Skravletråd April

Jeg er litt dyslektisk av meg, og noen ganger spør jeg mannen og hvordan enkelte ord skrives...
I kveld spurte jeg om hvordan "Nachspiel" skrives. den var grei..
Etter en liten stund spør jeg hvordan "buttplugg" staves.

Da ser han rart på meg og sier "Du Nina hva er det egentlig du holder på med siden du lurer på hvordan "Nachspiel" og "buttplugg" staves?"....

Bare skravler på BV, jeg - og ser på med store uskyldige øyne....
Fantastisk [emoji23][emoji23][emoji23]
 
Det idiotiske med å sjekke skatten og være fornøyd med at jeg får igjen ganske mye (Vel, altså, jeg jobbet bare fem mnd så jeg tjente ikke så mye og skattet ikke så mye. Men 17 000 tilbake er jo en grei bonus i juni når jeg får litt lite feriepenger pga altså bare fem mnd jobb pga ulønnet permisjon med lillemor)

Vel, der idiotiske er at jeg har jo felles økonomi med min mann. Som sover. Og derfor får jeg ikke sjekket hans (å ta mobilen hans og logge inn for ham er liksom litt drøyt) og det spiller jo veldig klart inn. I fjor fikk jeg mine sedvanlige 6-7 tusen igjen som jeg pleier men hva hjalp det når han hadde over 20 i restskatt liksom ? Men for 2017 hadde han ryddigere forhold (restskatten skyldtes en forsikring som betalte billånet vårt når han var arbeidsledig. Det regnes som inntekt men var jo ikke trukket skatt av) så det er håp om at det ikke er så ille, men han har ikke historisk sett like forutsigbar skatt som meg, merkelig nok. Jeg har de første år fått sånn mellom 2 og 5 tusen tilbake liksom og ds treffer jo skattekortet fint synes jeg.

Håper du får han til å sjekke kjapt så du får vite helt sikkert.
Jeg hadde bedt mannen om å sjekke før jobb i natt. Det gjorde han ikke, han tenkte han kunne sjekke mens han var på jobb. Det var bare det at han ikke tok med kodebrikken. Så jeg fikk heller ikke den roen jeg ønsket ><
 
Sukk. Lillejenta ble for nysgjerrig i dag, og dermed ble en del av toalettet ødelagt. Aner ikke om man kan kjøpe deler eller hva vi skal gjøre nå.
 
Sukk. Lillejenta ble for nysgjerrig i dag, og dermed ble en del av toalettet ødelagt. Aner ikke om man kan kjøpe deler eller hva vi skal gjøre nå.
Hvilken del.
Man får kjøpt er del forskjellige deler på baderom butikker
 
Håper du får han til å sjekke kjapt så du får vite helt sikkert.
Jeg hadde bedt mannen om å sjekke før jobb i natt. Det gjorde han ikke, han tenkte han kunne sjekke mens han var på jobb. Det var bare det at han ikke tok med kodebrikken. Så jeg fikk heller ikke den roen jeg ønsket ><
Mannen sjekket i morges og får igjen han også :)

Men jeg bruker ikke noe kodebrikk, bankid på mobil er genialt!
 
Mannen sjekket i morges og får igjen han også :)

Men jeg bruker ikke noe kodebrikk, bankid på mobil er genialt!

Kjekt :)
Minn fikk baksmell, men totalt så går vi i pluss. Deilig! Jeg var jo så sikker på at jeg skulle få en skikkelig baksmell.
 
Kjekt :)
Minn fikk baksmell, men totalt så går vi i pluss. Deilig! Jeg var jo så sikker på at jeg skulle få en skikkelig baksmell.
Hos oss er det oftest sånn at jeg får igjen litt, og mannen enten en god del igjen eller en relativt stor baksmell som langt overgår min sum. Så fint at hans ser ut til å kanskje ha funnet rett skattekort nå :)
 
Toppen av sisterna. Vil tro de har det i byen, jeg hadde bare ikke tenkt meg en tur inn dit med det første. Slitsomt med en baby som hater å kjøre ><
Slitsomt ja
 
Lurer på om jeg skal ta opp kampen mot kjøleskapet i dag :eek:
Det burde jeg også, men mannen tok en del i påska så klesvasken er vel mer på bristepunktet.

Får se om jeg rekker noe i kveld i går var der middag, korps, følge opp og skive notat/plan ang øvingshelg neste helg, kveldsmat og så våkna snuppa så jeg skrev ferdig notatet og la meg.

I dag er det fotball 1630 så vi får se hvordan vi får dette tiln
 
Det burde jeg også, men mannen tok en del i påska så klesvasken er vel mer på bristepunktet.

Får se om jeg rekker noe i kveld i går var der middag, korps, følge opp og skive notat/plan ang øvingshelg neste helg, kveldsmat og så våkna snuppa så jeg skrev ferdig notatet og la meg.

I dag er det fotball 1630 så vi får se hvordan vi får dette tiln

Lykke til :)
 
Back
Topp