang, så jeg slipper den :p Holder lenge med Gonal-F synes jeg. Hehe.

Litt upraktisk på jobb ja, for den må settes til samme tid den også.
Jeg hadde 06.00 og 18.00 som medisin tid. Og kommer til å kjøre igang igjen det fra neste mandag :)

Japp, også jobber jeg i barnehage så er ikke alltid like lett å komme seg unna, men forhåpentligvis så klarer jeg vel det også :p

Helt greit med faste klokkeslett igrunn for da veit man at man tar medisinen. haha.

Hvordan er sprayen, pleier man å få mye bivirkninger av den?

Japp, også jobber jeg i barnehage så er ikke alltid like lett å komme seg unna, men forhåpentligvis så klarer jeg vel det også :p

Helt greit med faste klokkeslett igrunn for da veit man at man tar medisinen. haha.

Hvordan er sprayen, pleier man å få mye bivirkninger av den?
Jeg og har jobba i barnehage :)

Veldig greit med fast tid, for da er det enklere å huske det.

Jeg fikk litt på den, hetetokter og vektoppgang. Tre kilo på ei uke opp. Men det ga seg da jeg halverte dosa og begynte på sprøyter :)

Er dere klar for ny uke? :)
Har en lang arbeidsuke foran meg, men da går det raskere til oppstart :)
Når det er så mye venting, så er det ikke alltid lett å huske å leve i alt dette.
Skikkelig klar for ny uke! Nå kan mensen komme :hilarious:

Jeg og har jobba i barnehage :)

Veldig greit med fast tid, for da er det enklere å huske det.

Jeg fikk litt på den, hetetokter og vektoppgang. Tre kilo på ei uke opp. Men det ga seg da jeg halverte dosa og begynte på sprøyter :)

Okei, heldigvis ikke verre bivirkninger selvom det er kjett med hetetokter og vektoppgang. Vi er virkelig noen tøffe damer som utsetter kroppen for så mye i denne IVF-karusellen.

Back
Topp