* Skravletråd - assistert befruktning *

Har tre stabler med klær til Fretex og ett par oppbevaringsbokser med klær jeg håper en dag passer.
Har forøvrig en "hemmelig" pose med klær jeg tenker å bruke når jeg blir gravid igjen.

Må rett og slett starte å trene igjen. Er kun 165 høy, så noen ekstra kilo synes godt på meg.. Veier 63 kilo. Tenker -5 kilo hadde vært passe. (Har gått opp 8-9 kilo siden jeg traff mannen for 3 år siden. Dét kommer jeg aldri til å fortelle ham ;)).

Huff, dette ble ett klageinnlegg. Sorry. :(
Jeg kaller di kg for kjæreste kg hehe. :wtf:
 
Nei, de har ikke nevnt lang nedregulering. Men det hørtes fristende ut.
Den sprøyten, tas den 1 gang og så har man ikke mensen på 3-6 mnd? Eller må man ta den en gang i uka for eksempel? Hørtes fantastisk ut å slippe mensen frem til neste forsøk! Kanskje jeg skal sende dem en mail og spørre?

Jeg liker faktisk disse hormonene jeg har måttet ta, for de har fjernet plagene jeg har med hodepine/migrene også. Så jeg er bare glad om jeg får fortsette å bruke det.

Langhelg skal jeg nok klare å få til på ett vis :) Sambo gav meg en tur til London til min 30 års dag. Det er 1,5 år siden nå, så kanskje på tide å cash'en ut? ;)

Hei Bubbly!
Satt å leste gjennom alle postene her, og ser hva dere skriver om endo og ifv. Jeg syns du skal høre med lege ang procren depot. Jeg ble operert for endo i juni, og måtte gå på denne sprøyta i 3 mnd i ettertid før vi kunne starte med ivf. den gjør at du kommer i kunstig overgangsalder og forhåpentligvis tørker ut det meste av endo. Ja, man får kanskje en liten blødning som "tømmer ut siste rest" og svettetokter! Men det var verdt det! Ingen mensen, ingen smerter og en veldig beroligende tanke at endoen ikke får utvikle seg. Når jeg satt siste sprøyta i september var det rett på hormonsprøyter i begynnelsen av oktober da man er ferdig nedregulert av den. Hver sprøyte varer i 1 mnd og er til bruk for behandling av endo.
 
I morgen er det et år siden vi var på forsamtale. Vi har til nevøer igjennom 2 ferskfiraøk ; hvor der første endte i MA. Og i dag ble jeg ruger av et fryse egg.
 
I morgen er det et år siden vi var på forsamtale. Vi har til nevøer igjennom 2 ferskfiraøk ; hvor der første endte i MA. Og i dag ble jeg ruger av et fryse egg.

Så rart når man ser tilbake på tiden som har gått. Så trist med MAen din... Men veldig koselig å lese at du ruger igjen, etter nedturen forrige måned. Gratulerer som ruger, krysser for to streker :D
 
Hei Bubbly!
Satt å leste gjennom alle postene her, og ser hva dere skriver om endo og ifv. Jeg syns du skal høre med lege ang procren depot. Jeg ble operert for endo i juni, og måtte gå på denne sprøyta i 3 mnd i ettertid før vi kunne starte med ivf. den gjør at du kommer i kunstig overgangsalder og forhåpentligvis tørker ut det meste av endo. Ja, man får kanskje en liten blødning som "tømmer ut siste rest" og svettetokter! Men det var verdt det! Ingen mensen, ingen smerter og en veldig beroligende tanke at endoen ikke får utvikle seg. Når jeg satt siste sprøyta i september var det rett på hormonsprøyter i begynnelsen av oktober da man er ferdig nedregulert av den. Hver sprøyte varer i 1 mnd og er til bruk for behandling av endo.
Takk for info!!
Jeg har virkelig lyst å prøve dette. Jeg ble operert i okt-14 så får ikke startet med slik sprøyte rett etter det da...
Men bør vel kunne starte med det selvom det er en stund siden operasjonen?
Hetetokter plager meg ikke :) er så frossen så om jeg blir varm er det bare bra ;)

Jeg sendte melding til Riksen på minjournal i går, men jeg har ikke fått svar.... Ganske frustrerende. Virker som den nye siden deres ikke funker så bra? Prøve å ringe i morgen ettermiddag om jeg ikke får noen svar på formiddagen.
 
