Skravletråd april

Gikk det bra? :p Mi er så var på sånt... Nå er hun 14 måneder da. Men så fort hun treffer madrassen på sprinkelsenga eller vogna skulle en tro hun aldri hadde sovnet.
jeg ble sittende og lese kommuepapirer, så hun sover på meg enda. (rører se en del omking mulig bygging av ny skole)
 
Litt [emoji23] Satser på bedre tak i dag. Rommet er rydda ferdig og ingen lekser. Så da er nok humøret også deretter [emoji14]
Får håpe det :P Vi skal begynne med ammeavvenning vi. Jeg utsetter. Og utsetter. Jeg vil amme, hun er jo bare 14 måneder. Men hun biter meg så innmari mye, og vi klarer ikke å få henne til å slutte... Så nå er det mer vondt enn hyggelig. Atpåtil ler hun bare når jeg sier strengt nei og pakker bort puppen. Også skal vi prøve eget rom. Kjenner jeg vil utsette til evigheten.
 
Kanskje tryggest det. Men så spennende? Nye skoler er jo bra.

Ny skole er ikke dumt. Det innebærer nedlegging av to og bygging av en da så det er litt føelser ute og går, men vi snakker om to små skoler med 1 klasse pr trinn (den ene har til og med et par sammenslåtte trinn fordi 3. klasse er 7-8 elever) som altså skal bli en ny skole på 250-300 elever i årene som kommer så ikke noen diger skole uansett da. Jeg tror det blir bra og håper den bygges fort. Jeg har en i tredje klasse som kaaaaaasnkje kan rekke et år på den nye ifølge antydnignen i avisen om at den er klar i 2020, også har jeg ei som begynner nå i høst og får noen år på hver og ei som er skolestarter i 2021 tror jeg det er...hun som sover på meg

Det skal vedtas nå i mai om det blir, men det tror jeg absolutt at det blir utfra prosessen så langt.
 
Får håpe det [emoji14] Vi skal begynne med ammeavvenning vi. Jeg utsetter. Og utsetter. Jeg vil amme, hun er jo bare 14 måneder. Men hun biter meg så innmari mye, og vi klarer ikke å få henne til å slutte... Så nå er det mer vondt enn hyggelig. Atpåtil ler hun bare når jeg sier strengt nei og pakker bort puppen. Også skal vi prøve eget rom. Kjenner jeg vil utsette til evigheten.

Du kan jo evnt prøve ammeskjold. Da blir det ikke så vondt i puppen. Vet mange har gjort det når de biter :)

Er rommet langt fra deres da? Vi har hatt våre vegg i vegg som små :) Da hørte vi de helst like godt som når de var på vårt
 
Ny skole er ikke dumt. Det innebærer nedlegging av to og bygging av en da så det er litt føelser ute og går, men vi snakker om to små skoler med 1 klasse pr trinn (den ene har til og med et par sammenslåtte trinn fordi 3. klasse er 7-8 elever) som altså skal bli en ny skole på 250-300 elever i årene som kommer så ikke noen diger skole uansett da. Jeg tror det blir bra og håper den bygges fort. Jeg har en i tredje klasse som kaaaaaasnkje kan rekke et år på den nye ifølge antydnignen i avisen om at den er klar i 2020, også har jeg ei som begynner nå i høst og får noen år på hver og ei som er skolestarter i 2021 tror jeg det er...hun som sover på meg

Det skal vedtas nå i mai om det blir, men det tror jeg absolutt at det blir utfra prosessen så langt.
Det forstår jeg! Men blir fint med nytt også da :) Får håpe prosessen går som den skal!
 
Du kan jo evnt prøve ammeskjold. Da blir det ikke så vondt i puppen. Vet mange har gjort det når de biter :)

Er rommet langt fra deres da? Vi har hatt våre vegg i vegg som små :) Da hørte vi de helst like godt som når de var på vårt
Ja, mest sannsynlig begynner vi med eget rom, også ammer jeg hvis hun våkner. Nå er det vi som vekker henne for det meste, så er litt spent. Hun sliter med refluks, derfor er det så greit med den melka. Samtidig som hun er liten og litt umoden enda, så gull for immunforsvaret hennes da. Hun vil ikke ha ammeskjold [emoji23] Skriker til puppen og kaster det vekk. Bestemt liten frøken. Rommet er rett ovenfor vårt rom, bare gangen i mellom, så hører henne lett [emoji1]
 
Det forstår jeg! Men blir fint med nytt også da :) Får håpe prosessen går som den skal!
Satser på en grei prosess nå

Jeg er tilflytter uten sterke bygde-følelser og har lest i papirene om den e mulige nye skolen siden jeg flyttet hit med to barnehagebarn så jeg synes det er fint at det nå endelig skjer noe
 
Langhelg er herlig.

Eldstemann hjemme fra skolen. Og prøver veldig forsiktig yngste på trampolinen. Hun ler og koser seg.

Mellomste skal jeg snart hente i bhg og så koser vi oss. Mannen jobber litt lenge så vi skal ha taco til kveldsmat i dag.
 
Nå bobler det snart over for meg. Helvetes uærlige mennesker . Noen har kjørt i bilen min igjen!
 
Jeg er ikke streng som planlegger å svare "javel. Dere kan komme inn om dere vil. Men ingen spilling/tv" når guttungen og kompisen som vil spille hver gang de er sammen spørr om å få komme inn?

Det er strålende sol og jeg sa de kunne være ute (min var ute når kompisen som bor litt oppi veien kom. Mens jeg henta mellomste og han hadde beskjed om at han ikke fikk ta med noen inn når jeg var vekke)

De har fått ut oppskåret eple og har hagen med huske og trampoline de kan leke i. Da synes jeg ikke de skal sitte på loftet og spille Lego dimensions.
 
Back
Topp