Skravletråd April

Lærer går inn i garderoben etter de har fått på seg bokseren, pga denne problemstillingen, men det hjelper jo ikke når det skjer når de tar av genseren.
Kvinnelig lærer som i utgangspunktet ikke går i guttegarderoben.

Ernæringsfysiolog? Er ikke det litt "skyte spurv med kanoner"? Eller mener du at han faktisk er så ille ute ?

Jeg vet ikke .mammajente brister og jeg forsøker å få grep om hva som egentlig skjer og hvor dypt det stikker .jeg har ant noe i denne retning en stund .men det smalt altså under frokosten i dag.

Men helt alene bærer jeg i det minste ikke. Jeg har en mann
9åring med sånne tanker bør tas på alvor. Er det bare vanlig mat han ikke vil ha? Hva med godteti?
 
Jeg vet ikke. Jeg vet virkelig ikke
Skjønner deg godt. Og derfor tenker jeg at du trenger noen til å finne riktig hjelp eller støtteapparat. Og hs er vel første steg å begynne? Det høres ut som dette kan bli en spiseforstyrrelse om det som skjer får skje lenge nok (her må skole få stoppet det men lettere sagt enn gjort) og de tankene hans utvikler seg til noe verre :/
 
9åring med sånne tanker bør tas på alvor. Er det bare vanlig mat han ikke vil ha? Hva med godteti?
Han har trolig ikke helt kontroll på sammenheng mellom kalorier og vekt. For han foretrekker h melk. Helst med oboy, saft heller enn vann, og sjokade på skiva (han får selvsagt ikke det i hverdagen, utenom h melk da)
Godter spiser han gjerne. Det er nok kommentarer om at en i klassen "har spist for mye mat" som kobler at han må spise mindre mat. Men utrn at han skjønner all resten.
 
Skjønner deg godt. Og derfor tenker jeg at du trenger noen til å finne riktig hjelp eller støtteapparat. Og hs er vel første steg å begynne? Det høres ut som dette kan bli en spiseforstyrrelse om det som skjer får skje lenge nok (her må skole få stoppet det men lettere sagt enn gjort) og de tankene hans utvikler seg til noe verre :/
Tenker hs får være første start ja.

I tillegg til skolen

Og meg og mannen.
 
Han har trolig ikke helt kontroll på sammenheng mellom kalorier og vekt. For han foretrekker h melk. Helst med oboy, saft heller enn vann, og sjokade på skiva (han får selvsagt ikke det i hverdagen, utenom h melk da)
Godter spiser han gjerne. Det er nok kommentarer om at en i klassen "har spist for mye mat" som kobler at han må spise mindre mat. Men utrn at han skjønner all resten.
Det er jo kanskje bra at han ikke helt forstår sammenhengen, da er det jo mulig å i ham litt kalorier.
Men det er jo vondt at han har det sånn.
 
Tenker hs får være første start ja.

I tillegg til skolen

Og meg og mannen.
Ja. Ønsker dere så mye lykke til og håper at dette kommer under kontroll. Er jo tungt og siden han i utgangspunktet er tynn. Men uansett kroppsstørrelse er slike tanker hos et barn eller voksne ikke bra :/ men spesielt ikke hos barn.
 
En time til leggetid. Alene med to unger de siste timene. Alene med yngste nesten hele dagen. Ryggen er helt jævlig. Jeg er sliten :p
 
Det er jo kanskje bra at han ikke helt forstår sammenhengen, da er det jo mulig å i ham litt kalorier.
Men det er jo vondt at han har det sånn.
Ja, kalorier får vi i ham, siden han ikke helt kobler dette
Godt det

Men det er nå det at han altså sånnsett ikke trenger å gå så mye opp (utover å følge det han vokser da) siden han "følger kurven sin", men fokuset bør være at kroppen får det den trenger for å vokse og utvikle seg.

Og ikke minst at han ikke skal ha disse tankene.

At en niåring vet at om man spiser mye sjokolade og potetgull. Så legger man på seg. Det er greit og normalt.

At en niåring ikke vil spise mer enn 2-3 musli (med h melk) til frokost for å ikke få stor mage. Det er ikke greit. Han fikk i seg mer etter en samtale og påtrykk, heldigvis. Humøret hans er jo dessuten lett påvirket av blodsukkeret (arvelig belastet der, når jeg og ungene er helt urimelige før en sen frokost i helga tvinger mannen både meg og ungene til å spise...) og å gå helt til lunsj uten frokost er ikke opplegget for en god skoledag.
 
Ja. Ønsker dere så mye lykke til og håper at dette kommer under kontroll. Er jo tungt og siden han i utgangspunktet er tynn. Men uansett kroppsstørrelse er slike tanker hos et barn eller voksne ikke bra :/ men spesielt ikke hos barn.
Han har lite å gå på siden han allerede er tynn.

Men tankene er det skumle ja.
 
Han har lite å gå på siden han allerede er tynn.

Men tankene er det skumle ja.
Ja. Tankene er verst. Som du tidligere har sagt følger han jo kurven sin. Selv om han er tynn. Men en ting er å kutte ned godteri og junk. En annen ting er å ikke spise vanlig mat. Å nekte å spise mye av frokost eller middag i frykt for å «bli tjukk og få mage». Det er skumle tanker hos en niåring om de vedvarer. :/
 
Back
Topp