I morgen er det et år siden vi var på forsamtale. Vi har til nevøer igjennom 2 ferskfiraøk ; hvor der første endte i MA. Og i dag ble jeg ruger av et fryse egg.
Gratulerer som ruger! :)
 
Takk for info!!
Jeg har virkelig lyst å prøve dette. Jeg ble operert i okt-14 så får ikke startet med slik sprøyte rett etter det da...
Men bør vel kunne starte med det selvom det er en stund siden operasjonen?
Hetetokter plager meg ikke :) er så frossen så om jeg blir varm er det bare bra ;)

Jeg sendte melding til Riksen på minjournal i går, men jeg har ikke fått svar.... Ganske frustrerende. Virker som den nye siden deres ikke funker så bra? Prøve å ringe i morgen ettermiddag om jeg ikke får noen svar på formiddagen.
Man pleier å få svar på minjournal-meldinger i løpet av et par dager. Så for ting som haster burde man ringe, ellers burde man gi dem littegrann tid på å svare tenker jeg:) Har fungert fint for meg hittil hvertfall.
 
Man pleier å få svar på minjournal-meldinger i løpet av et par dager. Så for ting som haster burde man ringe, ellers burde man gi dem littegrann tid på å svare tenker jeg:) Har fungert fint for meg hittil hvertfall.
Ja, før så svarte de i løpet av dagen på min journal. Mens de to siste gangene har de ikke svart i det hele tatt (så jeg har ringt til slutt, så da var det ikke vits å svare). Så føler bare at meldingen min ikke kommer frem. Men jeg skal gi det noen dager :) det haster jo ikke ekstremt. Lenge til mai.
 
Jeg vet ikke navnene på de medisinene de eventuelt bruker til dette på Riksen/Ullevål, så jeg skal ikke si noe sikkert, men tror etter å ha Googlet litt nå at de varer i 1 måned av gangen (Procren depot er vel en variant får jeg opp ved Google søk, og at den varer 30 dager). Jeg slapp omtrent helt unna endo'en da jeg gikk på Synarela så jeg synes det var helt luksus. :D Om man i verste fall får noen bivirkninger av langvarig nedregulering så finnes det medisiner man kan bruke MOT bivirkningene, så man ikke bare holder ut plager i månedsvis - da tar man kontakt med klinikken. Og så kan de da avslutte nedreguleringen din med de andre medisinene akkurat når det passer med forsøket ditt. :) Jeg kjenner en med endometriose som lykkes etter lang nedregulering ved Riksen, så jeg vet jo at de gjør det (i tillegg til at vi snakket om det på min forsamtale altså, men det var jo fordi jeg spurte.)

Her kan du se oppsummeringen av forskningen på dette: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD004635.pub2/full - de oppsummerer at det er fire ganger så høy sjanse for graviditet ved lang nedregulering (3-6 måneder) hos kvinner med endometriose!

Hvis du sender mail til Riksen må du oppdatere (her eller i dagboka) hva de svarer da!



Hei Bubbly!
Satt å leste gjennom alle postene her, og ser hva dere skriver om endo og ifv. Jeg syns du skal høre med lege ang procren depot. Jeg ble operert for endo i juni, og måtte gå på denne sprøyta i 3 mnd i ettertid før vi kunne starte med ivf. den gjør at du kommer i kunstig overgangsalder og forhåpentligvis tørker ut det meste av endo. Ja, man får kanskje en liten blødning som "tømmer ut siste rest" og svettetokter! Men det var verdt det! Ingen mensen, ingen smerter og en veldig beroligende tanke at endoen ikke får utvikle seg. Når jeg satt siste sprøyta i september var det rett på hormonsprøyter i begynnelsen av oktober da man er ferdig nedregulert av den. Hver sprøyte varer i 1 mnd og er til bruk for behandling av endo.


Hei! :)
De ringte fra riksen. Jeg skal inn til samtale i morgen! Regner med at de ikke hadde tatt meg inn til samtale hvis lang nedregulering var uaktuelt.
HÅPER jeg får lov! Hadde vært så deilig å slippe endo-smerter i tiden frem til forsøket + øke sjansene for suksess!!!
Tusen tusen millioner takk for tips om dette!! :) <3
 
Takk for info!!
Jeg har virkelig lyst å prøve dette. Jeg ble operert i okt-14 så får ikke startet med slik sprøyte rett etter det da...
Men bør vel kunne starte med det selvom det er en stund siden operasjonen?
Hetetokter plager meg ikke :) er så frossen så om jeg blir varm er det bare bra ;)

Jeg sendte melding til Riksen på minjournal i går, men jeg har ikke fått svar.... Ganske frustrerende. Virker som den nye siden deres ikke funker så bra? Prøve å ringe i morgen ettermiddag om jeg ikke får noen svar på formiddagen.

