* Skravletråd - assistert befruktning *

Jeg har tidligere stemt for eggdonasjon i politisk sammenheng, ble nedstemt av gamle gubber.
Så endelig, dette var virkelig på tide.

Men....noen som vet når loven trer i kraft? Når kan man få eggdonasjon i Norge?

Vi vurderer dette om økonomien tillater det.
 
Okei, nå må jeg bare ha en plass å tømme tankene helt! Ingen som trenger å gi meg en tilbakemelding (om dere vil er det selvfølgelig lov), bare behøver en plass å skrive ned alt som surrer i hodet mitt:p
I 2016 gjennomgikk jeg IVF etter å ha fått beskjed om å slanke meg, og var derfor 90kg ved innsett av egg og ble gravid. Samtidig ble 2 blasto fryst ned.
Har kontaktet St. Olavs og informert om det, og skal ringe inn når mensen kommer om noen dager.
Men nå veier jeg 104kg og er derfor over deres bmi-grense. Det skrev jeg i papirene jeg fikk tilsendt fra de, så de har det notert et sted. Det jeg er redd for er at legen som har godkjent fryseforsøket ikke har fått med seg vekten, og derfor vil avbryte forsøket når jeg møter opp til første kontroll:nailbiting:
Jeg har en bra livsstil, og veide 113kg i januar, så har gått ned mye allerede. Men er livredd for at det ikke er bra nok! Håper selvfølgelig at de ser bort ifra vekten, men er redd for at hvis de avbryter så bryter jeg helt sammen. Så går hver dag nå og ser for meg scenarioer i hodet. Har et håp om at det ikke er legen som utfører ultralyden, men bare en tekniker (hvis det er det det heter). Da er jeg redd for at de skal avbryte når jeg har innsett, men de har de allerede tint eggene så det hadde ihvertfall vært krise! Ååååh. Vil bare bli ferdig med det nå, så jeg kan slapp av!:arghh:
Er også redd for at vi skal mislykkes, for ved en ny runde med IVF må jeg ihvertfall gå ned i vekt. Og da må jeg ned til minst 92kg. Det er 12kg det...:eek:
Puh! Da var ihvertfall tankene kommet ut. Så får vi se hva som skjer ved kontrollen om 2-3 uker:nailbiting:
 
Progynova, bivirkninger ?

Det ser ut som jeg er gravid i 9 mnd, og får daglig spørsmål om jeg er gravid. Er det flere som har opplevd å være så oppblåst ?

kvalmen,hodepinen og svimmelheten har gitt seg, så egentlig er jo dette bAre en liten bagatell i forhold
 
Jeg blir oppblåst av ALT av behandlinga. Kjøpte mammabukser som ble brukt under alt, for mine vanlige leggings og joggebukser passa ikke lenger.
 
Hei, jeg er ny i gamet. Både som prøver, med IVF og i forumet. Jeg er 37 år og prøver alene på mitt første barn. Jeg hadde innsett av blastocyst 27.6, og har fått beskjed om å vente med testing til 11.7. Prøvde meg forsiktig på en test i går og i dag. Er det lov å håpe, eller kan det fortsatt være rester av medisinene?
 

Vedlegg

  • DEDB34A3-0C00-42AE-88FB-CE06936A4AAE.jpeg
    DEDB34A3-0C00-42AE-88FB-CE06936A4AAE.jpeg
    14,5 KB · Visninger: 244
Hei, jeg er ny i gamet. Både som prøver, med IVF og i forumet. Jeg er 37 år og prøver alene på mitt første barn. Jeg hadde innsett av blastocyst 27.6, og har fått beskjed om å vente med testing til 11.7. Prøvde meg forsiktig på en test i går og i dag. Er det lov å håpe, eller kan det fortsatt være rester av medisinene?
Den vil jeg si er positiv. :):) Så spennende. Er det første barn?
 
Den vil jeg si er positiv. :):) Så spennende. Er det første barn?

Tror du..? Tør ikke håpe for mye, men ble jo veldig, veldig glad over over at det var en svak strek :)

Ja, mitt første, håper jeg! Jeg har alltid drømt om barn, og håper 2021 blir året <3 Er du også en ny i gamet med IVF?
 
