Skravletråd April

Lille U var bare skikkelig lat, og var ikke interessert i å reise seg i den alderen.
Gikk ikke før han var over 1,5 år..

Hvor stor er hun?
Hun er 8 mnd idag. Begynte å reise seg like etter 7 mnd og gå langs møblene for to uker siden. Søstra gikk når hun var 10-11 mnd. Men det skjedde over natta nærmest :p var ikke her R er nå for å si det slik :p men begge ungene mine er turbounger tilsynelatende :p
 
Men kan dere gi meg gode råd, gode skravlevenner?
Jeg er bekymra nå.

Min eldstemann. 9,5 år gammel og som mange vet en litt sart sjel med erfaring med mobbing og derfor som default bekymrer seg for om folk skal mobbe ham, han har en forventning om det. Og tolker nok ting tidvis litt ille.

Nå har de hatt noen tilfeller av kommentarer på vekt i garderoben i forbindelse med gym. Store mager etc. Særlig i forbindelse med en som har lagt på seg som følge av sykdom, ifølge lærer. Men dette er ryddet opp i.

Pga rot med gymtøy og småsyk gutt har han ikke hatt gym de siste to ukene før påske, og er sånnsett ikke helt inne i om det fortsatt pågår, læreren omtalte det som noe det var ryddet opp i

Men gutten vil ikke spise, han vil ikke bli tykk.

Det toppet seg ved frokosten i dag når han tok mindre musli enn lillesøster på to år (som egentlig spiser frokost i bhg men ville ha musli som storebror)

Jeg sa han trenger mere mat, og han blir sint

Dere vil jeg skal spise så mye at jeg får så stor mage at de snakker om det i garderoben! Det er det som skjer!!!

Han påstår det skjer "hver gymtime", men som sagt har han ikke hatt gym på noen uker. At når de tar av genseren kommenteres "store mager på de som har spist for mye."

Denne gutten er 9,5 år. Han er 131 cm høy og veier 23,5 kilo. Det er undervektig. På grensen til alvorlig undervekt. Bmi har gått ned den siste tiden rett og slett fordi han strakk seg et par cm uten å legge på seg. Pr nå er den 13,8, for hans alder skal den være 14,6-19,4 for normal vekt.

Nå er det ikke undervekten i seg selv som bekymrer meg. Han har lagt på den kurven der fra han var liten. Så den delen er liksom grei.

Der er den delen om at han ikke vil spise for han vil ikke få så stor mage at de snakker om den i garderoben.
At en undervektig gutt er redd for å legge på seg. Når mora egentlig jobber for at det er akkurat det han skal. Når han spiser lite til frokost og minimalt på skolen og helst ikke noe mellom der og middag, enn så lenge somregel greit til middag og noe kveldsmat, men rett og slett spiser mindre mat nå enn for et halvt år siden. Spiser mindre nå enn før dette begynte i klassen .
Ingen har sagt noe til ham om vekta, men han er redd det skal skje om han legger på seg.
Forstår veldig godt du er bekymra. Kjenenr jeg ble veldig bekymra selv nå for hva som skjer om dette vedvarer lenge lenge. Ser du er rådet til å snakle med hs. Enig der rett og slett for jeg vetnikke noe annet. Kanskje hun vet om noen med erfaring på akkurat dette området en kan henvises til?
 
Helsesøster har treffetid på skolen en dag hver 4. uke. Spørs når det er da...

Nå er ikke dette noe akutt, men vi må absolutt og ta tak i dette på et vis, og jeg tror vi trenger hjelp for å få det til.

Bup eller noe? Gutter får også spiseforstyrrelser. Vet ikke om han er der, men det kan lett gå den veien.
 
Da kan jo du vinne vognen og jeg kaninene :)

Det er en avtale :D
Vi skulle ha kjøpt vogn for lenge siden, men det er så dyrt. Og jeg kan ingenting om vogn så det er risikabelt å kjøpe brukt og.
Må si jeg er glad for at det er tilfeldig hvem som vinner! Jeg stresser allerede med det. Vinner ikke uansett, har ikke vinnelykke I det hele tatt "sutre sutre" :excited001:sad010:laughing001:smiley-ashamed008:hilarious:
 
Stakkars lille gutten :( Og det brister nok bra godt i mammahjertet ditt også nå tenker jeg. :(

Her vil jeg tenke at flere "fagpersoner" må inn. Tenker lærer må fysisk være til stede i garderoben etter og før alle gymtimer. Tenker HS må ta tak i dette.
Ang spise"problemene" hans ville jeg nok bedt om å få time til ernæringsrådgiver spesialisert på barn. Vi går til sistnevnte, og det fungerer gull.