Hei igjen :)
Vil tro at du kan gå på denne selv om du ikke er nyoperert. Nå er jo ikke jeg noen lege - men vil tro det. Hører ikke til Riksen, så vet ikke hvordan minjournal fungerer, men ville ha ringt dem om jeg var deg.
Procren skal settes når man får mensen, og neste 4 uker etterpå - og da vet du jo dato for når siste sprøyte skal settes og vet dato for ny runde med ivf allerede da. Jeg likte Procren, noen får jo sikkert mer bivirkninger enn andre. Men den tryggheten med at endoen ikke kunne utvikle seg gjorde at alt av hetetokter og alt annet man må få av bivirkninger var helt ok.
 
Hei! :)
De ringte fra riksen. Jeg skal inn til samtale i morgen! Regner med at de ikke hadde tatt meg inn til samtale hvis lang nedregulering var uaktuelt.
HÅPER jeg får lov! Hadde vært så deilig å slippe endo-smerter i tiden frem til forsøket + øke sjansene for suksess!!!
Tusen tusen millioner takk for tips om dette!! :) <3

Så spennende! :)

Dette er endo-behandling helt uavhengig av når du er operert altså, men om man senere trenger ny operasjon og fortsatt assistert befruktning etterpå så kan det lønne seg å gå rett fra operasjon over på lang nedregulering.

Jeg er overbevist om at mine uker med Synarela i sommer er hvert fall medvirkende årsak til at dette ikke endte i enda en kjemisk graviditet for min del. Nedreguleringen var veldig godt for en endo-kropp som min hvert fall.

Superspent på samtalen din i morgen! :D
 
Hei! :)
De ringte fra riksen. Jeg skal inn til samtale i morgen! Regner med at de ikke hadde tatt meg inn til samtale hvis lang nedregulering var uaktuelt.
HÅPER jeg får lov! Hadde vært så deilig å slippe endo-smerter i tiden frem til forsøket + øke sjansene for suksess!!!
Tusen tusen millioner takk for tips om dette!! :) <3

Så bra!! :happy:
Liker medisiner som stopper opp endo ..hater endo!:angry4
Ser du også skriver at det er dere begge som er "problemet"
Samme her! Først var det mannen som fikk beskjed at det var pga for lite svømmere det ikke gikk, så noen mnd senere fant dem endo på meg! DA var jeg sikker på at vi var de eneste i verden som var så uheldige! Håper det går bra for oss begge ganske så kjapt! Når man er så uheldig at begge er problemet, kjenner jeg ofte på følelsen av at nå fortjener vi snart å være litt heldig!
 
Jeg test i dag, og jammen så kom streken ganske fort:D
ImageUploadedByBV Forum1453052887.221841.jpg
 
Hei.
Noen av dere som har prøvd/prøver nå med akupunktur i forb med ivf?
 
Hei.
Noen av dere som har prøvd/prøver nå med akupunktur i forb med ivf?

Jeg hadde akupunktur i forbindelse med forrige innsett :) ble gravid, men mistet desverre. Tenker at jeg prøver med akupunktur for neste innsett også.
 
Jeg hadde akupunktur i forbindelse med forrige innsett :) ble gravid, men mistet desverre. Tenker at jeg prøver med akupunktur for neste innsett også.

Var i går for første gang (er på sprøytedag 7) Skal ringe henne når jeg vet når et evt tilbakesetting blir. Da ville hun at jeg skulle komme rett før og etter innsett. Tenker at noe må det nå ha å si om hun vet hva hun holder på med :)
 
Dag 4 me hormoner på kort protokoll :). Har i tillegg Prednisolon og klexane for endometriosen. Har aldri følt meg bedre i formen;). Den hadde jeg ikke forventet :p. En glede dette. Lang protokoll var ikke så planke kjøring :rolleyes:. Kjempe glad :smiley-angelic003.
 
Back
Topp