* Skravletråd - assistert befruktning *

De private klinikkene er vel fortsatt i gang? Noen som vurderer å hoppe over til privat? Skulle ønske jeg kunne få med meg et par blastoer i en frysebag og tatt med til Spiren eller noe. :p

Samme her - vi skulle fått de i bagasjen
 
Hei jenter!
Jeg er i uke 5 å fått kraftige blødninger...
Noen av dere som har fått det samme?
Jeg lurer på om jeg skal slutte å ta lutinus, den kommer på en måte ganske raskt ut igjen...

Hilsen en litt i overkant frustrert frue :-(
 
Hei jenter!
Jeg er i uke 5 å fått kraftige blødninger...
Noen av dere som har fått det samme?
Jeg lurer på om jeg skal slutte å ta lutinus, den kommer på en måte ganske raskt ut igjen...

Hilsen en litt i overkant frustrert frue :-(
Uff, ikke noe gøy med blødninger:( Har du smerter også? Og har du fått målt hcg med blodprøver?

Vil bare si at det kan gå bra med blødninger selv om det ofte ikke er et så godt tegn. Jeg begynte å blø ca en uke etter innsett (fra 3+5). Det tok seg opp og jeg hadde flere dager med tilnærmet vanlig mens inkludert klumper av koaglert blod. Hadde også en del mensmurringer. Jeg trodde selvfølgelig at alt håp var ute, men fikk sterkere og sterkere tester og blodprøvene viste fine hcg-verdier. Jeg fortsatte å ta progesteron (cyclogest) selv om det blødde ut igjen. Sluttet å blø etter ca ti dager, men har hatt flere runder med friskt blod etterpå og masse farget/brun utflod. Jeg er 9+5 i dag, og i spiren har utviklet seg helt fint (det så i hvert fall fint ut på ultralyd i slutten av forrige uke). Krysser fingrene for deg:Heartred
 
Hei jenter!
Jeg er i uke 5 å fått kraftige blødninger...
Noen av dere som har fått det samme?
Jeg lurer på om jeg skal slutte å ta lutinus, den kommer på en måte ganske raskt ut igjen...

Hilsen en litt i overkant frustrert frue :-(

Håper dette går bra, krysser fingrene for deg :Heartred
 
Uff, ikke noe gøy med blødninger:( Har du smerter også? Og har du fått målt hcg med blodprøver?

Vil bare si at det kan gå bra med blødninger selv om det ofte ikke er et så godt tegn. Jeg begynte å blø ca en uke etter innsett (fra 3+5). Det tok seg opp og jeg hadde flere dager med tilnærmet vanlig mens inkludert klumper av koaglert blod. Hadde også en del mensmurringer. Jeg trodde selvfølgelig at alt håp var ute, men fikk sterkere og sterkere tester og blodprøvene viste fine hcg-verdier. Jeg fortsatte å ta progesteron (cyclogest) selv om det blødde ut igjen. Sluttet å blø etter ca ti dager, men har hatt flere runder med friskt blod etterpå og masse farget/brun utflod. Jeg er 9+5 i dag, og i spiren har utviklet seg helt fint (det så i hvert fall fint ut på ultralyd i slutten av forrige uke). Krysser fingrene for deg:Heartred
Så hyggelig å lese at det kan gå bra ❤️❤️Har fått svar på HCG måling nå, den lå på 91.
Det er 14 dager siden jeg satt inn egget..
Hun mente den var litt lav, men at jeg nå må vente til fredag!!! Med å teste på nytt :-( Kommer til å bli GAL i hodet før den tid - ventet meg ihjel til i dag. Hehe.
Hva var dine målinger på HCG?
❤️❤️
 
Så hyggelig å lese at det kan gå bra ❤️❤️Har fått svar på HCG måling nå, den lå på 91.
Det er 14 dager siden jeg satt inn egget..
Hun mente den var litt lav, men at jeg nå må vente til fredag!!! Med å teste på nytt :-( Kommer til å bli GAL i hodet før den tid - ventet meg ihjel til i dag. Hehe.
Hva var dine målinger på HCG?
❤️❤️
Hmm, nå er ikke jeg noe ekspert på hcg, men høres kanskje litt lav ut, ja. Min var 2430 14 dager etter innsett av 5-dagers blastocyst og to dager etterpå hadde den steget til 5150. Vet at man kan produsere hcg veldig ulikt, så det kan nok være store variasjoner. Håper for deg!:Heartred
 
Jeg får ingen svar fra det offentlige og er RIMELIG frustrert Jeg målte HCG på test dag, 14 dager. Da lå den på 91. Så blødde jeg endel, etterpå testet jeg 4 dager senere. Da testet jeg 42 i HCG (fredag) i går som var onsdag, testet jeg 215 i HCG. Legene skjønner ingenting og de skal ringe meg tilbake. De sa på tlf at jeg på test dag 42 i HCG, kunne nå ta en Ibux fordi HCG synker. Nå er jeg kjempe stresset å såklart i 1000!!!!! Hva tenker dere om dette??
 
