* Skravletråd - assistert befruktning *

Nå skal de først godkjenne oss for IVF i Sverige, regner med det går kjapt i orden, er jo godkjent i Norge og har levert inn alt av papirer. Vi får beskjed om når godkjenningen er i orden, og kan da vente oss 3-5 mnd ventetid på å komme bort på samtale. Etter den samtalen kan vi risikere å måtte vente opp til ett år før vi får satt igang med forsøk.
Å så kjipt det er så lang ventetid!! :(

Hei! Ny i forumet har Vore gjennom første ferskforsøk i Porsgrunn og fekk positiv test siste fire dagar men byrja blø for eit par dagar sidan og negativ test i dag. Blir vel rekna for ein kjemisk? Føles ganske tungt, men klarar etterkvart å vente blikket framover mot nye forsøk. (Sjølv om det no kjennes ut som det aldri vil gå). Nokon som veit kor lenge ein må vente før fryseforsøk etter fersk? Kva skjer ved fryseforsøk?

Hei! Så trist å lese at de positive testene ikke holdt hele veien.. Håper dere kommer fort i gang med nytt forsøk :)

Jeg måtte avbryte et ferskforsøk fordi jeg måtte til utblokking, da måtte jeg bare få mensen igjen (mulig jeg måtte vente én syklus, husker ikke eksakt). Så det var lite venting synes jeg, sånn bortsett fra at jeg hadde uflaks med helligdager og
sånt da :)

Jeg satt å så fremover i syklusen min, nå skal vi til samtale på St.Olavs midt i dpo land, noe som vil si at jeg muligens vil få oppstart ved mens etter dette. Men nå så jeg at det blir da "el" midt i påsken, hva gjør man da? Får man styrt syklus eller utsettes det til mai?

Jeg satt å så fremover i syklusen min, nå skal vi til samtale på St.Olavs midt i dpo land, noe som vil si at jeg muligens vil få oppstart ved mens etter dette. Men nå så jeg at det blir da "el" midt i påsken, hva gjør man da? Får man styrt syklus eller utsettes det til mai?

Jeg har opplevd å være midt i et forsøk i påsken selv, ved St. Olavs. Det var på naturlig syklus, og da havnet EL på en helldigdag og jeg måtte vente til neste syklus i mai (da klaffet det).

Hos meg ville de ha naturlig syklus, og det var ikke aktuelt for de å sette meg på styrt pga. mulige helligdager.

Hva er egentlig en styrtsyklus?

En styrt syklus er når du går på sprøyter fort overstyre kroppens egen utvikling med tanke på eggløsning. Da bestemmer sykehuset når du skal ha eggløsning, de sjekker eggstokkene med innvendig ultralyd og ber deg sette eggløsningssprøyta når de mener det er tipp topp med eggposer der inne :)

Jeg får ingen mulighet til å redigere innleggene mine lenger, så rart.. Vil jo ta bort skrivefeil! :arghh:

En styrt syklus er når du går på sprøyter fort overstyre kroppens egen utvikling med tanke på eggløsning. Da bestemmer sykehuset når du skal ha eggløsning, de sjekker eggstokkene med innvendig ultralyd og ber deg sette eggløsningssprøyta når de mener det er tipp topp med eggposer der inne :)

Ååh, ja, da er det det jeg gjør :)

Fins det en egen tråd eller et rom for PGD og/eller translokasjon? Eller er er assistert siden her riktig sted å lage en ny tråd hvis jeg har tanker å spørsmål jeg ønsker å dele / få svar på innen det emnet? *grønn på dette *

Fins det en egen tråd eller et rom for PGD og/eller translokasjon? Eller er er assistert siden her riktig sted å lage en ny tråd hvis jeg har tanker å spørsmål jeg ønsker å dele / få svar på innen det emnet? *grønn på dette *
Assistert blir riktig det, kan ikke huske å ha sett det er en egen tråd, men det kan hende :) Bare å poste i vei på assistert :)
Du kan også opprette dagbok inne på assistert hvis du vil skrive ned ting som skjer i prosessen i tillegg, jeg synes det er superkjekt, ikke alltid lett å huske ting i ettertid :)

Last edited:
Assistert blir riktig det, kan ikke huske å ha sett det er en egen tråd, men det kan hende :) Bare å poste i vei på assistert :)
Du kan også opprette dagbok inne på assistert hvis du vil skrive ned ting som skjer i prosessen i tillegg, jeg synes det er superkjekt, ikke alltid lett å huske ting i ettertid :)
Her er dagboka til Landus ( https://forum.babyverden.no/threads/vår-pgd-reise.1962205/ ) hun holder på med PGD, tror det er en til også men husker ikke nick

Tusen takk ❤

Vi burde kanskje hatt en PGD-tråd. Vi er nemlig blitt et par stykker i den båten:happy: I dagboken min kan du lese om veien vår så langt. Ikke translaksjoner men genetisk sykdom:)

Fenomenet Ikea, skulle ha to ting og endte opp med 17. Kassalappen endte på dobbel sum + av det som først var tanken:hilarious:

Vi burde kanskje hatt en PGD-tråd. Vi er nemlig blitt et par stykker i den båten:happy: I dagboken min kan du lese om veien vår så langt. Ikke translaksjoner men genetisk sykdom:)

Ja det hadde ikke vært så dumt. Jeg kikket raskt i dagboken din før jeg opprettet min egen . Litt annen problemstilling men pgd er jo pgd tenker jeg.. hmm

Back
Topp