Skravletråd ⭑

Noen som følger med på hvilepulsen?

Er 7+2 i dag, fin form og har privat tidlig UL neste uke. Men jeg så at hvilepulsen min i natt var nede på det jeg hadde før graviditeten :wideyed: (54)
En del av meg blir engstelig, men så har jeg jo fremdeles ømme pupper osv! Men i dag er jeg skikkelig pigg og uthvilt - sannsynligvis det beste siden eggløsningen :laughing002
 
Noen som følger med på hvilepulsen?

Er 7+2 i dag, fin form og har privat tidlig UL neste uke. Men jeg så at hvilepulsen min i natt var nede på det jeg hadde før graviditeten :wideyed: (54)
En del av meg blir engstelig, men så har jeg jo fremdeles ømme pupper osv! Men i dag er jeg skikkelig pigg og uthvilt - sannsynligvis det beste siden eggløsningen :laughing002
Min hvilepuls varierer veldig, fra rundt 60 til 90.
 
Hvor lang tid tok det for dere fra legen/jordmor bestilte fødeplass til dere mottok innkalling til tidlig ultralyd?
Jeg fikk innkalling dagen etter at henvisning var sendt :) Men jeg bor ikke i en storby, så er ikke så mye press på fødeavdelinga her.
 
Fikk jo se et bittelite hjerte slå på ultralyd i dag. Og i tillegg fikk jeg albyl-e og fragmin som forebyggende. Veldig spent på de sprøytene. Er det andre som går på de?
Ja, begge :) albyl e er pille da. Får blåmerker av klexane, ellers merker jeg ingen bivirkninger.
 
Bare gruer meg til å sette sprøytene :bag:
Ja, den er litt ekkel ♥️ mitt beste tips: se på spissen, den er buet og det gjør mindre vondt hvis du setter den 45 grader vinkel med spisse enden først inn, ta et godt grep i mageskinnet og sett der du har mest fett. Du finner lett metoden som gjør minst vondt :) trykk inn rolig, ikke raskt, for den kan skape litt press.
 
Gikk inn på Helse-Norge nå for å se om det var noe info om UL-timer der, og under henvisninger står det at henvisningen fra fastlegen min er vurdert og time er tildelt. Men jeg har ikke fått noe tilsendt ennå. Håper ikke de sender i posten altså :laughing002
 
Ja, den er litt ekkel ♥️ mitt beste tips: se på spissen, den er buet og det gjør mindre vondt hvis du setter den 45 grader vinkel med spisse enden først inn, ta et godt grep i mageskinnet og sett der du har mest fett. Du finner lett metoden som gjør minst vondt :) trykk inn rolig, ikke raskt, for den kan skape litt press.
Takk for gode tips ❤️
 
Fikk jo se et bittelite hjerte slå på ultralyd i dag. Og i tillegg fikk jeg albyl-e og fragmin som forebyggende. Veldig spent på de sprøytene. Er det andre som går på de?
Gratulerer :Heartred Gikk på klexane i 6 uker etter senabort i fjor og man kommer fort inn i det. Litt ubehagelig er det men lurt å sette de sakte inn for å minske ubehag. Også bør man bytte sted man stikker. Jeg tok annenhver dag på hver side av navelen.
 
Hei dere! Nå har vi fått tilgang til skjult forum :D De som vil bli med, send en melding til meg eller Mars-lillemor! Håper at vi rekker å få lagt til noen i dag :)

Husk å sjekke at dere oppfyller kravene før dere sender melding :)
 
Last edited:
Gratulerer :Heartred Gikk på klexane i 6 uker etter senabort i fjor og man kommer fort inn i det. Litt ubehagelig er det men lurt å sette de sakte inn for å minske ubehag. Også bør man bytte sted man stikker. Jeg tok annenhver dag på hver side av navelen.
Takk for tips❤️
 
Også hvis du skal gå på de hele svangerskapet må du nok sette i lår etterhvert (om du ikke gjør det med en gang). Men tipper magen er lettest å sette i.
Vurderer å bare begynne rett på låret ja. Må se hvor jeg klarer. Har noen venninner som er klar for å hjelpe meg om jeg ikke klarer det selv❤️
 
Back
Topp