Jeg får ingen svar fra det offentlige og er RIMELIG frustrert Jeg målte HCG på test dag, 14 dager. Da lå den på 91. Så blødde jeg endel, etterpå testet jeg 4 dager senere. Da testet jeg 42 i HCG (fredag) i går som var onsdag, testet jeg 215 i HCG. Legene skjønner ingenting og de skal ringe meg tilbake. De sa på tlf at jeg på test dag 42 i HCG, kunne nå ta en Ibux fordi HCG synker. Nå er jeg kjempe stresset å såklart i 1000!!!!! Hva tenker dere om dette??
Kan du ha mistet en tvilling? Det er ikke første gang jeg leser om det i så fall.

Ser man på tabeller (for eksempel denne: https://forum.babyverden.no/threads/hcg-tabell-billigstrimler-og-cb-digital.1767667/) er ikke hcg på 91 helt borti natta 14 dpo, hvor median-hcg viser 103. Økningen fra 42 til 215 fordelt på antall dager er heller ikke helt på jordet.

Jeg tror nok ikke én Ibux ødelegger for deg. :)
 
Kan du ha mistet en tvilling? Det er ikke første gang jeg leser om det i så fall.

Ser man på tabeller (for eksempel denne: https://forum.babyverden.no/threads/hcg-tabell-billigstrimler-og-cb-digital.1767667/) er ikke hcg på 91 helt borti natta 14 dpo, hvor median-hcg viser 103. Økningen fra 42 til 215 fordelt på antall dager er heller ikke helt på jordet.

Jeg tror nok ikke én Ibux ødelegger for deg. :)
Tusen takk for tabell.. Nei, denne kan jo faktisk passe... ❤️
 
Noen her som har satt inn blastocyst ( befruktede egg dag 5) testet negativt dag 8 etter innsett. Begynt spotte litt brunt å fortsatt vært gravid? Lurer på om alt håp er ute. Bruker cyclogest. Kan man reagere på det i form av spotting? Men som sagt negativ test i dag (dag8 etter innsett)
 
Last edited:
Noen her som har vært overstimulerte og vil dele erfaring? Hvor lang tid tok det før all væsken ble borte fra buken?
default_icon_sad.gif


Dette er heeelt jævlig, kommer aldri til å gå gjennom en sånn hormonstimulering igjen. Never.
 
Noen her som har vært overstimulerte og vil dele erfaring? Hvor lang tid tok det før all væsken ble borte fra buken?
default_icon_sad.gif


Dette er heeelt jævlig, kommer aldri til å gå gjennom en sånn hormonstimulering igjen. Never.
Det gikk vel 3-4 uker mener jeg å huske. Jula ble i alle fall ingen god juletid, for å si det sånn.
 
Fy søren såpass.. Har gått en uke selv. Ble du tappet eller gikk det vekk av seg selv?
Det gikk ned av seg selv, heldigvis. Men det var ikke noe godt da det stod på.
Sleit med pusten, pulsen og blodtrykket. Så var glad da det letta og gikk seg til.
Er 21+3 i dag.
 
Jeg forsøker å trene litt hver dag, tror ikke det er noe hensiktsmessig for egget til å feste seg når man er så stor som meg. Legen ga klar signal for å starte med fryseforsøk, så han har heldigvis troen. Trener dere ?
 
Jeg forsøker å trene litt hver dag, tror ikke det er noe hensiktsmessig for egget til å feste seg når man er så stor som meg. Legen ga klar signal for å starte med fryseforsøk, så han har heldigvis troen. Trener dere ?

Hei! Jeg tror aktivitet og trening er bare fint, det øker blodsirkulasjonen og sender masse positive hormoner ut i kroppen! Samtidig tror jeg man bør holde seg til et nivå som man er vant til, og at man kan droppe de mest intense øktene med tunge løft og superhøy puls osv etter innsett. Etter innsett har jeg nøyd meg med å gå turer på beina og på ski. Tenkte å ta noen lette mageøvelser og armhevinger i dag, og kanskje litt lett uttøying. :cat:

Kroppen må jo ikke bli helt utslitt eller tro at det er full krise på gang. Vi ønsker jo en glad og frisk kropp som skal ha overskudd til å ta imot egget og sette i gang en graviditet. :happy: Så jeg tenker det handler om å finne riktig nivå for deg, ut fra dine forutsetninger. Hvis du ønsker å gå ned i vekt så tipper jeg at det samme gjelder, at kroppen ikke bør være helt i sparemodus når du får innsett.
 
Back
Topp