* Skravletråd - assistert befruktning *

Lover godt det :D Gøy at du oppdaterer.

Tror dette ble dagens eneste spenning. For nå roa alt seg ned :(

:)) men skal nok si i fra om det skjer No mer. For nå ligger jeg nesten bare å venter selv lol

Hva gjør dere for å få tiden til å gå. Uansett hva dere venter på.

Jeg prøvde å ikke fokusere på at tiden skulle gå, men å gjøre mest mulig ut av ventetiden. Når ventingen ble som verst mellom to forsøk, så var det mai-september. Ble ca. 4 måneder, den fineste tiden på året syns jeg. Var så fælt å begynne å vente på september i mai... Selv om jeg prøvde å ikke vente, så gjorde jeg jo alltid det... Ble med andre ord ikke så vellykket. Allikevel første det jo til at jeg levde nok så normalt, og jeg kastet meg stadig med på ting for å få tiden til å gå.

Vet ikke om du får noe ut av det jeg skriver, men vil i alle fall råde deg til å være sosial og bli med på det du kan. Fikk ekstra god kontakt med de barnløse vennene mine/våre disse månedene. Av åpenbare grunner foretrakk jeg dem...

Dere som tilhører riksen:

Riksen vil jo at man skal ta den blodprøven på TD uansett, men nå har jeg fått klart negativ hjemmetest både 14 og 16 dpo. Jeg prøvde å ringe og spørre om jeg kan droppe å ta blodprøve, men de svarer jo ikke. Har sittet over 1 time i telefonkø. Tilslutt måtte jeg bare legge på. Er jo på jobb...

Har noen av dere sluppet å ta blodprøve eller MÅ man ta den uansett? :/

Føler tålmodigheten til sjefen min renner over snart så mye som jeg må til "legen". Han vet ikke at vi driver med prøverør.

Dere som tilhører riksen:

Riksen vil jo at man skal ta den blodprøven på TD uansett, men nå har jeg fått klart negativ hjemmetest både 14 og 16 dpo. Jeg prøvde å ringe og spørre om jeg kan droppe å ta blodprøve, men de svarer jo ikke. Har sittet over 1 time i telefonkø. Tilslutt måtte jeg bare legge på. Er jo på jobb...

Har noen av dere sluppet å ta blodprøve eller MÅ man ta den uansett? :/

Føler tålmodigheten til sjefen min renner over snart så mye som jeg må til "legen". Han vet ikke at vi driver med prøverør.
Du må ta blodprøve, men du må ikke ta den på riksen. Du fikk antagelig med deg sånn skjema som du skal gi til evt fastlege om du tar prøven et annet sted. Ellers anbefaler jeg min journal for spørsmål, håpløst å vente på telefonen.

Du må ta blodprøve, men du må ikke ta den på riksen. Du fikk antagelig med deg sånn skjema som du skal gi til evt fastlege om du tar prøven et annet sted. Ellers anbefaler jeg min journal for spørsmål, håpløst å vente på telefonen.
Hadde tenkt å kontakte dem på minjournal, men hadde glemt bankbrikka hjemme :( Nå har jeg funnet ett sted å ta blodprøve som er oppe litt lenger heldigvis (og levert den lappen du snakker om), så håper det ordner seg. Venter nå, Hater blodprøver...

Hadde tenkt å kontakte dem på minjournal, men hadde glemt bankbrikka hjemme :( Nå har jeg funnet ett sted å ta blodprøve som er oppe litt lenger heldigvis (og levert den lappen du snakker om), så håper det ordner seg. Venter nå, Hater blodprøver...
Det er innmari kjipt, spesielt når man så alt for godt vet svaret. Føler ned deg! ❤️

Er det noen som vet om man kan bruke tamponger etter uthenting? Får så eksem av vanlige bind... Glemte helt å spørre i rusen:S

Hadde uthenting i går... 5 fine egg som alle ble befrukta, så er det innsetting i morra:O) grugleder meg! Sommerfugler og alt det derre! Prøver så godt jeg kan å tenke på noe annet i mellom tiden:S

Gratulerer med så god befruktning! Lykke til i morgen! :)

Er det noen som vet om man kan bruke tamponger etter uthenting? Får så eksem av vanlige bind... Glemte helt å spørre i rusen:S

Nei, ikke tamponger, sex eller badekar, pga. infeksjonsrisiko. Det gjelder vel i 14 dager mener jeg det stod i papirene jeg fikk på Ullevål, om jeg husker riktig.

Anbefaler deg forresten å kjøpe tøybind/tøytruseinnlegg, jeg blir fort sår av vanlige bind/truseinnlegg så jeg har kjøpt i tøy. Og man trenger jo under forsøk, men også pga. progesteron som man tar etterpå (Lutinus i mitt tilfelle). Jeg bestilte derfor en god del av disse truseinnleggene her:

http://www.vidunderbarn.no/products/imse-vimse-truseinnlegg2

(Når du blir gravid så skal du jo heller ikke bruke tamponger etter fødselen, til renselsen. Så da også kan tøy være mer aktuelt om bind ikke fungerer for deg.)

Som Lykkeliten sier så bør du unngå tampong. Jeg anbefaller også tøybind. Kan bestilles flere steder på nett.

Men man har vel uansett ikke mensen/masse utflod etter uttak? :)

Hadde uthenting i går... 5 fine egg som alle ble befrukta, så er det innsetting i morra:O) grugleder meg! Sommerfugler og alt det derre! Prøver så godt jeg kan å tenke på noe annet i mellom tiden:S
Flott antall og tenk at alle ble befrukta! :) gratulerer! Dette kommer til å gå fint :)

Det er innmari kjipt, spesielt når man så alt for godt vet svaret. Føler ned deg! ❤️
Takk! Har kommet litt over "sjokket" nå. Ikke sjokk da, men enorm skuffelse hvertfall. Prøver å se fremover :)

Som Lykkeliten sier så bør du unngå tampong. Jeg anbefaller også tøybind. Kan bestilles flere steder på nett.

Men man har vel uansett ikke mensen/masse utflod etter uttak? :)

Jeg blødde kraftig etter uttak, men det ga seg ganske fort. :) De sa at det kommer fra slimhinnen i skjeden, hvor de stakk hull, og ingenting fra livmoren (jeg ble jo redd for at jeg var i ferd med å miste slimhinnene i livmoren). Det var veldig betryggende senere, hvor jeg opplevde blødninger i svangerskapet. Jeg vet at jeg kan blø kraftig uten at det trenger å komme en dråpe fra livmoren.

Back
Topp