Last edited:
Tror du..? Tør ikke håpe for mye, men ble jo veldig, veldig glad over over at det var en svak strek :)

Ja, mitt første, håper jeg! Jeg har alltid drømt om barn, og håper 2021 blir året <3 Er du også en ny i gamet med IVF?
Runde nummer to med ivf, mistet i uke 20 sist så håper det går denne gang. Satt inn blasto nå på mandag.
 
Runde nummer to med ivf, mistet i uke 20 sist så håper det går denne gang. Satt inn blasto nå på mandag.

Så leit å høre :( Men godt å se du er ved godt mot og prøver igjen! *krysser fingrene*.

Klarer du å vente til testdag med å teste? Jeg var sååå innstilt på det, men så kjøpte jeg disse stripsene som jeg har testet med de siste 2 dagene.
 
Hei, jeg er ny i gamet. Både som prøver, med IVF og i forumet. Jeg er 37 år og prøver alene på mitt første barn. Jeg hadde innsett av blastocyst 27.6, og har fått beskjed om å vente med testing til 11.7. Prøvde meg forsiktig på en test i går og i dag. Er det lov å håpe, eller kan det fortsatt være rester av medisinene?
Hvilken medisin går du på/gikk du på? Kun noen medisiner som slår ut positivt på graviditetstester. Velkommen til IVF verden ❤️
 
Hvilken medisin går du på/gikk du på? Kun noen medisiner som slår ut positivt på graviditetstester. Velkommen til IVF verden ❤️

Takk! Det er virkelig en spennende verden jeg visste lite om før legen anbefalte meg det. Det er fascinerende hvor mye legene kan og vet i dag. Som jeg var uvitende om. Opptil nå da :) har du hatt mange forsøk?

Medisiner: Menopur, Fyremadel, otrivelle, en sprøyte til ved innsett, og nå kun Cyclogest vagitorer.
 
Takk! Det er virkelig en spennende verden jeg visste lite om før legen anbefalte meg det. Det er fascinerende hvor mye legene kan og vet i dag. Som jeg var uvitende om. Opptil nå da :) har du hatt mange forsøk?

Medisiner: Menopur, Fyremadel, otrivelle, en sprøyte til ved innsett, og nå kun Cyclogest vagitorer.
Holder på med søskenforsøk nå. Startet med IVF i 2015 og fikk en sønn i 2019. Hadde en MA i april og en SA nå. Så da er det bare å vente på at de åpner igjen etter sommerferien før vi prøver på nytt.
Ovitrelle vet jeg kan slå ut positivt på graviditetstest inntil 10 dager etter den er tatt. Men man kan jo faktisk være gravid i tillegg til at den slår ut positivt. Nå er det jo uansett bare kort tid til du skal ta blodprøve, så det ser jo lovende ut ❤️
 
Holder på med søskenforsøk nå. Startet med IVF i 2015 og fikk en sønn i 2019. Hadde en MA i april og en SA nå. Så da er det bare å vente på at de åpner igjen etter sommerferien før vi prøver på nytt.
Ovitrelle vet jeg kan slå ut positivt på graviditetstest inntil 10 dager etter den er tatt. Men man kan jo faktisk være gravid i tillegg til at den slår ut positivt. Nå er det jo uansett bare kort tid til du skal ta blodprøve, så det ser jo lovende ut ❤️

Jeg lever i håpet enn så lenge :) Spennende med nr 2! Leit å høre om SA og MA. Da kan det være fint med en ordentlig pause og nyte sommeren før oppstart. Masse lykke til videre <3
 
Så leit å høre :( Men godt å se du er ved godt mot og prøver igjen! *krysser fingrene*.

Klarer du å vente til testdag med å teste? Jeg var sååå innstilt på det, men så kjøpte jeg disse stripsene som jeg har testet med de siste 2 dagene.
Jeg kommer til å teste nå til helgen:woot::nailbiting:
 
Hei, jeg er ny i gamet. Både som prøver, med IVF og i forumet. Jeg er 37 år og prøver alene på mitt første barn. Jeg hadde innsett av blastocyst 27.6, og har fått beskjed om å vente med testing til 11.7. Prøvde meg forsiktig på en test i går og i dag. Er det lov å håpe, eller kan det fortsatt være rester av medisinene?
Så spennende Ser ut som positiv test
 
Har tatt blodprøve ifbm utredning for habituell abort. Tror det tar lenge å få svar på prøvene. Vet noen hvor lang tid?
 
Back
Topp