Og til slutt er det viktig at du ikke bærer all denne byrden selv, for da blir du utslitt. Stor styrkeklem til deg!
Lærer går inn i garderoben etter de har fått på seg bokseren, pga denne problemstillingen, men det hjelper jo ikke når det skjer når de tar av genseren.
Kvinnelig lærer som i utgangspunktet ikke går i guttegarderoben.

Ernæringsfysiolog? Er ikke det litt "skyte spurv med kanoner"? Eller mener du at han faktisk er så ille ute ?

Jeg vet ikke .mammajente brister og jeg forsøker å få grep om hva som egentlig skjer og hvor dypt det stikker .jeg har ant noe i denne retning en stund .men det smalt altså under frokosten i dag.

Men helt alene bærer jeg i det minste ikke. Jeg har en mann
 
Forstår veldig godt du er bekymra. Kjenenr jeg ble veldig bekymra selv nå for hva som skjer om dette vedvarer lenge lenge. Ser du er rådet til å snakle med hs. Enig der rett og slett for jeg vetnikke noe annet. Kanskje hun vet om noen med erfaring på akkurat dette området en kan henvises til?
Jeg vet ikke. Jeg vet virkelig ikke
 
Bup eller noe? Gutter får også spiseforstyrrelser. Vet ikke om han er der, men det kan lett gå den veien.
Bup? Må undersøke hvor en kommer seg dit også.

Mye å finne ut av

Jeg tror ikke han er der. Han har alltid vært tynn. Men han har alltid spist godt.
Søstra, som er like tynn, spiser lite og har bekymret meg mer. Hun er nå henvist til barneavdelingen på sykehuset fotmr forstoppelse så da får vi ta opp det og vekst i sammenheng med folka der .

Men storebror.... Åhh... . Så utrolig glad i ham, han som hyler at vi ikke bryr oss om ham, at vi tvinger ham til å spise så han kommer til å sprenges i tusen biter. At vi tvinger ham. Og ja, vi gjør det. For vi elsker ham.

(jeg leser og følger rettsaken ang angelica-saken som går i retten nå i mars/april og det stikker hardt å lese om vekt og bmi og vite hva min har...)
 
Men kan dere gi meg gode råd, gode skravlevenner?
Jeg er bekymra nå.

Min eldstemann. 9,5 år gammel og som mange vet en litt sart sjel med erfaring med mobbing og derfor som default bekymrer seg for om folk skal mobbe ham, han har en forventning om det. Og tolker nok ting tidvis litt ille.

Nå har de hatt noen tilfeller av kommentarer på vekt i garderoben i forbindelse med gym. Store mager etc. Særlig i forbindelse med en som har lagt på seg som følge av sykdom, ifølge lærer. Men dette er ryddet opp i.

Pga rot med gymtøy og småsyk gutt har han ikke hatt gym de siste to ukene før påske, og er sånnsett ikke helt inne i om det fortsatt pågår, læreren omtalte det som noe det var ryddet opp i

Men gutten vil ikke spise, han vil ikke bli tykk.

Det toppet seg ved frokosten i dag når han tok mindre musli enn lillesøster på to år (som egentlig spiser frokost i bhg men ville ha musli som storebror)

Jeg sa han trenger mere mat, og han blir sint

Dere vil jeg skal spise så mye at jeg får så stor mage at de snakker om det i garderoben! Det er det som skjer!!!

Han påstår det skjer "hver gymtime", men som sagt har han ikke hatt gym på noen uker. At når de tar av genseren kommenteres "store mager på de som har spist for mye."

Denne gutten er 9,5 år. Han er 131 cm høy og veier 23,5 kilo. Det er undervektig. På grensen til alvorlig undervekt. Bmi har gått ned den siste tiden rett og slett fordi han strakk seg et par cm uten å legge på seg. Pr nå er den 13,8, for hans alder skal den være 14,6-19,4 for normal vekt.

Nå er det ikke undervekten i seg selv som bekymrer meg. Han har lagt på den kurven der fra han var liten. Så den delen er liksom grei.

Der er den delen om at han ikke vil spise for han vil ikke få så stor mage at de snakker om den i garderoben.
At en undervektig gutt er redd for å legge på seg. Når mora egentlig jobber for at det er akkurat det han skal. Når han spiser lite til frokost og minimalt på skolen og helst ikke noe mellom der og middag, enn så lenge somregel greit til middag og noe kveldsmat, men rett og slett spiser mindre mat nå enn for et halvt år siden. Spiser mindre nå enn før dette begynte i klassen .
Ingen har sagt noe til ham om vekta, men han er redd det skal skje om han legger på seg.
Ville tatt kontakt med hs jeg ,
 
Back
Topp