* Skravletråd - assistert befruktning *

Nå er jeg altså så utrolig spent..
Første forsøk med IVF, 10 egg ut, 1 befruktet naturlig og 1 med ICSI. 4 gått til grunne.

Jeg fikk først beskjed om det ene som ble befruktet naturlig og lege var enig med meg at det var lavt antall befruktede egg, altså 10%..
Men når jeg kom på innsett i dag, så har altså ett ICSI-egg plutselig blitt til 4 celler :smiley-bounce022
De mente dette så fint ut, og jeg krysser alt jeg har for at det holder; om eggene er dårlige er det jo dessverre begrensede muligheter i Norge..

Noen som har blitt gravide på første IVF-forsøk, og hvor mange celler var egget når det ble satt inn..? Det blir uholdbart lange 3 uker frem til blodprøve..! :excited001

Så spennende! :D Herlig bonus med ICSI-egget da!

Jeg ble gravid på første IVF-forsøk i mai 2017. Fikk satt inn fryst blastocyst (delt i 4 da, om jeg husker rett) på dag 5, naturlig syklus. Ble fryst pga. at de ikke fant veien opp i livmora ved første forsøk.

Hun er ei jente på rett over 1 år nå

Hva gjør de når de dyrker videre etter dag 5 egentlig? På innsett i dag fikk jeg beskjed om at noen skulle fryses og noen skulle dyrkes videre.. Dyrker de etter blastocyst-stadiet?

Håper noen har peiling :)

Hva gjør de når de dyrker videre etter dag 5 egentlig? På innsett i dag fikk jeg beskjed om at noen skulle fryses og noen skulle dyrkes videre.. Dyrker de etter blastocyst-stadiet?

Det vet jeg ikke, men tror det er siste stadie.
Er du sikker på at det ikke var embryo som ikke har hatt en liten pause, og derfor ikke er blitt blastocyst enda kanskje?

Så spennende! :D Herlig bonus med ICSI-egget da!

Jeg ble gravid på første IVF-forsøk i mai 2017. Fikk satt inn fryst blastocyst (delt i 4 da, om jeg husker rett) på dag 5, naturlig syklus. Ble fryst pga. at de ikke fant veien opp i livmora ved første forsøk.

Hun er ei jente på rett over 1 år nå
Åh, det er så spennende å lese andres lignende erfaringer! :happy: Tusen takk for svar. Krysse fingrene for at det går på første forsøk for oss også; all denne medisinen er jo helt grusomt å skulle gjennomgå runde etter runde.
Lutinusen har gjort at jeg knapt har smakt søvn siden innsett fredag.. :dead:

Det vet jeg ikke, men tror det er siste stadie.
Er du sikker på at det ikke var embryo som ikke har hatt en liten pause, og derfor ikke er blitt blastocyst enda kanskje?

Hmm, nå ble jeg veldig usikker her! Trodde det var blastocyst jeg fikk satt inn ettersom det var dyrket til dag 5?
Haha, aner ikke jeg :)

Åh, det er så spennende å lese andres lignende erfaringer! :happy: Tusen takk for svar. Krysse fingrene for at det går på første forsøk for oss også; all denne medisinen er jo helt grusomt å skulle gjennomgå runde etter runde.
Lutinusen har gjort at jeg knapt har smakt søvn siden innsett fredag.. :dead:

Ja søren, den der Lutinusen er rar ass..
Krysser fingre for dere :)

Er noen som dyrker til dag 6, men aldri hørt om noen som har dyrket lengre enn det o_O

Mulig jeg misforsto spørsmålet?
Trodde du spurte om hva de gjør når de dyrker videre ETTER dag 5, og det har jeg ikke hørt om før :bookworm:

Neida, du misforsto ikke :)
Tror heller jeg misforsto svaret ditt - haha!

Er noen som dyrker til dag 6, men aldri hørt om noen som har dyrket lengre enn det o_O

Da skulle de sikkert dyrke videre til i dag, altså dag 6, og så forhåpentligvis fryse. Får vel vite eksakt hvor mange egg (og hvor gamle de er) vi har på frys når brevet kommer i posten :)

Inne på operasjonsstua går infoen litt i surr synes jeg, vanskelig å huske når man er så spent!

Du vet du er en testetøs når du vurderer å droppe trening, kun pga vannintaket under treningen... Blir jo for utvannet urin til en test midt på dagen :banghead:

Flere som merker bivirkninger på synarela tidlig?

Fikk en blekke med papirer i posten idag, med praktiske opplysninger, legeerklæringsskjemaer og betalingsbekreftelse. Må visst skaffe en perm til alt papirarbeidet. Nå vet jeg i hvert fall at alt av papirer er sendt til Karolinska, så kan ikke gjøre annet enn å vente:happy:

Fikk en blekke med papirer i posten idag, med praktiske opplysninger, legeerklæringsskjemaer og betalingsbekreftelse. Må visst skaffe en perm til alt papirarbeidet. Nå vet jeg i hvert fall at alt av papirer er sendt til Karolinska, så kan ikke gjøre annet enn å vente:happy:

Så godt å vite at papirene er sendt og det ikke er noe mer å gjøre annet enn å vente :happy: Vet du hvor sånn ca. lang ventetid det er for dere?

Vi har egen perm, det er VELDIG lurt, min et kjempetjukk, tar vare på alle papirer vi får, og kvitteringer

Da har jeg laget en tråd for Mars mnd. Håp er det er flere enn meg som skal gjennom forsøk nå

Back
Topp