Skravletråd April

Lærer går inn i garderoben etter de har fått på seg bokseren, pga denne problemstillingen, men det hjelper jo ikke når det skjer når de tar av genseren.
Kvinnelig lærer som i utgangspunktet ikke går i guttegarderoben.

Ernæringsfysiolog? Er ikke det litt "skyte spurv med kanoner"? Eller mener du at han faktisk er så ille ute ?

Jeg vet ikke .mammajente brister og jeg forsøker å få grep om hva som egentlig skjer og hvor dypt det stikker .jeg har ant noe i denne retning en stund .men det smalt altså under frokosten i dag.

Men helt alene bærer jeg i det minste ikke. Jeg har en mann
Jeg ville tatt det med hs først ,de har personer som kan snakke med han
 
Fikk melding om 8 mnd kontroll nå idag halv ett.

Da var det jo greit man hadde fått dusja seg og blitt presentabel for å gå ut :p Hadde glemt av den timen jeg :p og tenk lille bolla mi er åtte mnd nå [emoji173]️[emoji173]️

Håper det gikk fint på kontroll[emoji2]
 
Fiskepai I ovnen. Jeg har aldri prøvd det før, så det kan bli spennende.
 
Er jo innmari bra premie, så vil tro mange prøver hvertfall :)
Men det er veldig mange som ikke vet om, eller ikke bryr seg. Og som faktisk ikke vil "skravle bsre for å skravle"

Men 555 er overkommelig for langt mer enn 50 om de vil :) og en flott premie, aktuell for mange!
 
Heldigvis følte han seg faktisk relativt uthvilt i dag så det gikk greit.

Muligens gikk det inn at han fikk ikke gå på forball eller ut og leke i snøen i går fordi han var syk og er han syk i dag også ryker både en dag med snø og speider.

Mulig han tok poenget ja[emoji28]
 
Men kan dere gi meg gode råd, gode skravlevenner?
Jeg er bekymra nå.

Min eldstemann. 9,5 år gammel og som mange vet en litt sart sjel med erfaring med mobbing og derfor som default bekymrer seg for om folk skal mobbe ham, han har en forventning om det. Og tolker nok ting tidvis litt ille.

Nå har de hatt noen tilfeller av kommentarer på vekt i garderoben i forbindelse med gym. Store mager etc. Særlig i forbindelse med en som har lagt på seg som følge av sykdom, ifølge lærer. Men dette er ryddet opp i.

Pga rot med gymtøy og småsyk gutt har han ikke hatt gym de siste to ukene før påske, og er sånnsett ikke helt inne i om det fortsatt pågår, læreren omtalte det som noe det var ryddet opp i

Men gutten vil ikke spise, han vil ikke bli tykk.

Det toppet seg ved frokosten i dag når han tok mindre musli enn lillesøster på to år (som egentlig spiser frokost i bhg men ville ha musli som storebror)

Jeg sa han trenger mere mat, og han blir sint

Dere vil jeg skal spise så mye at jeg får så stor mage at de snakker om det i garderoben! Det er det som skjer!!!

Han påstår det skjer "hver gymtime", men som sagt har han ikke hatt gym på noen uker. At når de tar av genseren kommenteres "store mager på de som har spist for mye."

Denne gutten er 9,5 år. Han er 131 cm høy og veier 23,5 kilo. Det er undervektig. På grensen til alvorlig undervekt. Bmi har gått ned den siste tiden rett og slett fordi han strakk seg et par cm uten å legge på seg. Pr nå er den 13,8, for hans alder skal den være 14,6-19,4 for normal vekt.

Nå er det ikke undervekten i seg selv som bekymrer meg. Han har lagt på den kurven der fra han var liten. Så den delen er liksom grei.

Der er den delen om at han ikke vil spise for han vil ikke få så stor mage at de snakker om den i garderoben.
At en undervektig gutt er redd for å legge på seg. Når mora egentlig jobber for at det er akkurat det han skal. Når han spiser lite til frokost og minimalt på skolen og helst ikke noe mellom der og middag, enn så lenge somregel greit til middag og noe kveldsmat, men rett og slett spiser mindre mat nå enn for et halvt år siden. Spiser mindre nå enn før dette begynte i klassen .
Ingen har sagt noe til ham om vekta, men han er redd det skal skje om han legger på seg.

Dette er faktisk alvorlig[emoji20] og hjerteskjærende!
Gutten må få hjelp! Jeg tenker noen må nå inn til ham, helsesøster? Psykolog?
 
Dette er faktisk alvorlig[emoji20] og hjerteskjærende!
Gutten må få hjelp! Jeg tenker noen må nå inn til ham, helsesøster? Psykolog?
Jeg tenker vi begynner med helsesøster. Og skolen ang klassemiljø.

Tror jeg.

Skal snakke med mannen i kveld når vi ikke har små øre rundt oss.
 
Bup? Må undersøke hvor en kommer seg dit også.

Mye å finne ut av

Jeg tror ikke han er der. Han har alltid vært tynn. Men han har alltid spist godt.
Søstra, som er like tynn, spiser lite og har bekymret meg mer. Hun er nå henvist til barneavdelingen på sykehuset fotmr forstoppelse så da får vi ta opp det og vekst i sammenheng med folka der .

Men storebror.... Åhh... . Så utrolig glad i ham, han som hyler at vi ikke bryr oss om ham, at vi tvinger ham til å spise så han kommer til å sprenges i tusen biter. At vi tvinger ham. Og ja, vi gjør det. For vi elsker ham.

(jeg leser og følger rettsaken ang angelica-saken som går i retten nå i mars/april og det stikker hardt å lese om vekt og bmi og vite hva min har...)

Det høres jo ikke bra ut da. Han har det helt klart vondt :(
Jeg ville ha snakket med HS med en gang, og er det lenge til neste gang hun er der så finn noen andre. Ta det i roten før det får utviklet seg.
 
Fiskepai var faktisk godt. Trengte salt, men det unngår jeg på torsdager. Mannen likte ikke vårløken, og det visste jeg at han ikke ville, men for en gangs skyld så brukte jeg det likevel.
 
Innom posten å sendt pakke og innom Coop bygg for å returnere to pakker , nå er jeg endelig hjemme etter jobb
 
Back
Topp